Český startup Productboard získal v San Francisku od slavného fondu investici 8 milionů dolarů

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

palan

Hubert Palán, CEO Productboardu

0Zobrazit komentáře

Mezi nejžhavější startupy s českou stopou v Silicon Valley aktuálně rozhodně patří Productboard, který založili Hubert Palán (CEO, na snímku nahoře) a Daniel Hejl. Productboard vyvíjí nástroj pro řízení vývoje produktů a nyní oznámil významnou investici v rámci Series A ve výši 8 milionů dolarů (téměř 180 milionů korun), která mu pomůže v dalším rozvoji.

O to významnější investice je, že ji vede Kleiner Perkins Caufield & Byers, jeden z největších a nejuznávanějších VC fondů ve Spojených státech. Na 8 milionů dolarů se složili také současní investoři Productboardu, Index Ventures, Credo Ventures, Reflex Capital a Rockaway Capital. Právě tato čtveřice již do českého startupu v roce 2016 investovala, tehdy to bylo v rámci seedu 1,3 milionu dolarů.

Productboard vytváří nástroj pro firmy a jejich produktové manažery, jimž dává holistický pohled na vývoj produktu a podněcuje získávání vstupů a feedbacku jak napříč firmou, tak od zákazníků. Startup založila česká dvojice Hubert Palán, který předtím působil jako VP v GoodData, a Daniel Hejl (CTO). Díky této české stopě má firma vedle San Franciska kanceláře i v Praze.

JB_preview

Přečtěte si takéJaroslav Beck o české VR hře Beat Saber: Hra se zaplatila v prvních hodinách prodejeJaroslav Beck o české VR hře Beat Saber: Hra se zaplatila v prvních hodinách prodeje

Nově získaná investice, kterou chce Productboard využít pro rozšíření obchodního a marketingového týmu a také produktového vývoje, je zajímavá i z toho pohledu, že se k ní v roli strategických angelů připojilo několik zajímavých osob: Eoghan McCabe a Des Traynor jsou spoluzakladatelé Intercomu, Clark Valberg spoluzaložil InVision a Larry Gadea stojí za startupem Envoy.

Ilya Fushman z Kleiner Perkins se zároveň stává členem představenstva Productboardu. Jde o stejného Fushmana, který ještě jako partner v Index Ventures (dříve působil v Dropboxu) domlouval předchozí investici. Před ní už do Productboardu investovali jen Rockaway Capital 400 tisíc dolarů, takže dohromady již český startup vybral 9,7 milionu dolarů (přes 215 milionů korun).

„Každá firma je dnes digitální, takže se každá firma musí zajímat o svůj digitální produktový design. Product Excellence již není volitelný. Dnes vznikají konkurenti v řádu měsíců, nikoliv let. Věrnost zákazníků klesá a uživatelé rychle přejdou ke konkurenci, která nabízí lepší produktový zážitek. Je proto dnes důležitější než kdy dřív dostávat na trh správné produkty co nejrychleji,“ uvedl Palán.

Daniel-Hejl-Profile

Daniel Hejl, spoluzakladatel a CTO Productboardu

Jeho slova ostatně potvrzuje růst firmy. Ještě před dvěma lety měl Productboard 100 klientů, dnes již jeho služeb využívá přes 1 200 firem ze všech oblastí, včetně Zendesku, Avastu, Dellu nebo ServiceMax. Všem řeší Productboard stejný problém: zachycuje podněty z trhu a uživatelský feedback a pomáhá prioritizovat důležité věci během vývoje.

Shopsys získal dalších 10 milionů Kč od internetového podnikatele Ondřeje Fryce

Michal PtáčekMichal Ptáček

svobodashopsys2

Zakladatel Shopsys, Petr Svoboda

0Zobrazit komentáře

Koncem roku 2016 ohlásila česká e-commerce platforma Shopsys vstup nových investorů do společnosti. To když podnikatel, zakladatel eshopu Mall.cz a nyní především investor Ondřej Fryc do tuzemské platformy prostřednictvím svého fondu Reflex Capital investoval 7,5 milionu Kč.

Investice, na kterou dodatečnými 7,5 miliony Kč navázal další tuzemský hráč v podobě e-commerce investičního fondu Incomming Ventures podnikatele Michala Mičky, měla posloužit především k rozjezdu nové e-commerce platformy Shopsys Framework, kterou by Shopsys rád použil ke stavbě velkých eshopů na globálním trhu.

Abu Dhabi Formula One Grand Prix

Přečtěte si takéPavel Turek: Formule E jede. Má šanci stát se novou královnou motosportu?Pavel Turek: Formule E jede. Má šanci stát se novou královnou motosportu?

Právě pro rychlejší potřebu expanze frameworku, který by měl brzy zamířit z testovacího režimu do ostré verze, získal nyní Shopsys od Fryce a jeho fondu Reflex Capital další dodatečnou investici ve výši 10 milionů Kč, díky které Fryc ve společnosti získává pětiprocentní podíl. Většinu pak nadále drží zakladatel společnosti Petr Svoboda.

fryc-svovobda

Petr Svoboda a Ondřej Fryc

Předpoklady pro úspěch má Shopsys každopádně velmi slušné. Zakladatel společnosti Petr Svoboda se totiž  před časem odhodlal k poměrně dost netradičnímu kroku a samotný framework začal nabízet díky open-source a komunitní licenci pro střední a menší eshopy s obratem do 300 milionů Kč kompletně zdarma. Větší eshopy pak řešení mohou používat formou předplatného od 800 eur měsíčně.

shopys-m

Shopys Framework