Brněnské Kiwi.com spouští platformu Tequila, díky které může jeho technologie využít kdokoliv
Rychle rostoucí brněnský startup Kiwi.com se zaměřuje na kombinování letů nespolupracujících aerolinek a zákazníkům tak sestavuje unikátní letecká spojení i cenové nabídky, které často jinde na trhu nenajdou. Po šesti letech na trhu nyní Kiwi.com otevírá svou platformu pro třetí strany, které mohou snadno využít jeho cestovních produktů a veškerých souvisejících technologií.
Na konferenci Phocuswright v Los Angeles představil zakladatel a šéf Kiwi.com Oliver Dlouhý novou platformu Tequila, která umožní partnerům plný přístup ke všem produktům českého startupu. Jedná se tedy i o klíčový produkt Kiwi.com, tzv. „virtual interlining“, který propojuje trasy více než 500 aerolinek, které spolu standardně nespolupracují. Vedle toho ale také o miliony dalších leteckých spojení nebo multimodální dopravu.
Na inovativní platformě pracovalo v Kiwi.com 400 vývojářů s tím, že jakákoliv třetí strana, která se do Tequily zaregistruje, může libovolné produkty Kiwi.com využít jako „white label“ řešení pro své klienty.
„Naši partneři nás neustále oslovují s tím, abychom rozšířili přístup ke všem našim produktům a kanálům. Vytvořili jsme Tequilu, okamžitě dostupnou platformu, která může být obrovským benefitem pro poskytovatele cestovních služeb po celém světě,“ říká Oliver Dlouhý, CEO Kiwi.com. „Chceme zprůhlednit distribuci a zlepšit cestování pro poskytovatele i konečné uživatele,“ dodává.
Novou platformu tak mohou využít například nové startupy, které chtějí vstoupit do cestovního byznysu, ale nechtějí si všechny technologie z různých důvodů vyvíjet samy. Tequila od Kiwi.com jim umožní jednoduchou implementaci veškerých produktů včetně platebních procesů, ochrany proti podvodům nebo zákaznické podpory. V rámci spolupráce s partnery zároveň Kiwi.com zajišťuje modely sdílení příjmů a nabídky mohou být škálované podle potřeb a požadavků partnerů.
„Chceme podporovat inovace, a proto nyní nabízíme všechno, co jsme si postavili, všem ostatním – zdarma. Možnost přístupu k veškeré naší technologii, obsahu a službám umožní komukoliv s velkým nápadem soustředit se na svůj produkt,“ vysvětluje Kiwi.com na svém blogu.
Brněnské Kiwi.com dnes při průměrných 8 400 objednávkách denně dosahuje na měsíční obrat převyšující 1,5 miliardy korun a po celém světě má již přes 2 400 zaměstnanců. V loňském roce firma, kterou v roce 2012 založili Oliver Dlouhý a Jozef Képesi, utržila necelých 18 miliard korun.