Český výrobce tenisek z konopí vstupuje na portál Kickstarter s cílem vybrat 15 tisíc dolarů

Filip HouskaFilip Houska

bkickstarter
0Zobrazit komentáře

I když si mnozí pod konopím představí zejména drogu, tato rostlina má mnohem širší využití. O tom se před dvěma lety přesvědčil i Tomáš Rohal, který na tomto přírodním ekologickém materiálu postavil byznys, respektive značku Bohempia zabývající se výrobou a prodejem eco-friendly oblečení, doplňků a tenisek. A právě s teniskami má nově velké plány.

Bohempia se svými ryze českými konopnými teniskami totiž vstupuje na crowdfundingovou platformu Kickstarter, kde chce mezinárodně zaujmout a nasbírat minimálně 15 tisíc dolarů (cca 330 tisíc korun), za které lidem nabídne novou kolekci s ortopedickou stélkou na jaro 2018.

kosikcz_2

Přečtěte si takéPotravinový e-shop Košík.cz spustil vlastní mobilní aplikaciPotravinový e-shop Košík.cz spustil vlastní mobilní aplikaci

Jako je u crowdfundingových portálů zvykem, tak i tady tyto specifické tenisky s antibakteriálními, antiseptickými a termoregulačními vlastnostmi přichází v různých balíčcích s odlišnými modely a barevnými kombinacemi. Ten nejlevnější startuje na 34 dolarech (cca 750 korun) a nabízí možnost výběru mezi bílými, růžovými, modrými, šedými a černými variantami v unisexových velikostech 36–46.

V případě úspěšné kampaně (aktuálně je vybraná třetina minimální částky) se českým zájemcům do rukou dostanu bez poštovného a navíc budou dostupné také v oficiální kamenné prodejně na pražské Sokolovské 76.

4F13CC99-05BF-4EB9-B2A7-A4D51E7B3E61

Sázka na eco-friendly

Vize tohoto českého startupu je stejná jako před dvěma lety, kdy prakticky vznikla a úspěšně dokončila svou kampaň na platformě Hithit – co nejekologičtější „vegan“ pojetí. Ostatně je Bohempia, která vyrábí i například konopná trička, kšiltovky, ponožky nebo rukavice, jediným českým držitelem certifikace PETA a na základě tohoto přístupu si získala oblibu i na trhu americké etické módy.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

V Česku vyšla kniha „Na odpis“, ve které 57letý novinář popisuje odvrácenou stranu startupové bubliny

Michal PtáčekMichal Ptáček

0Zobrazit komentáře

To, že práce v technologickém startupu se často diametrálně liší od práce v klasické, zaběhlé společnosti, není žádným tajemstvím. Dokonale to pocítil i známý americký novinář a nyní i producent a scénarista televizní stanice HBO, Dan Lyons, který si před lety prošel novinářskými štacemi v prestižních magazínech Forbes nebo Newsweek. Když se však v roce 2012 magazín Newsweek a vlastně i noviny obecně dostaly do krize, Lyons byl propuštěn a v podstatě ze dne na den se ocitl bez práce a příjmů.

Následoval maraton pracovních pohovorů, ve kterých se snažil uspět u nového zaměstnavatele, aby nakonec nastoupil na pozici jakéhosi marketingového vědátora v americkém „unicorn“ startupu HubSpot, jehož valuace se dnes pohybuje okolo 3 miliard dolarů. Jeho úkolem pak bylo především psaní blogů a příprava podcastů.

lubo1

Přečtěte si takéLubo Smid z STRV: iPhone X je technologickým skokem, home button nikomu chybět nebudeLubo Smid z STRV: iPhone X je technologickým skokem, home button nikomu chybět nebude

A právě zde začíná hlavní příběh knihy s názvem „Na odpis – nešťastné příhody ze startupové bubliny“, ve které Lyons popisuje odvrácenou stranu startupového šílenství, které není pouze o naleštěných kancelářích, cool šéfech a benefitech. Lyons v ní totiž líčí tragikomické srážky sebe jakožto pragmatického profesionála s firemní kulturou startupů „připomínajících Montessori školky“ a zároveň popisuje temné stránky internetového vizionářství, v němž jde často více o peníze než o revoluční nápady.

lyons

Dan Lyons

V knize například Lyons popisuje i to, že na schůzkách v jednačkách byl často „přítomen“plyšový medvěd Mollie, se kterým zaměstnanci regulerně diskutovali a probírali nadcházející kroky a směr firmy. Dále kritizuje takzvanou „bro“ a „hipstr“ kulturu a celkový hype, který se kolem startupů tvoří.

Z knihy, kterou je samozřejmě potřeba brát s určitým nadhledem, se poměrně rychle stal celosvětový bestseller a proto není překvapením, že byla nedávno pod brněnským nakladatelem HOST vydána i v českém jazyce. Zakoupit ji můžete zde.