Facebook v Česku používá každý měsíc přes 5 milionů lidí

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

mark
0Zobrazit komentáře

Facebook je neoddiskutovatelně největší sociální síť na světě. Po celém světě ho každý měsíc používá více než 2,2 miliardy lidí, z toho více než polovina dokonce každý den. Významný zásah má také v České republice, kde podle nejnovějších dat, jež zveřejnil sám Facebook, k této sociální síti přistupuje každý měsíc 5,1 milionu lidí.

V Česku je podle dat NetMonitoru 7,8 milionu měsíčně aktivních uživatelů internetu, což znamená, že Facebook využívají dvě třetiny internetově aktivní populace. Sociální síť Marka Zuckerberga nejnovější čísla zveřejnila při příležitosti svého vzdělávacího programu Boost your Business, který poprvé přivezla také právě do Česka.

Prostřednictvím tohoto programu chce Facebook pomáhat malým a středním firmám v zahraniční expanzi a i v tomto ohledu jsou čísla zajímavá. 80 procent českých uživatelů Facebooku je totiž propojených právě s malými a středními podniky a živnostníky, ale pouze desetina z nich (celkem jich je v Česku 1,4 milionu) komunikuje nebo rovnou prodává také přes hranice.

Napojení na 51 milionů lidí z celého světa

„V rámci programu Boost your Business chceme podpořit české firmy a ukázat jim několik dobrých příkladů, jak mohou díky digitální ekonomice růst doma i globálně,“ uvedl Josef Hlaváček, manažer Facebooku pro malé a střední podniky. České firmy jsou podle dat Facebooku propojené globálně až s 51 miliony lidí, především ze zemí jako Slovensko, Polsko, Německo, Velká Británie a Itálie, u kterých je tak největší příležitost k přeshraničnímu prodeji a růstu.

FBBOOST-0018-josef-hlavacek

Josef Hlaváček, manažer Facebooku pro malé a střední podniky

Na prvním setkání Boost your Business v Praze se objevilo přes 300 českých malých firem a živnostníků a většina z nich potvrzovala, jak je dnes pro jejich byznys Facebook důležitý.

Facebook a Instagram jsou pro Mixit nejlépe cílitelné marketingové kanály pro oslovování nových zákazníků a zároveň patří k nejvýkonnějším remarketingovým nástrojům. Instagram podporuje svými formáty hravost celého konceptu Mixit, je to skvělé hřiště pro naše kreativce. Od Stories po možnost vytvářet tagy produktů a prolinky s webem,“ prozradil Štěpán Zub, marketingový ředitel Mixit.

taxify-villig

Přečtěte si takéŠéf Taxify Markus Villig: Chceme předběhnout Uber a stát se největší evropskou přepravní platformouŠéf Taxify Markus Villig: Chceme předběhnout Uber a stát se největší evropskou přepravní platformou

400 milionů denně pro Stories

Byť Facebook nezveřejnil česká čísla pro Instagram, který také patří do jeho impéria, celosvětově ho využívá už 1 miliarda lidí měsíčně. Z toho pak 400 milionů účtů každý den využívá také stále populárnější Stories. Pro mnoho firem tak začíná být Instagram ještě zajímavější než samotný Facebook.

„Díky Facebooku a Instagramu máme možnost cílit nejen na zákazníky, kteří přemýšlí o koupi konkrétního kousku do bytu. Velmi oceňujeme i to, že nám Facebook pomáhá oslovit uživatele, kteří právě nehledají žádný produkt a my je pomocí Facebooku můžeme inspirovat k výběru krásného kousku do bytu. Za rok 2018 jsme oslovili přes Facebook a Instagram o 60 % uživatelů více oproti roku 2017 a denně oslovíme přes Facebook a Instagram okolo 600 000 lidí,“ uvedl Radomír Hejl, majitel vyhledávače nábytku a dekorací Favi.

FBBOOST-0032

Zástupci firem Favi, Mixit a dalších sdíleli na akci Boost your Business své zkušenosti s Facebookem a Instagramem

Vzdělávací program Boost your Business je celosvětově určený hlavně menším firmám, které si nemohou dovolit velké rozpočty a musejí se spoléhat především na svoje nápady a vlastní dovednosti, a Facebook chce pomáhat i na českém trhu, který je z jeho pohledu v rámci střední a východní Evropy jedním z nejdůležitějších.

Mladoboleslavská Škoda Auto staví největší podnikové datové centrum v Česku

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

skoda1
0Zobrazit komentáře

Mladoboleslavská Škoda Auto je v první řadě především automobilka, ale s tím, jak se nejen svět mobility rychle proměňuje, dnes Škodovka patří také mezi jednu z největších a nejpokročilejších IT firem v České republice. Důkazem je rozšíření jejího datového centra, které se rázem stane největším podnikovým výpočetním a datovým centrem u nás.

Škodovka se rozhodla rozšířit své dosavadní datové centrum v Mladé Boleslavi, a to ze 700 na 1 700 metrů čtverečních, přičemž pochopitelně nevyroste jen jeho rozloha, ale hlavně výpočetní kapacita. Nové datové centrum dosáhne na kapacitu 15 petaFLOPS, což představuje 15 biliard výpočetních operací za sekundu.

Škoda Auto díky tomu bude moci provozovat mimořádně náročný High Performance Computing, což automobilce umožní postupně digitalizovat celou firmu včetně zákaznických služeb. Vlastní datové centrum Škodovce zároveň garantuje vysokou bezpečnost, protože nejcitlivější firemní i osobní data zákazníků skladuje v privátním cloudu právě v Mladé Boleslavi.

skoda-datove-centrum1

Datové centrum Škoda Auto v Mladé Boleslavi

Největší není nové datové centrum ve Škodovce svou rozlohou, ale výpočetním výkonem a energetickou náročností na metr čtvereční. Na jeden metr čtvereční připadne po dobudování veškerých počítačů, procesorů a dalších zařízení, 34 kilowattů. Celkový příkon datového centra bude 10 megawattů. Právě těmito čísly se jedná o největší podnikové soukromé datové centrum v Česku.

etrontop

Přečtěte si takéAudi oficiálně odhalilo své první elektrické SUV e-tron. Podívejte se, jak tento konkurent Tesly vypadáAudi oficiálně odhalilo své první elektrické SUV e-tron. Podívejte se, jak tento konkurent Tesly vypadá

Škodovka na ploše 1 700 metrů čtverečních postupně vystaví až 6 500 serverů, které budou uloženy do 500 racků. Všechno propojí 210 kilometrů elektrických kabelů a chladícím okruhem každou hodinu proteče více než 4 200 kubických metrů směsi vody s glykolem. V Mladé Boleslavi si dali záležet také na ekologičnosti celého projektu, a tak odpadní teplo, které vznikne při vodním chlazení výkonných procesorů, bude v budoucnu použito pro vytápění vedlejší budovy.

skoda-datove-centrum5

Významná investice do datového centra, jejíž výši zástupci Škoda Auto na dotaz CzechCrunche nechtěli komentovat, je součástí Strategie 2025, která má jako jeden z pilířů právě důslednou digitalizaci celé firmy. Nové datové úložiště a výpočetní centrum využijí inženýři a designéři jak ve vývoji, tak při výrobě a logistice. Datové centrum se pak využívá i pro virtuální realitu, vizualizace a různé simulace, přičemž koncový zákazník z toho může znát například konfigurátor vozu, který v reálném čase a ve 3D ukáže přesně takový model, jaký si navolíte.

„Abychom zajistili maximální bezpečnost dat, a současně maximální výpočetní výkon, potřebuje společnost Škoda Auto datové centrum s nejmodernější výpočetní a paměťovou kapacitou. Výstavba datového centra je důkazem toho, že Škoda Auto už dávno není jen výrobcem automobilů, ale i předním poskytovatelem mobility v České republice,“ uvedl Klaus-Dieter Schürmann, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast IT a financí.

skoda-datove-centrum3

Škoda Auto si vybudovala vlastní datové centrum

Digitalizace, elektromobilita, konektivita

V rámci Strategie 2025 mezi další pilíře skutečně patří také elektromobilita, konektivita a autonomní řízení, což jsou všechno oblasti více či méně propojené s výpočetním výkonem a množstvím dat. Škodovce tak výkonnější datové centrum dá možnost rozvíjet své projekty i v těchto oblastech, navíc chce automobilka umožnit přístup k výkonu i svým partnerům.

skoda-datove-centrum2
skoda-datove-centrum4