Kiwi.com začíná přidávat vedle letadel také vlaky a autobusy. Trasu nově naplánuje i do měst bez letiště

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

oliver-dlouhy-kiwicom2

Foto: Kiwi.com

Oliver Dlouhý, CEO Kiwi.com

0Zobrazit komentáře

Zařizovat si přepravu na dovolenou nebo do jakékoliv destinace bude na Kiwi.com ještě jednodušší. Brněnský miliardový startup oznámil, že spouští novou technologii, díky které bude moci nabídnout dopravu i do měst, která standardně nejsou dostupná letecky. Leteckou přepravu nově zkombinuje s autobusy nebo vlaky a nabídne uživateli kompletní balíček na jednom místě.

Hlavním produktem Kiwi.com je tzv. virtual interlining, kdy kombinuje lety jinak nespolupracujících leteckých společností a nabízí je uživateli k jednoduchému nákupu. Právě tento produkt už ovšem Kiwi.com podle svého šéfa Olivera Dlouhého dovedlo k dokonalosti, a proto se začíná soustředit i na další typy přepravy.

„Je to přirozený vývoj. Poté, co jsme dovedli k dokonalosti náš základní produkt virtual interlining, díky kterému propojujeme lety více než 500 aerolinek, je logickým krokem poskytnout cestovatelům door to door řešení, které jim umožní si naplánovat opravdu celou cestu,“ říká Oliver Dlouhý, CEO a spoluzakladatel společnosti. Cílem Kiwi.com je, aby si uživatel objednal odvoz z místa bydliště až například do hotelu v cílové destinaci z jediného místa, ať už jsou na trase zahrnuty libovolné dopravní prostředky.

kiwi.com-multimodal

O tom, že chce Kiwi.com vedle letadel postupně přidávat i autobusy a vlaky, říkala v rozhovoru pro CzechCrunch v červenci Petra Vaškových a nedávno tuto ambici potvrdil i David Pavlík, který v Brně po návratu z amerických štací v Amazonu, Netflixu nebo SpaceX působí jako Chief Information Officer. Jedna z nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední Evropě začíná nasazovat multimodální přepravu postupně, ale už nyní je možné na některých trasách vidět, jak bude nový vyhledávač fungovat.

pavliskarevolut

Přečtěte si takéDavid Pavliska z Revolutu: V Česku cílíme na stovky tisíc uživatelů. Chystáme lokalizaci i česká čísla účtůDavid Pavliska z Revolutu: V Česku cílíme na stovky tisíc uživatelů. Chystáme lokalizaci i česká čísla účtů

Když jste chtěli cestovat například z německé Chotěbuze do italského horského městečka Cortina d´Ampezzo, na Kiwi.com jste dosud mohli najít pouze let z Berlína do Benátek, odkud je to z letišť do zmíněných dvou měst nejblíže. Nově vám však Kiwi.com do nabídky přidá i vlak z Chotěbuze do Berlína a autobus z Benátek do Cortiny. Vlak je od německého dopravce Deutsche Bahn, autobus od Flixbusu a Kiwi.com chce postupně napojovat další poskytovatele.

Aktuálně má v nabídce významné autobusové dopravce, jako je právě Flixbus nebo National Express, a následovat by mělo zhruba 40 menších, lokálních dopravců. Vlaky by se měly začít ve větším integrovat později, ale i tady bude brněnský startup spolupracovat jak s velkými národními společnostmi, tak menšími a nízkonákladovými alternativami. Novinka je tak víceméně podobná jako již roky existující služby Rome2Rio nebo GoEuro, které zvládají multimodálně plánovat podobně složité cesty. Kiwi.com ovšem nabídne rovnou i jednoduchý nákup všech jízdenek či letenek.

kiwi-1

Foto: Kiwi.com

Brněnská kancelář Kiwi.com

Přijdou i lodě a hotely

Nadále platí, že si uživatel bude moci vyhledat ideální kombinaci přepravy na základě času, trasy, vzdálenosti nebo ceny. Během následujících měsíců chce Kiwi.com přidat přes deset tisíc spojení do konkrétních měst a největší benefit multimodální vyhledávač přinese pro města, která nemají letiště a na Kiwi.com se tak do nich cesta vyhledávala složitěji, respektive bylo nutné použít ještě jinou službu. Navíc se tuzemský startup, který měl loni obrat 700 milionů eur, nechce spokojit jen s vlaky a autobusy a plánuje integrovat také lodě, taxíky nebo hotely.

„Domnívám se, že jde o milník v cestovním průmyslu umožňující přepravu z bodu A do bodu B i do dříve méně známých míst, která jsou teď lépe přístupná a o to více se otevírají turismu. To může ulevit i městům, která jsou naopak masivním turismem tradičně poznamenávána,“ doplňuje Dlouhý.

Italský bioinženýr chce změnit trh s masem. Tiskne veganské alternativy na 3D tiskárně

Filip HouskaFilip Houska

novameat

Foto: NovaMeat

NovaMeat tiskne alternativní náhražku masa na 3D tiskárně

0Zobrazit komentáře

Na vegetariánských náhražkách masa není v dnešním světě nic neobvyklého. Existuje celá řada výrobců, kteří se snaží vzít rostlinné složky a vytvořit z nich něco, co by chutí a strukturou běžné maso napodobovalo. Jedním z nich může být i firma Memphis Meats, jejíž „umělé maso“ zaujalo i miliardáře Billa Gatese a Richarda Bransona, kteří do tohoto byznysu v minulosti investovali miliony dolarů. Podobným směrem se nyní vydává i startup NovaMeat.

Tato relativně nová firma ze Španělska, za níž stojí italský bioinženýr Giuseppe Scionti, si dala za cíl, že ve svých laboratořích bude produkovat alternativní rostlinné maso. Vzhledem k růstu všemožných náhražek by na tom nebylo nic přelomového, až na to, že maso bude vyráběno, respektive tisknuto výhradně na 3D tiskárně. A podle Sciontiho slov má jít o první plnohodnotnou náhražku masa na světě, která by trojrozměrného tisku využívala.

novameat_cc5

Foto: NovaMeat

Vše začíná „masovou“ pastou, která je tvořena zejména z rýže, hrášků a mořských řas. Tyto suroviny mají v sobě obecně skrývat mnoho aminokyselin pro zdravý životní styl a současně také kombinovat chuť opravdového masa. Nehledě na to, že mají při správném zpracování nabízet mnoho vlákniny, lipidů, minerálů a vitamínů, tedy nutričních složek, které se právě v mase standardně vyskytují.

Po vytvoření této pasty pak přichází na řadu 3D tiskárna a Sciontiho specifický kód vytvořený v CADu. Díky tomu pak může vzniknout alternativní maso, které se má jak chuťově a nutričně, tak i vzhledově podobat tomu pravému. Ukazuje to na příkladech kuřecích prsou, jež vypadají relativně věrohodně, nebo steaku, který sice na první pohled vypadá „plastově“, ale lze říct, že podobnost se skutečnou flákotou tam je.

novameat_cc2

Foto: NovaMeat

Uspokojení rozvojových zemí

I když se může jevit tato netradiční alternativa jako ideální pokrm pro vegetariány či vegany, není to ten hlavní segment, kam NovaMeat míří. Vizí je totiž produkovat dostatek tohoto „masa“ pro zásobování rozvojových zemí a států s horší přístupností k zaběhlým potravinám. Dopomáhat k tomu má nejen optimální konzistence pro přepravu ve speciálních dózách, ale i rychlost výroby jako takové. Sto gramů této náhražky má být na 3D tiskárně vytisknuto údajně do 30 minut.

^

Přečtěte si takéMicrosoft vyhrál zakázku pro americkou armádu za 480 milionů dolarů. Brýle HoloLens zamíří do reálného bojeMicrosoft vyhrál zakázku pro americkou armádu za 480 milionů dolarů. Brýle HoloLens zamíří do reálného boje

Současně se chce Sciontiho tým také zaměřovat na šetření životního prostředí. Není totiž tajemstvím, že zabíjení dobytka za účelem zisku masa (a dalších surovin) do ovzduší přináší velké množství skleníkových plynů. To by měl produkt od NovaMeat alespoň částečně regulovat. V plánu je mimo jiné i výzkum, jak do masové alternativy vměstnat různé léky, které by lidem zejména v rozvojových zemích měly pomáhat v bojích proti tamním nemocem.

novameat_cc1

Foto: NovaMeat

Foto: NovaMeat