Alza.cz představila pojízdné prodejny

Jiří SvobodaJiří Svoboda

alza_streetshop_1
0Zobrazit komentáře

Ani největší český eshop Alza.cz nedosáhne se svými kamenným pobočkami všude. Proto se i na žádosti zákazníků rozhodl zavést službu pojízdným prodejen zvanou StreetShop, která obslouží především oblasti mimo velká či krajská města. První vůz už od pátku křižuje Vysočinou.

Obyvatelé Pelhřimova, Humpolce, Havlíčkova Brodu, Žďáru na Sázavou a Velkého Meziříčí si tak denně včetně sobot a neděl budou moci vyzvednout zakoupeného zboží, vyřídit reklamaci či si určité produkty zakoupit přímo na místě.

rekola-2

Přečtěte si takéZakladatel Mall.cz, Ondřej Fryc investoval desítky milionů Kč do českého bikesharingu RekolaZakladatel Mall.cz, Ondřej Fryc investoval desítky milionů Kč do českého bikesharingu Rekola

Alza má výhodu, že její konkurence se do podobných služeb nechystá. Jak informuje denník iHned.cz, ani Kasa.cz ani dvojka na trhu Mall.cz pojízdné prodejny nechystají. Druhý zmiňovaný před nedávnem demonstroval úspěšné doručení zásilky dronem, Alza však v příspěvku na svém Facebooku uvedla, že podle jeho průzkumu zákazníci nimi stále upřednostňují stará dobrá auta. Od pondělí bude vůz k dispozici i ve Stříbře, Horšovském Týně, Domažlicích, Klatovech a Přešticích, tedy na západě Čech.

Pojízdné prodejny v minulosti

Obecně vzato, fenomén pojízdných prodejen byl silný ještě za minulého režimu, avšak s tím jak přišla větší svoboda podnikání a stát přestal tento segment podporovat, jejich význam postupně upadl. V roce 2008 jich na území ČR operovalo jen několik desítek, zejména v podobě prodejen masa či pečiva. Nejznámějším příkladem může být síť Family Frost, ale i jeho finanční bilance se už léta pohybuje v červených číslech. Zda se Alze podaří situaci zvrátit, je otázkou budoucnosti.

foto: Alza