České Kiwi.com získalo menšinový podíl v izraelské technologické firmě národního přepravce El Al

Michal PtáčekMichal Ptáček

oliver-dlouhy-kiwicom

foto: Kiwi.com

Oliver Dlouhý, zakladatel a CEO Kiwi.com

0Zobrazit komentáře

Český vyhledávač letenek Kiwi.com, který se pod vedením zakladatele Olivera Dlouhého vypracoval k nejrychleji rostoucím technologickým firmám v Evropě, o sobě dává opět slyšet. Firma, která měsíčně díky prodeji letenek a s tím spojených služeb dosahuje obratu okolo 1,5 miliardy korun při 8 500 uskutečněných objednávkách denně, získala menšinový podíl v izraelské technologické společnosti AeroCRS.

Telavivské AeroCRS na trhu funguje od roku 2004 a nabízí služby pro přibližně 60 menších a středních aerolinek, kterým poskytuje platformu pro rezervace a management letů, tarifů nebo věrnostních programů. Zajímavostí je, že za společností stojí nepřímo izraelský národní přepravce El Al, považovaný obecně za jednu z nejbezpečnějších aerolinek na světě. Projekt totiž ovládá přes svoji venture kapitálovou odnož Cockpit Innovation. 

kiwi.com-web1

Částka či podmínky, za které Kiwi.com ve společnosti podíl získalo, odmítly obě strany komentovat, po stránce spolupráce nicméně Kiwi bude prozatím přidáno jako distributor do sítě AeroCRS, díky čemuž letecké společnosti využívající tento rezervační systém získají přístup k distribuční síti platformy Kiwi. Na té je denně dle aktuálních čísel provedeno okolo 90 milionů vyhledávání.

onfryc

Přečtěte si takéOndřej Fryc: Past zvaná „valuace“ aneb pozor na likvidační preference při financování startupuOndřej Fryc: Past zvaná „valuace“ aneb pozor na likvidační preference při financování startupu

Kiwi na oplátku zpřístupní svou technologii virtuálního propojování letů klientům izraelské technologické společnosti a rozšíří tak nabídku o další letecké dopravce. Samotné rezervace pak i nadále zůstanou pod zárukou Kiwi.com Guarantee, která cestujícím zajišťuje alternativní trasu do cílové destinace v případě, že na jejich cestě vznikne zpoždění nebo se navazující let zruší. 

„Naše investice a nové partnerství s AeroCRS je pro Kiwi.com dalším významným krokem. Znovu tak potvrzujeme náš závazek mít nejlepší technologii na světě, díky níž můžeme našim zákazníkům poskytovat nejen ty nejlepší cestovní zážitky, ale přineseme reálně vzrůstající příjmy i pro letecké společnosti. Expertíza společnosti AeroCRS v leteckých IT technologiích se dokonale doplňuje s našimi informacemi o chování a preferencích zákazníků,“ říká Oliver Dlouhý, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Kiwi.com. Ta podle Dlouhého plánuje i do budoucna přidávat další partnerské synergie.

aerocrs-web

Zdá se tedy, že i konec roku 2018 se u Kiwi.com ponese ve vysokém tempu, které si letos firma nastavila. Na jaře totiž Kiwi.com do svých řad angažovalo bývalého inženýra SpaceX, Davida Pavlíka, následovalo spuštění technologické platformy Tequila, předminulý týden se pak brněnská společnost oficiálně pustila i na vlakový a autobusový trh, když začala nabízet dopravní spojení do měst, která standardně nejsou dostupná letecky.

BMW investuje 200 milionů eur do produkce nového plně elektrického sedanu i4

i4
0Zobrazit komentáře

Nedávno to bylo Audi se svým e-tronem, později Porsche s elektromobilem Taycan, a nyní se mezi nové elektromobily z produkce německých automobilek má zařadit také další novinka od BMW, která dostala označení i4. Jde o v pořadí již třetí elektřinou poháněný model v sérii „i“, který navazuje na hybrid i8 a plně elektrické i3. A o tom, že to BMW myslí vážně, svědčí i plánovaná investice ve výši 200 milionů eur, tedy více než 5,1 miliardy korun, do továrny v Mnichově, kde se má nový model vyrábět.

Prvotní koncept BMW i4, z něhož bude produkční model, se objevil již v minulém roce, kdy automobilka potvrdila, že nové i4 bude disponovat maximálním dojezdem 600 kilometrů na jedno nabití, maximální rychlostí kolem 200 kilometrů za hodinu a zrychlení z nuly na sto během čtyř vteřin. První vozy by se měly k zákazníkům dostat v průběhu roku 2021, ale značné prostředky postupně BMW investuje již nyní.

Výroba započne přímo v ústředí společnosti v Mnichově, kde se má továrna v průběhu příštích let kompletně připravit na produkci elektromobilů a nejrůznějších konceptů. Celkově v ní aktuálně pracuje na 8 000 zaměstnanců a továrna má mít vyčleněno jak místo pro klasické automobily, včetně hybridů, tak pro alternativní pohonné jednotky. Investici do rozšíření oznámilo BMW během tohoto týdne.

i4-b

Oproti BMW i8, které je v kategorii sportovních automobilů, a i3, jež se řadí mezi hatchbacky a šlo do výroby již téměř před deseti lety, tak přidá BMW i4 konkurenci mezi sedany, kde je například BMW řady 3. Ostatně i v mnichovské továrně se zmíněné trojkové „bavoráky“ vyrábí. Důvodem pro takřka tříletou postupnou investici do rozšíření továrny je především nutnost zavedení nové linky, která vyžaduje jiné procesy ve zpracování karoserie a samotného sestavení, jež musí počítat s integrací baterie.

volkswagen-id-vizzion

Přečtěte si takéVolkswagen plánuje konec spalovacích motorů aneb jak aféra Dieselgate postrčila německé automobilkyVolkswagen plánuje konec spalovacích motorů aneb jak aféra Dieselgate postrčila německé automobilky

Na produkční lince poté bude zhruba 1 000 robotů vyrábět každou minutu nejen karoserie pro třetí a čtvrtou sérii BMW či sportovní verzi M4, ale také právě pro nové BMW i4. Největším problémem při sestavení automobilu je nicméně především usazení baterie. Součástí investice tak budou mimo přestavení linky i nová zařízení, logistické systémy nebo investice do dalšího rozšíření nemovitostí. V posledních třech letech již automobilka do stejné továrny investovala ohromných 700 milionů eur, tedy zhruba 18 miliard korun.

Příští rok se v Mnichově začne vyrábět také hybridní model třetí série BMW s označením 330e. Automobilka očekává, že každé třetí vyrobené BMW v mnichovské továrně by mohlo být právě 330e.

i4-c
i4-a
i4-c

Foto: BMW