Pražský donáškový startup DoDo rozšiřuje počet kurýrů, aut a plánuje expanzi mimo Prahu

dodotop
0Zobrazit komentáře

Nejsou to ani dva roky od doby, kdy na popud amerického startupu Magic, nabízejícího donáškovou službu s komunikací za pomocí SMS zpráv, vzniklo české DoDo (nyní iDoDo.cz), které spustila skupina KKCG Karla Komárka, majitele Sazky. Zatímco Magic se od té doby změnil na kompletního asistenta pro osobní i firemní účely, DoDo se zaměřilo převážně na rozvoz jako takový.

Na začátku března se navíc celý startup přesunul z KKCG do rukou e-commerce akcelerátoru Inveo, který začíná naplno šlapat do jeho expanze. V Praze má nově DoDo k dispozici nové lokality, které pokrývají okrajové části města, na 30 aut sloužících k rozvozu a přibližně devadesátku kurýrů, kteří zvládnou odbavit většinu požadavků během 45 až 60 minut.

erlich-1920

Přečtěte si takéHBO potvrdilo další sérii úspěšného seriálu Silicon Valley, tentokrát bez jedné z hlavních postavHBO potvrdilo další sérii úspěšného seriálu Silicon Valley, tentokrát bez jedné z hlavních postav

K tomu doplňuje Michal Menšík, CEO iDODO.cz:

„Navýšení počtu pěších i motorizovaných dodů nám pomůže pokrýt především zakázky, které máme od e-shopů a dalších e-commerce subjektů. Nicméně pokud zájem o službu poroste setrvalým tempem, čeká nás růst další, a to i do ostatních větších měst.“

iDODO.cz_auto_CNG

Jak ale sám zmiňuje, většina aktuálních požadavků je vyřizována mimo automobil, protože tam lze odhadnout čas na vyzvednutí, doručení nebo zařízení dané věci daleko přesněji, než v případě silniční dopravy. DoDo nabízí své služby jak menším zákazníkům, tak korporátním klientům, kteří poté platí podle vzdálenosti a stráveného času. Startup se chce momentálně zaměřit na urychlení rozvozu, stabilizaci provozu a poté i rozšiřování do dalších měst v Česku.

DODO

Jsme logistická služba pro e-commerce, retail, restaurace a rychlá občerstvení.

Klíčoví lidé

_michal_mensik_3

Michal Menšík

Zakladatel

Brněnské Kiwi.com otevírá v Praze novou pobočku se zaměřením na umělou inteligenci

Filip HouskaFilip Houska

kiwi

Oliver Dlouhý, CEO Kiwi.com

0Zobrazit komentáře

Celosvětově oblíbený startup z moravské metropole, Kiwi.com, jehož byznys je založen na efektivním vyhledávání netradičních kombinací letenek, se rozhodl k další expanzi. Vedle nově otevřených kanceláří ve španělské Barceloně vzniká nová pobočka na pražském Andělu, která má sloužit jako vývojářské centrum.

Prostory budou určeny pro práci na systému umělé inteligence (chatbotu), jenž si klade za cíl automatizovaně odbavovat rutinní dotazy a tím pádem přenechávat více časových možností na řešení jiných, komplikovanějších problémů uživatelů.

pelt

Přečtěte si takéOnline portál ePojisteni.cz končí jako hlavní sponzor české fotbalové ligyOnline portál ePojisteni.cz končí jako hlavní sponzor české fotbalové ligy

„Náš chatbot, vyvíjený převážně v Praze, bude na základě vzorových zákaznických dotazů inteligentně identifikovat problémy, které dokáže buďto přímo vyřešit a zákazníkovi odpovědět, nebo jej přesměruje na konkrétního operátora zákaznické podpory,“ komentuje význam tohoto systému Jozef Képesi, CTO Kiwi.com.

V návaznosti na uvedenou skutečnost hledá Kiwi.com kvalifikované vývojáře, a to prostřednictvím celodenní akce Travel Hackathon, kde budou muset soutěžící vytvořit co nejzajímavější aplikace s cestovatelským zaměřením.

Soutěž, která odstartuje 23. června, slibuje vítězným týmům výhry v podobě poukazů na letenky, nicméně klíčovým aspektem celé akce bude oslovení potenciálních zaměstnanců. Podle aktuálních informací shání pražská pobočka zatím neomezený počet pozic pro vývojáře, kteří by měli ovládat JavaScript pro front-endové a back-endové systémy.

Registrace jsou již otevřené zde.