Ford začíná experimentovat s 3D tiskem unikátních komponent pro svá auta

Filip HouskaFilip Houska

MB_2120
0Zobrazit komentáře

Výzkumné a revoluční centrum amerického Fordu se stává místem pro zajímavé, dá se říct i revoluční, použití technologie 3D tisku. Automobilka totiž ohlásila, že začíná využívat 3D tiskárny Infinite Build 3D od firmy Stratasys k modelování větších součástek (například spoilerů) pro svá auta. Zatím však tento proces, který by měl výrazně šetřit výrobní náklady, testuje pouze pro sportovní vozy řady Performance.

instinct_4

Přečtěte si takéPeugeot představil koncept samořiditelného vozu, který nebude mít ani volantPeugeot představil koncept samořiditelného vozu, který nebude mít ani volant

Metoda trojrozměrného tisku je dnes v určitých průmyslových odvětvích poměrně běžná, avšak u automobilek si své místo zatím nenašla. Ford se tedy stává jedním z prvních výrobců aut, kdo s 3D tiskem experimentuje. I když je využití k výrobě automobilových komponent teprve na svém začátku, mohlo by se do budoucna (při správném technologickém uchopení) jednat o značný průlom.

MB_2156

Detroitská automobilka totiž uvádí, že například takto vymodelovaný spoiler by byl až o polovinu levnější na výrobních nákladech, než tradiční verze z kovu. Lze tedy očekávat, že by z toho těžili i koncoví zákazníci, kteří by na pořízení nového auta mohli výrazně ušetřit, anebo si zažádat o návrh svého vlastního designu určitých komponent.

Výhody převažují nad nevýhodami

Benefitem je jak nižší hmotnost, tak časová náročnost. Tradičně se produkce nových součástí pohybuje v horizontu několika měsíců (především kvůli nástrojům, které musí být pro dokončení vyrobeny), ovšem s 3D tiskárnou by mohl být prototyp otázkou dní.

MB_2117

Automobilový 3D tisk patrně není ničím nereálným

V případě, že by tento proces plnohodnotně fungoval, daly by se očekávat i nástroje a technické pomůcky vyrobené 3D tiskem, které by tyto důležité komponenty mohly produkovat. To je však otázkou budoucnosti a především situace, zdali něco takového bude natolik dobře provedené a bezpečné, aby se to mohlo využívat i v jiných než závodních vozech.

Edit 6.3.2017 22:50: Mezi prvními automobilkami, které s 3D tiskem experimentují, je i švédský Koenigsegg, který vyrábí supersportovní vozy, pro které si v rámci vývoje technologií připravil koncept funkčního turba, jenž bylo kompletně vytisknuté na 3D tiskárně. Technologii výroby si pak Koenigsegg nechal dokonce patentovat.

Foto: Ford Media Center

Elon Musk se nechal inspirovat desetiletou školačkou ohledně marketingové strategie Tesly

Filip HouskaFilip Houska

loveday
0Zobrazit komentáře

Americkou automobilku Tesla již dnes zná téměř každý, kdo alespoň jedním okem sleduje dění na trhu technologií. Svou pozornost si však nikdy nezískala z reklam (jako u ostatních firem), a to z jednoho prostého důvodu – protože žádné reklamy nedělá.

Mnoho fanoušků Tesly však tvoří své domácí spoty, které mnohdy vypadají atraktivně a profesionálně. A právě na tuto problematiku se zaměřila teprve desetiletá školačka Bria Lovedayová z Michiganu, která Elonu Muskovi navrhla zajímavou marketingovou strategii.

paypalslack_1

Přečtěte si takéPayPalem je nově možné platit i na komunikační službě SlackPayPalem je nově možné platit i na komunikační službě Slack

Pro svůj školní projekt totiž sepsala dopis, ve kterém Muskovi navrhuje, aby vyhlásil soutěž o nejlepší reklamní spoty z hlav amatérských tvůrců a ty nejzajímavější následně odvysílal. Zdůrazňuje, že by to společnost nestálo žádné peníze a ani moc času. Rovnou zmínila i odměnu pro vítěze (například roční bezplatné využívání Superchargeru) a neodpustila si ani „odvážný“ dotaz, zdali nemůže dostat tričko Tesly.

https://twitter.com/Writer_StevenL/status/837101983341424640

Jelikož její otec tento dopis zveřejnil na Twitteru, všiml si toho i samotný Musk. A pro potěšení nejen malé holčičky, ale celého internetu, odpověděl, že návrh zní „skvěle“ a „určitě jej uskuteční“. Tweet se stal okamžitě virálním a mediální svět zaplavily titulky, že si jeden z nejambicióznějších podnikatelů nechává radit od žákyně páté třídy základní školy.

https://twitter.com/elonmusk/status/837113202030759937?ref_src=twsrc%5Etfw

Bria Lovedayová, která chce po ukončení školy působit v politice, je mimo jiné fanynkou Tesly především kvůli přístupu k životnímu prostředí. A také kvůli tomu, že vyrábí „cool auta“.

Hemingway Bar

Přečtěte si takéHemingway Bar se stěhuje. Z menu se stal nejen průlet historií drinkůPražský Hemingway Bar se stěhuje. Menu nabízí průlet historií jeho drinků, nově ale přibyly i večeře

Svá videa pak můžete i v rámci Evropy do soutěže zasílat prostřednictvím oficiálního webu.

Foto: Heisenberg Media / Flickr | Reprofoto, ClickOnDetroit