Podívejte se do nového pop-upu IKEA, který se zítra otevře na Václavském náměstí
Bytové zařízení od švédské značky IKEA je nejen v České republice velmi populární. Dosud u nás IKEA měla čtyři velké obchodní domy, dva v Praze a po jednom v Brně a Ostravě, ke kterým nově přibude tzv. pop-up. Nový dočasný prostor otevře IKEA 20. září ve spodní části Václavského náměstí, bude se jmenovat IKEA Point a propojí místo pro inspiraci, plánování i setkávání u kávy.
Princip pop-upů je to, že jsou na určitých místech vždy jen dočasně a slouží k určitému účelu. IKEA nyní takové prostory testuje v několika zemích a chce jejich prostřednictvím nabídnout svým stávajícím i novým zákazníkům další možnost, jak se s populární nábytkářskou značkou propojit.
„Obchodní domy budou stále v srdci IKEA a vždy budou místem, kam zákazníci přijdou načerpat inspiraci, prohlédnout si celý náš sortiment, vyzkoušet si ho a nakoupit vybavení do domácnosti. Chceme být ale našim zákazníkům blíž a setkávat se s nimi na více místech. Jedním z nich je právě IKEA Point na Václavském náměstí,“ vysvětluje Mounia El Hilali, generální ředitelka IKEA pro Česko, Maďarsko a Slovensko, jak nový koncept zapadá do strategie firmy.
IKEA Point na Václavském náměstí, který byl poprvé představen už na začátku roku, ale jeho realizace se nakonec značně protáhla, poskytne zákazníkům téměř 800 metrů čtverečních inspirace zaměřené na sortiment obývacích pokojů, který bude doplněný o aktuální limitované kolekce. „Chceme oslovit nové zákazníky a více jim přiblížit značku IKEA. Formát pop-upu nám dává jedinečnou možnost více se zaměřit na jednu konkrétní oblast našeho sortimentu, na design, vitalitu a poskytnout zákazníkům praktické plánovací studio přímo v centru hlavního města,“ dodává lídr projektu Peter Tichý.
Design IKEA Pointu je podle očekávání vyveden v minimalistickém skandinávském duchu a zákazníci ve dvou patrech najdou jak již ikonické produkty, ale také i limitované kolekce a novinky. „Prostředí IKEA Point je velmi monochromatické. Rozhodli jsme se pro zachování betonových prvků, barvu do prostoru přinesou pouze výrobky IKEA. Můžeme se tak rychleji přizpůsobovat potřebám a přáním našich zákazníků,“ popisuje vizuální koncept Klára Hausenblasová, interiérová designérka IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.
Nákup online vyzvednutí v centru
Investice do inspirace v centru města činila 17 milionů korun. Pracovní místo zde najde 30 zaměstnanců, kteří budou zákazníkům k dispozici každý den od 9 do 21 hodin. Přímý prodej se na Václavském náměstí v domě U Zlaté pšenice, kde se nachází také hotel Pytloun, odehrávat nebude. Zákazníci si však budou moci objednat zboží online v e-shopu IKEA a pokud to budou pouze menší doplňky, půjdou vyzvednout právě v novém Pointu. Tato nová služba se jmenuje Modrá taška, protože objednané zboží se má vejít právě do ikonické modré tašky švédského nábytkáře.
V plánech IKEA je, aby se na Václavském náměstí v jejím pop-upu denně zastavilo alespoň 1 000 lidí, a také že se bude koncept postupně proměňovat a pokud bude fungovat, tak může i změnit lokalitu. A to jak v rámci Prahy, tak se může rozšířit i do dalších českých měst, třeba i opět v trochu odlišném provedení.