Mastercard a startup Edhance spustí na českých školách vzdělávací program, který má zlepšit finanční gramotnost dětí
Ústecký startup Edhance ve spolupráci se společností Mastercard na začátku nového školního roku spustí vzdělávací program, který bude mít za úkol dětem pomoci ve zlepšení jejich finanční gramotnosti. Výukový program s názvem “Peníze pod kontrolou” bude probíhat za pomoci digitálních technologií, na interaktivních tabulích, kterými jsou školy zařazené v programu již vybaveny.
Od podzimu letošního roku bude program ve fázi testování, kdy budou specializovaní lektoři představovat digitální výuku dětem druhého stupně základních škol v Praze a na Kolínsku. Výukové hodiny by dle autorů měly probíhat interaktivní a zábavnou formou, která děti upoutá a budou součástí předmětu matematika. Jedním z hlavních cílů programu je připravit žáky na praktický život a manipulaci s penězi a spíše upustit od typické výuky biflování, která české děti často naopak připravuje spíše na soutěže typu AZ Kvíz a podobně.
„Tradiční forma školní výuky připravuje studenty pro uplatnění v roli soutěžících v AZ kvízu. V Edhance přistupujeme k výuce s vědomím, že klíčovou podstatou pro úspěch obsahu je kvalitní forma komunikace. S naším obsahem využíváme naplno digitální technologie, které již dnes ve školách jsou, a výsledkem tak má být skutečná příprava na život v jednadvacátém století,“ říká Lukáš Rejchrt, spoluzakladatel a kreativní ředitel ústeckého startupu Edhance.
Součástí pilotního projektu je také postupné vylepšování studijních materiálů na základě zpětné vazby od dětí a učitelů. Pokud se projekt ukáže jako úspěšný, bude se pak dle pořadatelů moci během dalšího roku rozšířit i do dalších regionů a škol.
Nový vzdělávací program by měl fungovat podobně jako program „Nestlé pro zdraví dětí“, který se věnuje vyváženému životnímu stylu, a během posledních třech byl představen téměř 80 tisícům dětí. Edhance se snaží modernizovat výuku v českých školách díky využití digitálních technologií, které má škola k dispozici. V minulosti představila například i program, který se týkal volby budoucího povolání dětí a nyní chystá řadu dalších projektů. Doposud firma navštívila 973 základních škol v republice, kde pořádala 3 471 výukových hodin, které byly představeny necelým sto tisícům dětí.
„Neopomněli jsme i etickou stránku projektu a zaměřili jsme se také na boření mýtů a zažitých předsudků např. vůči podnikání. Jsme přesvědčeni, že správná výuka finanční gramotnosti může pomoci v rozvíjení kritického myšlení, které často potlačuje výuka tradiční matematiky, postavená na využívání naučených vzorečků a postupů k výsledku,“ vysvětluje Rejchrt.
Co se týče finanční gramotnosti dětí základních škol, z dlouhodobého hlediska je třeba její výuku bezpochyby zlepšit. Příkladem toho mohou být například americké školy i školky, které připravují své žáky na život ve finančním prostředí již od útlého věku a za pomocí velkého množství speciálních programů. V Čechách ji školy do svých rámcově vzdělávacích programů (RVP) řadit sice musí, ale v současné době zatím neexistují dostatečně atraktivní materiály pro výuku, a proto v této oblasti spousta dětí nemá velký přehled.
Foto: Edhance