České carsharingy HoppyGo a SmileCar se zítra oficiálně spojí a nabídnou nové funkce
Uběhly tři měsíce od doby, kdy dvě české služby na sdílení aut HoppyGo pod taktovkou společnosti ŠKODA AUTO, respektive její divizí DigiLab, a SmileCar od dopravce LEO Express ohlásily spojení s cílem vzniku nové firmy. A již zítra by měla být nová platforma pod staronovým názvem HoppyGo dostupná pro všechny stávající uživatele, a to s množstvím novinek.
Ačkoliv “nové” HoppyGo, v němž se má ŠKODA AUTO stát většinovým vlastníkem, přinese hned několik změn, které se dotknou jak majitelů vozů, tak lidí, jež si auta budou půjčovat, mezi ty nejzásadnější patří tři. Tou první je mobilní funkce pod názvem Instant Booking, která má prakticky zjednodušit proces poptávky pro zapůjčení vozu. Majitel vozu bude mít možnost opatřit svou nabídku funkcí okamžité rezervace, bez zdlouhavého schvalovacího procesu, který běžně trvá až 24 hodin.
Instant Booking však pro zájemce o půjčení skrývá pár pravidel, které musí dodržovat, aby mohli této funkce využívat. Vedle toho, že musí mít za sebou minimálně jednu úspěšnou a uhrazenou výpůjčku a jejich hodnocení musí mít minimálně 4 hvězdičky, nesmí poptávka proběhnout méně než 24 hodin před plánovaným půjčením a termín předávky musí být v rozmezí od 8:00 do 20:00.
Druhou klíčovou novinkou, kterou ocení hlavně majitelé vozů, je možnost nastavení minimálního či maximálního počtu dní zapůjčení. Těžit z toho však budou moci i zájemci, jelikož pokud budou shánět auto na delší, potažmo kratší dobu, filtr tuto nabídku ani nezobrazí.
Dlouho očekávané nastavení ceny za nadlimitní kilometry
V neposlední řadě přijde i určení vlastní ceny za ujetý kilometr navíc. I když bude standardní poplatek ve výši 3 Kč, majitel vozu může tuto částku navýšit, či snížit. To se má odvíjet od ceny výpůjčky vozu za den, přičemž maximum, co může majitel navolit, je jedno procento z dané ceny. Pokud by tedy denní zapůjčení auta stálo 1 000 Kč, může se poplatek za nadlimitní kilometr vyšplhat až na 10 Kč, ale také může zůstat klidně nulovým.
Jak již bylo zmíněno, nových funkcí a změn přijde několik, a proto SmileCar sepsal všechny zásadní body do uceleného blogpostu, který je k dispozici ZDE. V něm se je možné dočíst například o situaci ohledně mobilních aplikací, pojistných podmínek nebo ceníku pokut. Většina nových funkcí pak vychází z úspěchých zahraničních služeb.
Vize propojení aut s vlaky a autobusy
Fúze platforem SmileCar a HoppyGo by v budoucnu mohla přinést také propojení automobilové dopravy s dopravou autobusovou a vlakovou, zajišťovanou LEO Expressem. V rámci jedné platformy by tak uživatelé měli mít k dispozici jednodušší koordinaci a plánování návazných cest mezi těmito druhy přepravy.
Foto: Bjarne Kosmeijer (Flickr)