Český startup Storyous spouští půjčovnu vlastních EET pokladen pro festivaly
Zavedení nepopulárního EET v Česku nezůstali ušetřeni například ani pořadatelé festivalů, jelikož podle zákona mají právě i festivaly a podobné akce letos poprvé povinnost evidovat své tržby. Právě na tuto z pohledu EET specifickou cílovou skupinu, která vyniká především nárazovou frekvencí objednávek o malých hodnotách, velkým množstvím účtenek a nutnosti hlídat zásoby v reálném čase, nyní cílí český gastronomický startup Storyous, vyvíjející už několik let vlastní pokladní systém zaměřující se na gastronomii.
Storyous spadající do portfolia investiční skupiny Rockaway Jakuba Havrlanta, totiž pro prodejce občerstvení, merchendisingu, cateringové společnosti anebo přímo organizátory festivalu, nyní zavádí možnost krátkodobého pronájmu pokladen s nonstop podporou na týden nebo měsíc, při ceně od zhruba 1 000 Kč/týden a výše.
Součástí služby je pak právě zmíněná podpora, pomoc s nastavením a především také ekonomické reporty, které systém v průběhu akce zvládá poskytovat v reálném čase a na základě kterých je možné mít kontrolu nad výdělečností prodejů.
“Ztráty způsobené neergonomickými nebo neznačkovými EET pokladnami máme doložené právě od prodejců z trhů, kteří hovoří zhruba o jedné pětině běžné tržby. Největší prostoje tak nepřináší paradoxně komunikace se servery finanční správy, ale špatné ovládání pokladny, platebního terminálu a tiskárny nebo jejich časté ‘zamrzání’ či restarty,” říká Jan Adámek, šéf marketingu Storyous.
Tvůrci pak zároveň dodávají, že samotný systém zvládne pomoct s plánováním zásobování, zobrazením vytížení konkrétní stage a v závěru také ekonomickou analýzou.