Fitbit se spojuje s Googlem za účelem přesného odesílání zdravotnických dat lékařům

Filip HouskaFilip Houska

776E9897-4048-4932-814C-D8137423A9C4
0Zobrazit komentáře

Fitbit je opět o krok blíže, aby se z výrobce fitness náramků stal důležitým hráčem na poli moderního zdravotnictví. Poté, co tato kalifornská společnost investovala miliony dolarů do startupu Sano vyvíjejícího přenosná čidla pro měření cukrovky, ohlašuje partnerství s Googlem. S ním chce pracovat na lepší dostupnosti zdravotních dat na dálku.

Partnerství Fitbitu a Googlu spočívá zejména v cloudovém nástroji Google Cloud Healthcare API, který gigant z Mountain View od března letošního roku oficiálně nabízí ostatním firmám. Díky této platformě bude moci Fitbit lépe integrovat nasbíraná data uživatelů do zdravotnického systému, což by v ideálním světě výrazně zefektivnilo konkrétní postupy lékařů během online diagnóz a lepší sestavení přesných profilů pacientů.

kellner

Přečtěte si takéPPF Petra Kellnera investovala 1,7 miliardy Kč do britského cestovatelského startupuPPF Petra Kellnera investovala 1,7 miliardy Kč do britského cestovatelského startupu

Vedle obecného lékařství, ke kterému CEO Fitbitu James Park stále více inklinuje a považuje jej za „budoucnost firmy“, se velký důraz klade i na detekci a přesnější diagnózy možných nástupů cukrovky nebo hypertenze u uživatelů. K tomu má sloužit služba Twine Health od stejnojmenného startupu, který se v únoru stal součástí Fitbitu.

product photography of versa in box classic and Special Edition

Nejnovější zařízení od Fitbitu – chytré hodinky Versa

Modernizace zdravotnictví v podání hlavního konkurenta

Důležitým hráčem na poli moderního zdravotnictví založeného na novodobých technologiích je i Apple se svými hodinkami Apple Watch. Ty například dokáží velice přesně diagnostikovat začínající cukrovku, s 80procentní přesností mají rozpoznat spánkovou apnoi a téměř stoprocentně poznají, zdali má majitel zvýšený krevní tlak. Nehledě na to, že se má v útrobách cupertinského giganta vyvíjet speciální aplikace pro měření hladiny cukru bez nutnosti vpichů jehel.

3E44FF98-A46A-42AF-B5B8-6A663273C4D1

Jedna z medicínských iniciativ Applu – zjišťování nepravidelného srdečního rytmu, respektive atriální fibrilace

Foto: Fitbit Press Kit; Apple Newsroom

I tyto české osobnosti se příští týden představí na brněnské konferenci Glorious

Filip HouskaFilip Houska

0Zobrazit komentáře

Přes padesát úspěšných Čechů, kteří prorazili ve sféře byznysu a technologií, se zajímavými přednáškami a řadou inspirativních workshopů na jednom místě. I takto by se dala charakterizovat očekávaná akce Glorious v prostorách Sono Centrum a Hvězdárny v Brně, jež startuje již 3. května. A CzechCrunch jakožto hlavní mediální partner bude u toho.

Celá akce má být založena na čtyřech hlavních pilířích – podnikání, leadership, startup a osobní rozvoj. Právě na tato témata budou vedeny nejrůznějších přednášky, rozvržené do programu 4. a 5. května, a přes 30 praktických workshopů, jež budou „předskokany“ celé konference. Součástí bude i networking a řada doprovodných aktivit.

Na koho se můžete těšit?

Glorious letos hostí 52 českých řečníků, a to včetně jmen jako Otto Fabri (automobilový designer), Jan Řežáb (zakladatel Socialbakers), Marie Havlíčková (CEO Slevomatu) nebo Dalibor Dědek (zakladatel Jablotronu). My jsme pro vás vybrali pár dalších v podobě podrobných profilů:

Pavel Turek, komerční ředitel Red Bull Air Race a expert na F1

Pavel Turek v letech 1997 až 2013 absolvoval sedmnáct sezón ve Formuli 1 a díky tomu navrhl několik zajímavých nápadů vztahujících se k F1 (dvousedadlová formule, jízda s monopostem za polárním kruhem nebo uvedení monopostu Davida Coultharda do stavu beztíže). I na základě těchto originálních návrhů se později, v roce 2013, stal komerčním ředitelem mistrovství světa Red Bull Air Race, kde zajišťuje kompletní obchodní a příjmové stránky seriálu, jako je sponzoring, prodej televizních vysílacích práv, prodej vstupenek, hospitality, merchandising a licensing.

Mezi jeho další úspěchy patří prodej sportovního webu f1sport.cz Mladé frontě a virtuálního operátora Gorila Mobil, kterého pod svá křídla v roce 2014 převzalo 02. Dnes investuje do několika projektů v oblasti motorsportu a je ambasadorem paliv OMV MaxxMotion.

Abu Dhabi Formula One Grand Prix

Pavel Turek

David Semerád, spoluzakladatel studia STRV a CEO entity STRV Labs

David Semerád spolu s Lubo Smidem, Pavlem Zeifartem a Martinem Šťávou v roce 2014 založil vyvojářské studio uLikeIT, nyní známé jako STRV. Tento tým, ve kterém byl Semerád výkonným ředitelem, se podílel na vývoji mobilních a webových aplikací jako Ordr, ClassDoje nebo Tinder. Nově je Semerád CEO entity STRV Labs, jež vznikla začátkem letošního roku, a přenechal tak post šéfa v STRV kolegovi Lubo Smidovi.

Jeho přednáška: Obětovat vztah za byznys?

Náplň: Know-how, jak skloubit podnikání a vztahy s nejbližšími, aby se obojí co nejlépe rozvíjelo.

607F961F-10AB-4815-81E0-3E5B7C45EEF6

Jaroslav Beck, hudební skladatel

Jaroslav Beck (29) se soustředí na tvorbu hudby k herním či filmovým dílům. Stojí například za zvukovou stopou k upoutávce hry Battlefield nebo televizní upoutávce nového dílu Terminátora a Star Wars. Své schopnosti postupně studoval v Oxfordu, kde nasbíral dostatek znalostí k tomu, aby se přestěhoval do Los Angeles a snažil se prorazit ve sféře hollywoodského hudebního produkce. Nyní je součástí vývoje VR hry Beat Saber, která má vyjít již v první polovině května a pro kterou vytváří kompletní soundtrack.

Jeho přednáška: Dosáhnout svých snů před 30? Super! Ale co pak?

Náplň: Jak být stále dravý a motivovaný, i když přijde úspěch přes oslavením 30. narozenin.

1E493CC2-2FF3-4A5F-8D6D-E49B390A4DE8

Daniel Franc, Program Manager v Googlu

Daniel Franc má na starosti rozsáhlý program pro spolupráci v IT a podnikatelské sféře v technologickém gigantu Google. Ostatně jej sám i před deseti lety spoluzakládal. Během své kariéry působil jako technický ředitel tuzemských a zahraničních firem.

Jeho přednáška: Máte dlouhé vedení?

Náplň: Vytipování třech klíčových oblastí pro komunitní práci s důrazem probuzení energie v dosud nekomunitních týmech.

2E05016B-BB15-47C6-AEBB-8A1E2090C2BB

Josef Havelka, marketingový guru

Josef Havelka se řadí mezi špičku českého marketingu, což dokazuje i prestižní ocenění Adman pro přínosy pro český marketing. Založil reklamní agenturu Leo Burnett, kde je ředitelem pro střední a východní Evropu, podílel se na vzniku společnosti ZOOT a přes tři roky byl marketingovým ředitelem České spořitelny.

Jeho workshop: Brand Building ve 21. století

stella-mvp-x

Přečtěte si takéDcera člena Beatles vyrábí boty vonící po skořici, prodělává milionyDcera člena Beatles se stala módní ikonou. Teď vyrábí boty vonící po skořici a hlásí milionové ztráty

Náplň: Jak se tvoří brand ve 21. století s důrazem na praktická cvičení a srovnávání, jak se značky budují dnes a jak se budovaly před několika lety.

7200DF52-5E20-4C4F-9E61-89CC11AFF28E

Jelikož je CzechCrunch hlavním mediálním partnerem akce Glorious, nabízíme pro vás 15% slevu na vstupné. Stačí během nákupu vstupenek (ZDE) zadat promo kód „CZECHCRUNCH“.