Carsharingový startup AJO.cz získal na investicích nakonec přes 7 milionů korun

Filip HouskaFilip Houska

0Zobrazit komentáře

AJO.cz, český automobilový startup, který chce uspět se svým konceptem carsharingu, vzal před necelým měsícem útokem investiční platformu Fundlift, kde chtěl vybrat tři miliony korun. Investoři viděli v tomto projektu jistý potenciál, a proto se tento nadějný startup může těšit nejen ze tří poskytnutých milionů, ale rovnou sedmi.

Přes portál Fundlift získal tento český carsharingový startup celkem 5 milionů korun od 201 investorů. S touto sumou se pochopitelně zvýšilo i procento podílu na základním kapitálu firmy, které nyní činí 16,36 % oproti 10,5 %. Fundlift však nebyl jedinou platformou, odkud jej investoři podpořili. Svou zásluhu, díky které se AJO.cz podařilo vybrat 7 milionů korun, na tom má i Jihomoravské inovační centrum (JIC).

vespa

Přečtěte si takéTakto vypadá vůbec první elektrický skútr od legendární VespyTakto vypadá vůbec první elektrický skútr od legendární Vespy

Společnost JIC Ventures, spadající pod Jihomoravské inovační centrum, již na samotném počátku slíbila, že dodá požadované dva miliony, pokud se vydaří kampaň na Fundliftu. A tomu se také tak stalo.

„Úspěch kampaně pro AJO.cz ukazuje, že čeští investoři vnímají jako smysluplný a funkční model carsharingu ve velkých městech stejně, jako investoři na jiných trzích, kde tento business model funguje již déle. Jsme rovněž velmi potěšeni, že se podařilo úspěšně uzavřít kampaň, kde se ko-investorem vedle investorů platformy Fundlift stává JIC Ventures jako jeden z předních českých technologických akcelerátorů,“ říká Andrea Lauren, šéfka Fundliftu.

carsharing-ajo-kombi-1

Vybrané peníze použije AJO.cz na rozšíření flotily aut, posílení týmu a expanzi služby krátkého pronajímání aut do dalších měst republiky. O carsharingu se obecně hovoří jako o efektivní a výhodné možnosti pro dopravu ve velkých městech. Česko se v této sféře začíná teprve ohřívat, ale boom, který již zasáhl Spojené státy a západní Evropu, se zdá nevyhnutelný.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Takto vypadá vůbec první elektrický skútr od legendární Vespy

Filip HouskaFilip Houska

vespa
0Zobrazit komentáře

Na trend elektrických vozidel se začíná adaptovat čím dál více automobilových společností. Nově se však v této oblasti začíná prosazovat i kultovní italská značka, která ve své podstatě proslavila skútry. Jedná se o Vespu, respektive Piaggio. Ta ukazuje vůbec první náhled na svůj elektrický skútr těžící z tradičních designových linek, které Vespu vystřelily ke hvězdám popularity.

Novinka se jmenuje Vespa Elettrica a na trh by měla přijít v polovině příštího roku. Kromě těchto údajů a názorné ilustrace, kde je koncept navržen v lesklém ocelovém provedení s decentními modrými prvky, se v tiskové zprávě od Piaggia nic zásadního neobjevilo. Elektrická Vespa není po designové stránce nijak výrazně odlišná od stávajících modelů, ovšem to hlavní (a zřejmé) je, že benzín vám v tomto případě nepomůže.

v1_nanitsmaskot_te_cz

Přečtěte si takéČeši vytvořili interaktivní platformu, kde si každý může publikovat svůj komiksový příběhČeši vytvořili interaktivní platformu, kde si každý může publikovat svůj komiksový příběh

Více podrobností bude patrně sděleno na každoročním milánském veletrhu Esposizione Internazionale Ciclo e Motociclo (EICMA), který startuje během dnešního dne a kde má být mimo jiné představen i redesign modelu (VESPA 946) RED.

vespa_1

Foto: Piaggio