Nová aplikace od Amazonu vám díky rozšířené realitě umožní virtuálně umístit produkty ve vaší domácnosti

Filip HouskaFilip Houska

E672D5DA-3C02-4B6C-95C7-21F6E28BC22B
0Zobrazit komentáře

O širokém využití technologie rozšířené reality patrně nemá smysl debatovat. Dá se aplikovat na řadu odvětví, počínaje herním průmyslem a konče u navigací či medicíny. Atraktivní oblastí je i domácnost, kde se angažuje například aplikace IKEA Place, díky níž lze dosazovat virtuální nábytek do domácnosti. A právě na stejný sektor se nově zaměřuje i americký e-commerce gigant Amazon.

Ten svou mobilní aplikaci obohatil o funkci rozšířené reality AR View, na základě které má uživatel možnost si vybrat konkrétní výrobek a umístit jej tam, kam by se teoreticky mohl hodit. Jedná se tedy o vhodnou pomůcku pro všechny, kteří nejprve chtějí zjistit, jak bude produkt na daném místě vypadat.

lets-1

Přečtěte si takéTato aplikace díky umělé inteligenci rapidně zlepší kvalitu vašich fotekTato aplikace díky umělé inteligenci rapidně zlepší kvalitu vašich fotek

Jak už to u rozšířené reality bývá, tak i tady je využití velice pestré. Uživatel může pomocí zadní kamery telefonu vyzkoušet, jak by vypadal toastovač na kuchyňském stole, jaká váza by se hodila do obývacího pokoje, kam umístit křeslo a řadu dalších kombinací s „tisícovkou“ (jak Amazon sám uvádí) nabízených produktů z různých kategorií, které tuto funkci v aplikaci podporují.

AR View však není pro každého, respektive ne každému bude fungovat. Majitelé zařízení s Android jsou zatím odříznuti úplně, jelikož je aplikace dostupná pouze pro iPhony (modely 6s a výše), a to s nutností nejnovější verze iOS 11, která podporuje takzvaný ARKit. Navíc je tato funkce dostupná pouze ve Spojených státech a na podporu zbytku světa se prozatím čeká.

Aplikaci můžete vyzkoušet zde.

Foto: Reprofoto, YouTube

Potravinový e-shop Košík.cz spustil vlastní mobilní aplikaci

Filip HouskaFilip Houska

kosikcz_2
0Zobrazit komentáře

Internetové nakupování potravin se díky službám jako Rohlik.cz, iTesco a Košík.cz, stává v Česku stále oblíbenější činností, a je logické, že se zmíněné společnosti snaží uživatelské zážitky z online nákupu neustále zpříjemňovat a vylepšovat. Není žádným tajemstvím, že v dnešní mobilní době je velmi důležitá i možnost nákupu potravin nativně ze svého mobilního zařízení, což je oblast, kde se první dva jmenované subjekty už nějaký čas angažují. Nyní se k nim přidává právě i zmíněný Košík.cz spadající pod investiční skupinu MallGroup, který právě představil vlastní mobilní aplikaci.

Aplikace, za kterou po vývojářské stránce stojí české studio Ackee, nabízí na první pohled poměrně minimalistické uživatelské rozhraní s důrazem na přehlednost a rychlou odezvy. Tím nejzásadnějším je však funkce sdíleného účtu mezi několika zařízeními, která by mohla být užitečná zejména pro rodiny.

transferwise

Přečtěte si takéFintech startup TransferWise získává ohromných 280 milionů dolarů a valuaci kolem 1,6 miliardFintech startup TransferWise získává ohromných 280 milionů dolarů a valuaci kolem 1,6 miliard

Jak již označení této funkci napovídá, tak se jedná o možnost, kdy více lidí může ze svých zařízení využívat jeden společný účet, ve kterém budou potraviny objednávat. Ten, který nákup bude platit, pak může použít telefon, tablet či počítač a celý nákup objednat, respektive zaplatit. Je to tedy jako ve skutečném supermarketu: plnění košíku několika lidmi, ale pouze jeden jej odveze k pokladně a zaplatí.

kosikcz_1

„Z praxe víme, že významná část našich zákazníků používá jeden nákupní účet pro celou rodinu. Mají díky tomu společnou historii nákupů, seznam oblíbených položek nebo společné kredity či věrnostní body. Na druhou stranu ale chtějí nakupovat hned z několika zařízení, ať už domácích počítačů, notebooků, tabletů nebo smartphonů,“ komentuje zmíněnou funkci Jakub Šulta, COO Košík.cz.

Mobilní Košík.cz dále disponuje možností spravování několika doručovacích adres a rychlým přepínáním mezi nimi nebo přístupem k oblíbeným a často nakupovaným položkám. K bezplatnému stažení je aplikace dostupná na App Store a Google Play.