Jaká byla konference Awwwards 2018 v San Franciscu?

0Zobrazit komentáře

Minulý měsíc jsem společně s několika kolegy navštívil v San Franciscu vyhlášenou konferenci  projektu Awwwards, zaměřující se na vývojáře, designéry a vůbec lidi, kteří se pohybují okolo tvorby webů. Zde jsou mé poznatky a stručné shrnutí obsahu, který se na místě probíral.

  1. Design trendy jsou irelevantní, pokud produkujete to nejlepší řešení pro uživatele
  2. Pečlivý výzkum, studie a testing jsou středobodem design procesu.

To jsou dvě klíčové myšlenky, které jsem si odvezl z letošní Awwwards konference. Awwwards považuji již delší dobu za jeden z top projektů určených pro digitální profesionály. Jeho cílem je nejenom objevovat talenty a trendy v oblasti designu a web developmentu, ale zároveň propojovat ty nejlepší designery z celého světa a sdílet mezi nimi řadu otázek, řešení a know how.

A tenhle rok jsem na konferenci v San Franciscu díky své pozici šéfdesignera české digitální agentury Blueberry nemohl chybět. Jaké přednášky mě nejvíc zaujaly?

Než se dostanu k jejich popisu, nedá mi nezmínit venue prostory, které akci dodaly tu správnou jedinečnou atmosféru. Konference se totiž konala v Palace of Fine Art a after párty v Generálově rezidenci Fort Mason.

image_3

Nádherná Venue konference Palace of Fine Art, San Francisco kousek od Golden Bridge.

Na pódiu se během dvou dní vystřídali designeři z firem jako Microsoft, Adobe, Netflix, Dropbox, Nike, Behance, Google, Amazon a další, kteří ve svých 20minutových blocích sdíleli své zkušenosti napříč designerským spektrem — od práce s klientem, přes efektivnější řízení designu až po výzkum a vývoj.

jetsmarter2

Přečtěte si také29letý Rus před pár lety založil „Uber“ pro privátní letadla. Nyní má hodnotu 1,5 miliardy dolarů29letý Rus před pár lety založil „Uber“ pro privátní letadla. Nyní má hodnotu 1,5 miliardy dolarů

Pokud si seřadíte následující vybrané přednášky do řady, můžete snadno získat cestu, inspiraci nebo důvod k designování. Ale především možnosti, jak ke svým nápadům a vstupům přistupovat minimalisticky a rozdělit, co je důležité a co ne, jak svůj výstup udělat osobitější a zasadit jej do funkčního design systému a nakonec vše ztvárnit přirozenou cestou.

image_2

Jaké existují nástroje a postupy animace v interface prostředí? Prezentace Pablo Stenley z Invision

Jako první bych rád zmínil přednášku Aarona Jamese Draplina (Draplin Design Co.), která pojednávala o průniku designu do reálného světa. Svým osobitým a temperamentním vystupováním ukázal nejen práci pro klienty, ale i sympatický způsob, jak svět kolem sebe dělá lepším místem a jak můžeme objevovat neobjevené či zapomenuté.

Minimalismus v reálném životě

O tom, co je v designu důležité a vše ostatní jen překáží, a jak převést filozofii minimalismu i do svého života, mluvil Kurt Varner z Dropboxu. Výsledkem takového přístupu je pak dokonale čisté a přehledné prostředí Dropbox Paper.

image_7

San Francisco má svůj půvab a romantické kouzlo

Animace a inovace produktu

Animace je oboustranná interakce mezi uživatelem a uživatelským rozhraním. Musí být funkční, působit přirozeně a přidávat charakter a osobnost. Pablo Stanley, Design Lead Invision Studio, měl asi nejpraktičnější prezentaci z celé konference. Vedle teorie o UI animacích a svých osobních zkušenostech nám předložil plejádu aplikací, které můžeme okamžitě využít (namátkově Principle, Protopie, Kite, After Effects, aj.) — těším se, až si s některými budeme hrát.

Jako designéra mě vždy fascinovaly velké design systémy. Obrovské knihovny UI prvků, které společně vytvářejí jeden funkční koherentní celek. Jina Anne (Amazon) svůj výstup zabalila do myšlenky „Nemůžete inovovat produkt dřív, než inovujete způsob, jak ho vytváříte” a poukázala na několik design principů a klíčových hodnot, které demonstrovala například na Design Systému SalesForce.

image

Prezentace Claudio Guglieri, Art directora z Microsoftu na téma fluent design

Design systému se věnoval i Claudio Guglieri (Fluent Design Art Director Microsoft). Fluent Design Systém definuje konzistenci a funkci prvků napříč spektrem zařízení — zahrnující i prostředí pro virtuální realitu, či hlasové asistenty. Fluent tak není jen souborem grafických prvků, ale velmi důležitou roli hraje také zvuk (hlas), animace, materiály a světlo. Pro designery to byla krásná vize budoucnosti, kdy bude potřeba při navrhování aplikací a služeb přemýšlet ve více dimenzích.

Letošní Awwwards konference byla nabita motivací a pozitivní energií. Odnesl jsem si spoustu inspirace a dobrých rad do své role šéfdesignéra. Zúčastnili jste se taky? Jaké přednášky se líbily vám?

image_8

Nemohla samozřejmě chybět návštěva ikonických míst. Například garáže Steva Jobse

Diskuze (0)

Novinka

Anonym