Český Miton prodal celkem za 700 milionů korun svůj podíl v polském módním e-shopu Domodi.pl
Česká investiční skupina Miton oznámila definitivní odchod z polského módního e-shopu Domodi.pl. Svůj zbývající menšinový podíl prodala za bezmála 200 milionů korun mediální skupině GWP, která od ní letos odkoupila celkem 49 procent firmy. Dohromady česká investiční skupina inkasovala za prodej více než 700 milionů korun. Miton se hodlá dále věnovat vlastnímu módnímu vyhledávači Glami, který před lety postavil na podobném konceptu jako právě Domodi.
Do Domodi.pl Miton poprvé investoval krátce po jeho založení v roce 2012. O rok později spustil českou mutaci módního e-shopu, v němž se nakupuje především očima, jak sám Miton popisuje. Značka Domodi.cz ale na trhu vydržela jen dva roky, poté se proměnila na Glami, se kterou se Miton později vydal i do zahraničí.
Aktuálně módní vyhledávač Glami funguje v jedenácti zemích včetně Rumunska, Maďarska, Turecka či Ruska a Mitonu s jeho rozjezdem pomohli zakladatelé právě z polského Domodi, kteří i nadále zůstávají součástí Mitonu. Šéfem Glami se stal Tomáš Hodboď, zakladatel cenového srovnávače Heureka.cz. Zatímco původní Domodi.pl ovládlo trh v Polsku, Glami rosto po celé Evropě a Miton se z polské firmy postupně stahoval.
Mediální skupina GWP do Domodi poprvé vstoupila v roce 2014 a v březnu letošního roku od Mitonu odkoupila za zhruba 500 milionů korun dalších 35 procent firmy. Nyní GWP dotáhlo odkup i zbývajícího podílu v projektu, který činil čtrnáct procent. GWP za něj české investiční skupině a zakladatelům Domodi zaplatilo 33,4 milionu polských zlotých, což je v přepočtu necelých 200 milionů korun. Miton prozradil, že prodej téměř poloviny firmy celkem za více než 700 milionů korun ocenilo Domodi na zhruba 1,5 miliardy korun.
„My se společně se zakladateli Domodi dále věnujeme expanzi značky Glami (respektive Stileo v Itálii a Španělsku). K současným 11 zemím ještě přidáme pár v Evropě a příští rok otevřeme další kontinent. Experimentujeme s TV reklamou, řešením výběru velikostí, kvality v módě, udržitelnými značkami, lokálními designéry,“ uvedl k exitu na svém blogu Miton. V plánech Glami je, že v příštím roce by měly zahraniční trhy generovat více než tři čtvrtiny celého obratu firmy.
Vedle módního vyhledávače Glami aktuálně patří do portfólia Mitonu také například nákupní galerie Biano, e-shop s doplňky do domácnosti Bonami, srovnávač operativních leasingů Driveto nebo potravinový e-shop Rohlik.cz. Již dříve Miton úspěšně exitoval s projekty jako Dáme jídlo, Slevomat nebo Heureka.
GLAMI