Zoot.cz loni dosáhl na tržby ve výši 706 milionů Kč
Populární český eshop Zoot.cz, který se zaměřuje na prodej módy, designových věcí, ale také doplňků do domácnosti, má za sebou z pohledu růstu další úspěšně období. Alespoň to tedy ukazují aktuální ekonomické ukazatele, podle kterých společnost, ve které drží podíl například i známý internetový podnikatel a zakladatel portálu Centrum.cz, Oldřich Bajer, dosáhla v loňském roce na tržby ve výši 706 milionů Kč bez DPH.
To oproti roku 2015 představuje zhruba 56 procentní nárůst, s tím, že nejvíce, konkrétně 81 % se na tržbách Zootu, která se aktuálně umístil na 43. příčce žebříčku 1000 nejrychleji rostoucích evropských firem (mezi lety 2012 az 2015), sestaveným anglickým deníkem Financial Times, podílel český trh. O zbylých 19% se pak dělí Rumunsko a Slovensko.
„Firma na všech třech trzích zdravě roste a nadále upevňuje svou pozici. Při současné velikosti těžko můžeme předpokládat, že by se růst obratu dal udržet v úrovni dvojnásobků, jako tomu bylo v počátečních letech. Loňský nárůst o 56 procent proto vnímáme jako velmi uspokojivý a podobné tempo bychom rádi udrželi i letos. Aktuálně plánujeme růst ideálně kolem 50 procent,“ říká Petr Ladžov, spolumajitel a finanční ředitel ZOOT.
Hrubý provozní zisk před úroky a zdaněním české části skupiny, pak činil 2,9 milionů korun.