Tvůrci Pokémon Go vydělali díky sponzorům stovky milionů dolarů a chystají novou hru

pokemongo_feat-1500×844
0Zobrazit komentáře

Kdo by si myslel, že éra Pokémon Go, založená na principu propojení oblíbených postaviček Pokémonů, jejich chytání, vývoje a boje v reálném prostředí kombinovaném s rozšířenou realitou, upadá, byl by na omylu. Hra si s každým novým updatem drží konstantní počet hráčů a vydělává peníze, mnoha způsoby.

Jedním z nich je mimo nákupů v aplikaci i jistá forma sponzoringu, která propojuje fyzické pobočky firem s hráči tím způsobem, že v aplikaci vidí tzv. “pokéstop” nebo “gym”, které jsou v určité lokaci a do kterých se hráč musí dostat. Většinou tak jde o místa jako třeba kavárny Starbucks nebo fastfoody McDonald’s, které tvůrcům aplikace platí za každého přivedeného návštěvníka.

e-golf-1

Přečtěte si takéAlza.cz v Česku začíná experimentovat s prodejem elektromobilůAlza.cz v Česku začíná experimentovat s prodejem elektromobilů

Tato částka se podle informací dostupných serveru TechCrunch pohybuje od 15 do 50 centů za návštěvu. Dle Niantic (developera aplikace), který spolupracuje na hře s Nintendem, podobným způsobem přišlo prozatím do sponzorovaných lokací přes půl milionu návštěvníků, což se rovná 75 až 250 milionům dolarů v příjmech.

pokemongo

Niantic z těchto příjmů platí část jako licenční poplatek společnosti Pokémon Company, ve které Nintendo, nejstarší herní společnost na světě, vlastní na 32 procent podílu.

Nintendo si chce přihřát svoji polívečku

Jak jsme už zmínili, Nintendo má na příjmech z Pokémon Go jen velmi minimální podíl a tak se chce pustit do něčeho vlastního, co by mohlo těžit na vlně obliby Pokémonů. Na japonském trhu tak pustilo do alfaverze zcela novou hru s názvem Pokéland, která kombinuje původní prvky her na konzolích Gameboy a novodobé principy.

pokeland

Hra bude v alfaverzi do 9. června, později by se měla objevit oficiálně pro iOS a Android. Celkem by se v ní mělo objevit 6 různých ostrovů, 52 úrovní a 134 různých Pokémonů. Bohužel prozatím nevíme, kdy by se novinka mohla objevit i mimo japonský trh.