Fintech startup TransferWise získává ohromných 280 milionů dolarů a valuaci kolem 1,6 miliard

transferwise

Zakladatelé britského startupu TransferWise, jehož hodnota loni překročila 1,6 miliard dolarů.

0Zobrazit komentáře

Pokud jste někdy převáděli platby ze své české banky do zahraničí nebo naopak přijímali jakékoliv zahraniční transakce, určitě víte, že jeden z největších problémů je nejen cena převodu, ale i aktuální kurz. To vlastně dalo za vznik britskému fintech startupu TransferWise, který je v rámci online rozhraní schopen nabídnout zafixovaný kurz a převody již do 1-2 dní v mnoha měnách, včetně české koruny.

TransferWise nyní získává na další expanzi svých služeb masivních 280 milionů dolarů, v přepočtu asi 6,1 miliardy korun a posouvá svoji valuaci na přibližně 1,6 miliard dolarů. Celkově již startup vybral od investorů 397 milionů dolarů a mezi investory se objevili například Richard Branson, Andreessen Horowitz či fond Old Mutual Global Investors.

skypepr

Přečtěte si takéSkype oficiálně vypustil nový design pro desktopovou aplikaci ve světlé i tmavé verziSkype oficiálně vypustil nový design pro desktopovou aplikaci ve světlé i tmavé verzi

Nové prostředky chce startup s 800 lidmi využít především na expanzi na asijský trh. Původní zaměstnanci TransferWise navíc poprvé v 6 letech získali možnost prodat své akcie. Na začátku příštího roku se mimo jiné společnost pustí do vlastních debetních karet v Británii a zbytku Evropy, podobně jako jiné startupy jako třeba Revolut, informuje Bloomberg.

transferwise3

Foto: TransferWise

Český fintech startup Twisto.cz představil reklamní TV spot s postavou Twista Splatitele

Michal PtáčekMichal Ptáček

twisto
0Zobrazit komentáře

Česká finanční služba Twisto.cz, která svým zákazníkům umožňuje platit za zboží až se 45 denním odkladem bez úroku nebo proplatit faktury či složenky jejich vyfocením v mobilní aplikaci, míří produktově i marketingově mimo internetové vody. V rámci celoplošné kampaně totiž startup ve spolupráci s digitální agenturou Symbio představuje 360 stupňovou reklamní kampaň v jejíž hlavní roli se představuje postava takzvaného „Twista Splatitele“.

trump-musk-mvp

Přečtěte si takéGlosa: Zhrzený Musk se stal přítěží pro politiku a ona pro nějZhrzený Musk se vrací do byznysu, nechce už platit politiku. Stal se pro ni přítěží a ona pro něj

Ta by kromě představení základních funkčnostní služby, měla představit i několik novinek jako Twisto kartu nebo k ní automaticky navázaný voděodolný platební náramek, kterým uživatelem může jednoduše zaplatit po jeho přiložení k terminálu, bez nutnosti mít zmíněnou Twisto kartu u sebe.

esa1

Přečtěte si takéFrank Salzgeber z Evropské kosmické agentury ESA: Chceme, aby v Evropě vznikaly projekty jako SpaceXFrank Salzgeber z Evropské kosmické agentury ESA: Chceme, aby v Evropě vznikaly projekty jako SpaceX

“Chceme lidi zbavit starostí s placením, ať už jde o složenky nebo nákup v e-shopu,” vysvětluje Head of Marketing & Strategy Twisto Lukáš Janoušek a dodává: “Soustředíme se především na perfektní zákaznickou podporu a zkušenost, která je pro budování důvěry v tak citlivém odvětví, jakým jsou finance, naprosto klíčová.”

Co se kampaně týče, k dispozici je prozatím 10 sekundový teaser běžící na televizních stanicích TV Nova, v kinech Cinema City a také sada videí na Youtube. Do pár týdnů by pak služba měla vypustit i 30 sekundovou variantu, která příběh kampaně více rozvine.