Český analytický startup MonkeyData získává další investici ve výši desítek milionů korun

0Zobrazit komentáře

Ostravský analytický startup MonkeyData, který pomáhá zpracovávat data dnes již takřka 2000 e-commerce zákazníků, se posunuje na další úroveň a odhaduje svoji novou valuaci na 150 až 200 milionů korun. To vše nejen kvůli růstu obratu, ale především díky již druhé investici Vladimíra Schmalze, bývalého manažera z ČEZu, který podruhé do ostravského startupu investoval vyšší stovky tisíc dolarů.

První podobnou částku do projektu vložil již loni, a to prostřednictvím svého investičního fondu Solotron. Za to mu nyní patří 23% podíl v celé společnosti. Její CEO a zakladatel, Jan Laštůvka, tak nadále zůstává s majoritním podílem ve výši 45,28 %.

vectr1

Přečtěte si takéNový bezplatný grafický editor, který chce konkurovat velkým hráčům, získal 24 milionů na investicíchNový bezplatný grafický editor, který chce konkurovat velkým hráčům, získal 24 milionů na investicích

Startup se navíc mimo jiné chystá i na expanzi mimo hranice Česka – konkrétně uvažuje o americkém Texasu, kde by měla sídlit část obchodního a marketingového týmu. Hlavní vývoj ovšem stále zůstává v České republice. Zároveň to bude sloužit jako jakási příprava pro první mezinárodní investiční kolo, které se chystá v průběhu příštího roku.

monkeydataweb

Zakladatel populárního přepravního startupu Lyft se rozpovídal o budoucnosti autonomních vozů

Jiří SvobodaJiří Svoboda

lyft_presskit_01
0Zobrazit komentáře

Autonomní dopravní prostředky nezajímají v poslední době jen samotné automobilky, jež chrlí jeden koncept za druhým, ale taktéž přepravní startupy, které alespoň zatím fungují převážně na bázi lidských řidičů.  Už brzy by to tak ale nemuselo být, ostatně takový názor sdílí i John Zimmer, spoluzakladatel a CEO amerického startupu Lyft, který tyto myšlenky rozvedl v posledním postu na svém blogu.

V tuto chvíli jsou to samozřejmě „jen“ předpovědi, ale založené na pádných argumentech. První predikce se týká samotného Lyftu –  kdy Zimmer věří, že většinovou část jízd v rámci jeho firmy budou do pěti let tvořit autonomní vozidla a do deseti let chce dokonce mít svou firmu úplně bez lidských řidičů. Již příští rok by mohla auta bez řidičů jezdit na fixních trasách a o rok později na volitelných trasách rychlostmi pod 25 mph (40 km/h).

gta_driving1-kopie

Přečtěte si takéPodívejte se, jak studenti využívají ke zdokonalení samoříditelných vozidel jednu z nejlepších herPodívejte se, jak studenti využívají ke zdokonalení samoříditelných vozidel jednu z nejlepších her

Ačkoliv by tyto plány mohly znít jako bláhové představy, přicházejí od jednoho z nejvýznamnějších lidí v tomto oboru. Zimmer přesněji nevysvětlil jak chce svých cílů dosáhnout, avšak pravděpodobně to nebude bez účasti General Motors, který do Lyftu letos v lednu investoval půl miliardy dolarů. Důležitý je také fakt, že Lyft se pravděpodobně chystá vytvořit vlastní síť těchto vozidel k účelům krátkodobého pronájmu, nikoliv pro přímý prodej zákazníkům. To ostatně koresponduje jak dřívějšími výroky, tak i s další predikcí kterou nejvyšší představitel Lyftu představil.

lyft4-3

trojkova

Přečtěte si takéCítila šanci, a tak sekla s kariérou a rozjela centrum s psychologyNeměla zkušenosti, ale cítila šanci. Tak sekla s kariérou a rozjela centrum s dětskými psychology

Zimmer předpovídá, že i díky startupům jako je ten jeho, bude postupem času soukromé vlastnictví auta méně a méně oblíbenějším. Konkrétně říká, že ve většině amerických měst se bude blížit ke svému zániku v roce 2025. Faktem totiž je, že z aut, která byla vždy součástí tamní kultury, se stala pro mnoho obyvatel spíše přítěž.

lyft4-2

Průměrného Američana stojí auto a jeho provoz až 9000 dolarů ročně, což už nyní má své důsledky. Statistiky říkají, že podíl mladých v USA ve věku od 20-24 s řidičským průkazem dlouhodobě klesá – v roce 1983 to bylo 92 %, v roce 2014 pouze 77%.  Sečteno podrženo, u tzv. millennials je o 30% menší šance, že si vůbec koupí auto. Právě tato čísla tak otvírají dveře právě pro rozvoj Lyftu nebo jeho hlavní konkurenci Uberu.

lyft_presskit_03