Americká technologická společnost Apple dnes představila speciální edici telefonů iPhone 8 a 8 Plus v červené barvě pod značkou PRODUCT(RED), která zaštiťuje fond na boj proti šíření HIV. Novinky startují na 700 dolarech a do prodeje vstupují již zítra, a to pravděpodobně i v České republice.
Apple s organizací (RED), která díky svým partnerům finančně podporuje Globální Fond na boj proti HIV v afrických zemí, pracuje již 11 let, během nichž zatím přispěl částkou okolo 160 milionů dolarů (cca 3,3 miliardy korun). Vzhledem k této spolupráci představila firma Tima Cooka řadu červených zařízení a příslušenství pod značkou PRODUCT(RED), přičemž naposled se jednalo o červený iPhone 7 (7 Plus). Nově se dostal na řadu další model.
iPhone 8, respektive větší varianta 8 Plus, bude nabízet tělo z červeného skla a černých hliníkových částí ve přední části zařízení. Co se týče vybavení a funkcí, jedná se o stále stejný stroj jako původní iPhone 8 představený minulý rok. I když se do červeno-černé kombinace nedostala vlajková loď iPhone X, přichystal si pro něj Apple alespoň nový kožený zavírací PRODUCT(RED) obal.
Aktuální speciální edice iPhonů jde do prodeje v hlavní zemích včetně Německa, Francie nebo Velké Británie již zítra s tím, že do zbytku světa se dostanou v průběhu dubna, případně začátkem května. Podlečeských webových stránek Applu by se zítra měly dát objednat i v České republice, nicméně oficiální tisková zpráva o tom jinak nepojednává.
Za 64GB variantu zájemce zaplatí 699 dolarů a za 256GB verzi pak o 100 dolarů více. České ceny zatím zveřejněny nebyly, ovšem očekávají se stejné, tedy 20 990 Kč, respektive 23 990 Kč.
Zakladatel a CEO Facebooku Mark Zuckerberg je několik posledních týdnů pod obrovským tlakem v souvislosti s nejrůznějšími problémy ohledně využití dat Facebooku třetí stranou pro politické účely, soukromí uživatelů a také podrobností o tom, jak přesně sleduje své uživatele a jak s informacemi dále nakládá. Jeho nejtěžší zkouška má ale teprve přijít, a to již zítra.
Během úterka má totiž Zuckerberg vystoupit před Kongresem Spojených států amerických, kde bude skládat pravděpodobně svoji vůbec nejtěžší zkoušku v historii celé firmy. Musí totiž vysvětlit a zároveň obhájit některé postupy Facebooku, určit jasnou strategii dalšího vývoje firmy a nakládání s daty a zároveň jasně určit hranici toho, kde končí Facebook jako sociální síť, která slouží především pro zábavu a kde začíná takřka veřejná služba, která napřímo ovlivňuje životy miliard lidí.
Představte si tak nyní obrovský tlak, kterému musí jako ředitel jedné z největších a nejhodnotnějších firem světa čelit. Nejde jen o samotnou obhajobu před kongresem, ale o celou budoucnost firmy a také jeho postu v jejím vedení. Pokud Zuckerberg kongres nepřesvědčí, může to mít za následek jeho odvolání z funkce CEO a také přísnější postihy za nesprávné využití soukromých dat.
Nové a přehlednější nastavení soukromí na Facebooku
Zuckerberg tak v úterý vymění své ikonické šedé tričko, které nosí téměř denně, za reprezentativní oblek a začne svůj dvoudenní maraton ve Washingtonu D.C., kde se objeví hned na několika slyšeních. Kongres bude chtít přesvědčit o tom, že Facebook absolutně zamezí možnému využití svých dat pro zahraniční politické účely a že vytvoří sadu nástrojů, kterými bude chránit soukromí uživatelů na mnohem vyšší úrovni. S tím už ostatně začal představením nového centra pro nastavení soukromí.
Zodpovědný přístup i nervozita
Kromě nových nástrojů a zamezení budoucích přešlapů se má ale Zuckerberg také omluvit za jednání Facebooku v posledních letech, které byly často na hraně nebo přehlíženy vedením. O tom, že je Zuckerberg opravdu nervózní a chce udělat jen ten nejlepší dojem svědčí fakt, že si již před necelými 2 týdny najal tým expertů, kteří s ním procházejí modelové situace a nepříjemné otázky, které by mohl od představitelů kongresu obdržet.
Mimochodem jeden ze speciálních asistentů v týmu dříve radil například bývalému americkému prezidentovi Georgi W. Bushovi a chce se postarat o to, že Zuckerberga během následujících dvou dnů nic nepřekvapí. Kromě množství lidí, kteří ho učí správné rétorice a simulují možné prostředí, má kolem sebe CEO Facebooku také tým právníků z právnické firmy WilmerHale.
Ti ho naopak připraví na specifické otázky, které mohou mít představitelé tvorby nových zákonů v souvislosti s úniky dat, a také na to, jak správně protistraně odpovídat v případě, že bude během své odpovědi několikrát přerušen doplňujícími dotazy. Mimo tohoto přímého týmu, který jedná se Zuckerbergem na denní bázi, je připraven také další tým pro komunikaci s médii a s řešením možných nepříjemných situací, jako například, kdy vyjde najevo další skandál nebo kdy se kongres k celé situaci postaví negativně.
Situace kolem slyšení u amerického kongresu je velmi ojedinělá a i v případě veřejných problémů uvnitř největších společností jako Apple, Microsoft či Google, většinou na podobné slyšení ze strany CEO firem nedochází. Doufejme tedy, že se po jednání mezi kongresem a Facebookem podaří v situaci nastolit jistý řád a firma se zaváže k tomu, že bude k datům svých uživatelů přistupovat mnohem obezřetněji a že udělá vše proto, aby podobným situacím v budoucnu zamezila. To vše se dozvíme nejpozději ve středu.
V očích veřejnosti si Facebook získal několik plusových bodů po tom, co zásadně upravil své obchodní podmínky a podmínky ochrany soukromí, stejně jako přepracoval nástroje pro nastavení soukromí, umožnil stažení veškerých osobních dat z Facebooku a přiznal se k tomu jak a proč sleduje konverzace uživatelů ve Facebook Messengeru, kde jim brzo nabídne možnost kompletního promazání historie.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.