Elon Musk potvrdil, že vytvoří vlastní Hyperloop mezi New Yorkem a Washingtonem, D.C.

Šéf Tesly Elon Musk

0Zobrazit komentáře

Kdo by si myslel, že Elon Musk zůstává pouze u svého vesmírného startupu SpaceX, elektromobilů Tesla nebo startupu s umělou inteligencí, Neuralink, hluboce by se mýlil. Již před několika měsíci se na scéně objevila nová společnost s názvem The Boring Company, která si dala za cíl vybudovat jistou formu dopravní infrastruktury pod zemí, konkrétně pak tunely, ve kterých se mohou vozy přepravovat vysokou rychlostí bez závislosti na pozemní dopravě.

Zpočátku to znělo jako utopie, ale The Boring Company postupuje rychle kupředu a v minulých týdnech dokonce představila první verzi jisté formy výtahu, který vozy do podzemí spustí. Kromě toho, že firma zrychlí a zlevní stavbu tunelů, koketuje i s myšlenkou speciálních podtlakových tunelů, ve kterých se měly pohybovat kapsle Hyperloop, pro přepravu osob rychlostí až 600 mil za hodinu.

zvyk

Přečtěte si takéMinipivovar Zvíkov míří na crowdfundingový portál Fundlift.cz, kde poptává 2,5 milionů KčMinipivovar Zvíkov míří na crowdfundingový portál Fundlift.cz, kde poptává 2,5 milionů Kč

Plán to byl skvělý. Musk totiž před přibližně čtyřmi roky přišel s myšlenkou Hyperloopu, která dala základ vzniku několika firem, jenž se zabývají nejen tvorbou samotné kapsle, ale také testováním na reálné dráze. Při posledním testu v americké nevadě se jedné takové společnosti, konkrétně Hyperloop One, podařilo dosáhnout rychlosti 186 mil (300 kilometrů) za hodinu.

Teď tak Musk použije veškeré znalosti, které se z daných testů daly získat a vybuduje vlastní transportační systém. Koncem července dostal verbální potvrzení od vlády na výstavbu tunelu mezi New Yorkem a Washingtonem D.C., se zastávkami v Baltimore a Filadelfii.

Vize se postupně naplňuje

Potvrzení o výstavbě dostaly během včerejšího od zástupce společnosti dne servery Bloomberg a Wired. The Boring Company se zaměří na výstavbu tunelů na krátkou vzdálenost, kterých bude většina, a které umožní rychlost 125 mil za hodinu – pro delší vzdálenosti, jako zmíněnou trasu New York – Washington, D.C. bude zvolena jiná technologie s rychlostmi až 600 mil za hodinu.

hyperloopone

Koncept hyperloopu, který představil Elon Musk, má být založen na pohybu přetlakových kapslí ve speciálních tunelech. Rychlost může dosahovat až 1 100 km/h

Mall.cz spustil chatbota EVA pro Messenger, který poradí s výběrem kávovaru

Filip HouskaFilip Houska

mall.cz-chatbot_080817_mp
0Zobrazit komentáře

Chatboti jsou dnes již poměrně běžným doplňkem komunikačních služeb, především Messengeru od Facebooku, kde se jejich existence rozrůstá. Figurují v různých oblastech, mezi které se řadí i nákupy, respektive pomoc při nakupování. A tam nově směřuje i jedna ze zvučných e-commerce společností na českém trhu.

Na tento trend totiž pomalu naskakuje i Mall.cz, respektive jeho mateřská společnost Mall Group, a to pomocí nové chatové asistentky EVA, fungující na technickém řešení MessageOk. Ta má zákazníkům skrze Messenger odpovídat nejen na nejčastější dotazy, ale především radit s výběrem nejideálnějšího kávovaru na základě specifických parametrů (například typ kávy, průměrný počet šálků za den nebo preference rychlosti, či „rituálu“).

apple_080717_1

Přečtěte si takéApple si založil Instagram, na kterém propaguje fotky uživatelů pořízené iPhonemApple si založil Instagram, na kterém propaguje fotky uživatelů pořízené iPhonem

Podle společnosti jsou kávovary jedno z nejprodávanějších zboží a lidé mají od svého kávovaru častokrát velice různé požadavky. Právě v tomto rozhodování by jim měl pomoci chatbot EVA, který byl s externí výpomocí vymyšlen a během tří měsíců naprogramován uvnitř společnosti.

„S nákupem na internetu se dnes pojí řada služeb jako sledování zásilky, pomoc s výběrem vhodného zboží, změna doručovací adresy, výměna zboží nebo například i odvoz starého spotřebiče. EVA zákazníkovi nabídne vhodné řešení tou nejjednodušší a nejpříjemnější formou,“ říká Radko Sekerka, produktový ředitel Mall.cz, který stál v čele vývoje.

U kávovarů to rozhodně nekončí

EVA, která je založena na principu „machine-learningu“, má široké pole působnosti a ambice se promítnout i do dalšího sortimentu, což potvrdil i samotný Mall.cz. Vizí této e-commerce firmy je také vylepšení běžných zákaznických situací, například řešení reklamací (to částečně dokáže i teď) nebo navrhování různých doplňkových služeb v podobě expresního dodání či instalace spotřebiče.

https://www.youtube.com/watch?v=CYjDxagSVB4

Chatová poradkyně je již nyní dostupná na Messengeru, a to konkrétně po vyhledání kontaktu „Mall.cz“. Následně si zákazníci mohou zvolit požadovanou oblast a zjistit, zdali jim je v této věci EVA nápomocná. Pokud nebude, automaticky nabídne číslo na zákaznickou linku.

Foto: Mall.cz