Tvůrci české VR hry Beat Saber spustili v Koreji další arkádové automaty i novou herní úroveň

beatsaberarcade3
0Zobrazit komentáře

Jsou tomu již čtyři měsíce od vydání české VR hry Beat Saber, která umožňuje svým hráčům vzít do ruky dva světelné meče a rozbíjet s nimi boxy, které se objevují ve virtuálním prostředí na základě rytmu hudby. Hra zaznamenala ve světě enormní úspěch a jen za první týden se prodalo bezmála 53 tisíc kusů za více než 20 milionů korun. Nyní jde ale československé trio Jaroslav Beck, Ján Ilavský a Vladimír Hrinčár ze studia Beat Games, vyvíjející hru Beat Saber, ještě dál.

Koncem srpna jsme informovali o propojení Beat Saberu s vlastními arkádovými automaty, na nichž Beat Games pracují s korejskou firmou SKonec Entertainment. Ani ne za několik týdnů už jsou automaty připraveny a Beat Games začínají s prvními testy přímo v Koreji.

Konkrétně na VR festivalu KVRF, který probíhá až do 9. září, a později také na GTI Expo, jež proběhne mezi 12. a 14. zářím. Na místě je aktuálně k dispozici celkem šest arkádových automatů, a jak potvrdil přímo CEO Beat Games Jaroslav Beck, pro své hráče navíc ukrývají i jedno překvapení. Tím má být nová úroveň, která využívá hudby oblíbeného korejského popu (K-POP).

beatsaberarcade2

Arkádové automaty Beat Saber na korejském VR festivalu

Díky spolupráci s korejským SKonec Entertainment by se mohly arkádové automaty již brzy objevit v rámci Koreje také v Soulu či Busanu a nebo v čínské Šanghaji, Šen-jangu či Pekingu. Jak bylo již zmíněno při prvním představení, hráči k automatu mohou přijít sami, nasadit si brýle pro virtuální realitu a zahájit hru, bez nějakého složitého nastavování či asistence.

Jiri Kral

Přečtěte si takéJeden z největších českých influencerů Jirka Král oznámil svůj konec na YouTubeJeden z největších českých influencerů Jirka Král oznámil svůj konec na YouTube

V rámci Beat Games tak zdaleka nejde jen o hru jako takovou, ale spíše o rozšíření povědomí o virtuální realitě. Nedávno byl například Beat Saber součástí globálního eSport turnaje ve virtuálních hrách International Beat Saber Tournament, do něhož se zapojilo přes 120 partnerských heren, včetně několika českých, které hráčům poskytly vybavení a zaznamenávaly výsledky celého klání.

beatsaber-mm

První pohled na arkádové automaty pro Beat Saber

Mimo jiné Beat Games spolupracuje také na tvorbě dalších úrovní do hry se známými umělci, kteří tvoří hudbu přímo na míru Beat Saberu, jehož tvůrci na jejich základě tvoří zcela nové herní úrovně. V plánu je také vydání na Playstation VR, na kterém vývojáři z Beat Games aktuálně naplno pracují – vydání je totiž slíbeno ještě na letošní rok.

Audi zahájilo výrobu elektrického SUV e-tron. Podívejte se, čím chce konkurovat Tesle

The Audi e-tron prototype
0Zobrazit komentáře

I když se na poli elektromobilů mluví především o Tesle nebo zavedených značkách jako Nissan (Leaf) či Toyota (Prius), na trh začínají postupně vstupovat i další velcí hráči z tradičního automobilového byznysu. Již brzy by se tak mělo objevit plně elektrické Porsche, modely BMW, Škoda, ale z německých automobilek také Audi.

Právě Audi pracuje na svých prototypech elektromobilů již několik let, v roce 2015 představilo jeden z prvních konceptů s názvem e-tron, který sliboval výraznou konkurenci na poli SUV. Nyní, tedy po takřka třech letech vývoje, se koncept e-tronu přesouvá do další fáze – v Bruselu byla tento týden oficiálně zahájena jeho výroba. Finální produkční verzi automobilu ovšem ještě nikdo neviděl, poprvé by ji mělo Audi ukázat za dva týdny na akci v San Francisku.

První zákazníci se poté dočkají nové Audi e-tron začátkem příštího roku, přičemž pro rezervaci elektromobilu jim postačí složit tisícidolarovou zálohu. Leccos můžeme předpokládat i z dostupných prototypů, kterými Audi postupně zákazníky lákalo. Co se týče vzhledu, nic moc by se měnit nemělo, největší neznámou jsou spíše samotné parametry. Dosud víme, že se elektrické SUV dočká výkonu až 300 kW, tedy 408 koní, které bude možno naplno využít v rámci zhruba osmivteřinového navýšení.

The Audi e-tron prototype

Jeden z posledních testovacích prototypů Audi e-tron ještě před oficiálním odhalením

Baterie o kapacitě 95 kWh by pak měla být schopna ujet vzdálenost bezmála 400 kilometrů na jedno nabití. Jako už tradičně u německé automobilky, důrazem nebyla okamžitá rychlost ani celkový dojezd, ale spíše parametry vhodné pro dálniční jízdu. Zmíněnou baterii tak bude možné nabíjet i na rychlonabíječkách, což jí během několika desítek minut zajistí dojezd minimálně na dalších 250 až 300 kilometrů.

Tvrdá konkurence

Mezi největšími konkurenty e-tronu, jež budou mít v základu pohon všech čtyř kol, jsou bezpochyby SUV Model X od Tesly, již prodávaný Jaguar I-Pace a také chystaný Mercedes-Benz EQC. Audi proti nim vsadilo mimo jiné na standardní interiér své poslední modelové řady a také na nové technologie, včetně absence zrcátek, které nahradí displeje ve dveřích a postranní kamery.

costacoffee

Přečtěte si takéCoca-Cola kupuje za více než 5 miliard dolarů britskou síť kaváren Costa CoffeeCoca-Cola kupuje za více než 5 miliard dolarů britskou síť kaváren Costa Coffee

Audi s e-tronem během testovacího období urazila celkem přes 5 milionů kilometrů v 250 testovacích elektromobilech. To je hlavní rozdíl mezi tím, v čem se liší tradiční automobilky a relativně nové společnosti jako Tesla – věnují mnohem větší prostor i prostředky samotnému testování a odladění všech prototypů, aby se k zákazníkům dostala již bezchybná technologie. Tesla totiž řešila v průběhu své výroby mnoho problémů jak se samotnými vozidly, tak především kvalitou a rychlostí produkce.

etron5

Interiér chystaného e-tronu

E-tron je jen jedním z konceptů, který Audi postupně testuje. Nedávno jsme se například zmiňovali o konceptu PB18, který pohání výkon 671 koní s krátkodobým navýšením na 764 koní a baterie s dojezdem 500 kilometrů.

Audi e-tron prototype
etron3
Audi e-tron prototype
etrontop
The Audi e-tron prototype

Foto: Audi