Potravinový e-shop Košík.cz nabízí nově rodinám s dětmi dopravu zdarma a až 5 % z nákupu zpět

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

kosik.cz
0Zobrazit komentáře

Máme tu nový měsíc a s ním i pokračující souboj mezi dvěma největšími tuzemskými online obchody s potravinami. Zatímco Rohlik.cz tento týden představil spolupráci s další populární pražskou pekárnou, konkurenční Košík.cz spustil službu Benjamímek, která cílí na rodiče s dětmi a přináší jim několik výhod. Na Rohlíku už přitom podobná služba funguje přes dva roky.

Podle Košíku tvoří polovinu jeho B2C tržeb právě rodiny s malými dětmi, které začínají nakupovat potraviny na internetu stále více. Online supermarket patřící do e-commerce skupiny Mall Group se proto rozhodl reagovat a nabízí rodičům možnost vstupu do klubu Benjamínek, v němž poskytuje dopravu zdarma, osobní slevy na dětský sortiment a až 5% cashback.

benjaminek-kosik

Do klubu se může přihlásit jakýkoliv uživatel, jedinou podmínkou je, že každý měsíc utratí minimálně 100 korun v kategorii dětského zboží. Poté je možné v rámci Benjamínku objednávat zboží od pondělí do pátku mezi 9. a 16. hodinou s dopravou zdarma a rodiče pravidelně obdrží slevy až do výše 30 procent na 50 položek z dětského sortimentu, tedy například plenky, dětskou výživu nebo výbavičku. Některé speciální akce a produkty mimo klub Benjamínek vůbec nebudou k dispozici.

costa-coffee-clever-cup

Přečtěte si takéCosta Coffee představilo chytrý hrnek, se kterým můžete za kávu rovnou zaplatitCosta Coffee představilo chytrý hrnek, se kterým můžete za kávu rovnou zaplatit

Vedle dopravy zdarma pak navíc členové dětského klubu Košíku dostanou 2% cashback v kreditech a v případě nákupu přes službu Twisto další 3 %. Partnery klubu Benjamínek se staly značky jako Pampers, Nutrilon nebo Sunárek a Košík je plánuje rozšiřovat o další dodavatele.

Podobné jako vejce vejci

„Dětský klub je jen další z řady vylepšení, která jsme našim uživatelům v posledních týdnech přinesli. Košík.cz tu je jednoduše pro všechny. Mámy, tátové a jejich děti zároveň patří mezi naše nejdůležitější zákazníky. Tvrdě jsme pracovali na cenotvorbě, abychom zajistili opravdu bezkonkurenční ceny. Víme totiž, že i pár korun méně za každou plenku může domácnosti s dětmi výrazně pomoci,“ zmiňuje ředitel Košíku Tomáš Jeřábek, který v nedávném rozhovoru pro CzechCrunch hlásil, že nedává smysl, aby v Mall Group stavěli druhý Rohlik.cz.

tomas_jerabek-kosik

Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz

Přitom když se podíváme na novinku jeho e-shopu v podobě klubu Benjamínek, jde prakticky o totožnou službu, jako je dětský klub Rohlíček, který na konkurenčním Rohlik.cz funguje už více než dva roky. Rohlíček je pro nastávající rodiče a rodiče s dětmi do 4 let, kteří mají od pondělí do čtvrtka mezi 10. a 16. hodinou dopravu zdarma, 2% (s Twistem až 5%) cashback v kreditech a nechybí ani speciální nabídky.

„Někdy to může vypadat, že Rohlík kopírujeme, ale podle mě jde jen o logické vyústění změn, které v Košíku po mém příchodu nastaly. (…) Vzhledem k tomu, že si jsou obě firmy natolik podobné, tak by bylo překvapující, kdybychom tyto bazální nápady neměli stejné,“ komentoval v listopadu důvod, proč se na obou e-shopech objevují často velmi podobné služby, šéf Košíku.