Hyperloop TT podepsal dohodu v Číně, první trať dopravního systému bude měřit deset kilometrů
Hyperloop Transportation Technologies, jedna ze dvou největších firem, které mění v realitu vizi Elona Muska o vybudování dopravního systému hyperloop, podepsal další sérii dohod, která by v budoucnu mohla pomoci k dostupné, vysokorychlostní a do značné míry celosvětové dopravní síti.
Protentokrát si tým pod vedením CEO Dirka Ahlborna připsal přinejmenším politický úspěch v nejlidnatější zemi světa, Číně, konkrétně v provincii Guizhou, kde by na základě nově podepsané dohody měla vyrůst desetikilometrová trasa hyperloopu. Nacházet by se dle serveru Engadget mohla někde v prefektuře Tongren, na východě provincie.
V rámci dohody také Hyperloop TT založí svou čínskou entitu, což je standardní proces firmy při penetraci do jiných zemí. Na straně města a jeho lidí pak bude faktické schválení stavby a platba poloviny financí. Jedním z důvodů, proč byla tato lokace vybrána, je i blízkost Guiyangské zóny ekonomického a technologického vývoje, ve které působí značky jako Huawei, Tencent, Qualcomm nebo Alibaba.
CEO Hyperloop TT dále řekl, že si region vybral kvůli unikátnímu terénu a tedy možnosti vyzkoušet a vylepšit různé metody konstrukce hyperloopu. Jen čtyři dny před podepsáním dohody v Číně, se Hyperloop TT dohodl i s ukrajinským ministrem infrastruktury Volodymyrem Omelyanem, který podepsal memorandum o naplánování hyperloopu v rámci iniciativy Ukraine 2030. I zde se v první fázi má jednat o desetikilometrovou trasu.
Množství dohod po celém světě
Firma se však nezastavuje ani na jiných frontách a například ve francouzském Toulouse aktuálně buduje dvojici testovacích drah. První z nich má mít délku 320 metrů a bude schopna provozu ještě tento rok. Hyperlop TT sází i na Spojené arabské emiráty, kde by měl vyrůst vůbec první úsek jejich systému na světě.
Téměř totožné plány však má i konkurenční Virgin Hyperloop One miliardáře Richarda Bransona, jehož společnost už na rozdíl od Hyperloop TT ukázala svůj modul v provozu.
Právě kvůli absenci reálného prototypu tak vyvstává otázka, jak jsou dosavadní dohody zásadní. Obdobně jako v Číně, ve Francii, v SAE a na Ukrajině se totiž firma dohodla v Indii, Brazílii, v USA, Korei a v neposlední řadě i v Brně a na Slovensku.
Na otázky, zda jsou všechny dohody právně závazné nebo jak daleko je vyjednávání v jednotlivých zemích, Hyperloop TT neodpověděl. Pro operace v Indii a SAE přesto zřídil vedoucí pozice ve svém týmu.
Foto: Hyperloop Transportation Technologies