Nová show Jeremyho Clarksona a dalších z Top Gearu stála Amazon bezmála 250 milionů

topgear3
0Zobrazit komentáře

Dalo by se říct, že se najde jen minimum automobilových fanoušků, kteří v minulém roce z nějaké strany neslyšelo detaily o nečekaném vyhazovu Jeremyho Clarksona z legendárního pořadu Top Gear, který měla pod křídly britská televize BBC a kterou po mnoho let uváděl Clarkson společně s dalšími dvěma moderátory – Richardem Hammondem a Jamesem Mayem.

Po několik měsíců od incidentu se nevědělo, co se bude dít dál, a jelikož Clarksona následovali ven z pořadu i oba další představitelé, muselo studio vymyslet náhradní plán a do rolí v novém Top Gearu nasadit zcela rozdílné tváře. Původní trio mezitím jednalo z předními hráči o tom, kam a v jaké podobě se znovu podívají. V úvahu připadal především Netflix nebo Amazon a právě Amazon díky své štědré nabídce a takřka volné ruce při natáčení na plné čáře vyhrál.

fundlift

Přečtěte si takéCarsharingový startup AJO.cz získal na investicích nakonec přes 7 milionů korunCarsharingový startup AJO.cz získal na investicích nakonec přes 7 milionů korun

Podle Teda Sarandose, ředitele obsahu v Netflixu, měl Amazon za první tři sezóny nového pořadu s názvem The Grand Tour, který před 4 dny odstartoval svým pilotním dílem, zaplatit přibližně 250 milionů dolarů, tedy přes 6,3 miliardy korun. Pořad měl být navíc vysílaný exkluzivně pouze pro předplatitele služby Amazon Prime, ale fanoušci si k němu přesto našli cestu i jinak.

clj1l06wiaabgbv-850×468

A sázka Amazonu evidentně vyšla, protože první upoutávky i celý úvodní díl strhl vlnu pozitivních reakcí ze strany fanoušků, kteří pořad hodnotí jako opravdový návrat “klasického Top Gearu”. Zatímco ten originální bojuje o přežití a o poslední zbytky diváků, ten nový si rychle získává na oblibě – těší se především takřka neomezenému rozpočtu ze strany Amazonu, stejně jako novým nápadům.

To ale není zdaleka jediná věc, kterou má trojice na práci

Aby toho nebylo málo, všichni tři si řekli, že se společně pustí i do dalšího nového projektu, kterým je startup DriveTribe, o kterém jsme psali v září letošního roku. Na jeho podporu získali přes 12 milionů dolarů a chtějí díky němu vytvořit největší automobilovou komunitu na internetu. Víceméně to bude několik desítek propojených fór, které budou moderovat jak přímo zakladatelé, tak zásadní osobnosti z automobilého světa.

Dnes navíc vyšlo oznámení o tom, že by měl startup spatřit světlo světa již za necelý týden, přesněji 28. listopadu. Jeho betaverze ovšem běží již několik týdnů, ale je pouze pro pozvané.

Foto: BBC