Spotify koupilo startup, který umí pomocí umělé inteligence doporučovat podobnou hudbu

ek
0Zobrazit komentáře

O souboji streamingové služby pro audio, Spotify, a dalších konkurentů jsme v posledních měsících moc neslyšeli. Jedním z důvodů pro to může být i nedávná tragická smrt jednoho z hlavních představitelů firmy, Chrise Bevingtona. I tak je Spotify stále nejhodnotnějším evropským startupem a dokázat to chce především vylepšením hlavního produktu.

K tomu by Spotify měl pomoci nákup francouzského startupu Niland, který se soustředí na pokročilé doporučování hudby za pomoci umělé inteligence. Technologii startupu využívá například i prestižní Studio Fontána v Praze, které se věnuje dabingu a hudební postprodukci.

fullscreen

Přečtěte si takéČeská aplikace Mooveez vás naučí anglicky prostřednictvím sledování filmůČeská aplikace Mooveez vás naučí anglicky prostřednictvím sledování filmů

Niland víceméně funguje na principu vytahování důležitých částí hudby z úryvků skladeb tak, aby dokázal podle mnoha kritérií doporučit velmi podobný obsah. Startup se zařadil k několika dalším, které si Spotify pořídilo, jako například MightyTV nebo Sonalytic, všechny s cílem porazit vyhledávací algoritmus konkurence v podobě Pandory nebo Apple Music.

spotify

V březnu letošního roku Spotify přesáhlo 50 milionů platicích uživatelů a stále jich má celkově více než 100 milionů, pokud počítáme i neplacenou verzi aplikace s reklamami. Oproti tomu největší konkurent, Apple Music, za stejné období ohlásil 20 milionů platících uživatelů. Startup by se navíc měl již brzy objevit na newyorkské burze s přímou nabídkou akcií.

Foto: Magnus Hoij / Flickr