Potravinový e-shop Košík.cz nabízí nově rodinám s dětmi dopravu zdarma a až 5 % z nákupu zpět
Máme tu nový měsíc a s ním i pokračující souboj mezi dvěma největšími tuzemskými online obchody s potravinami. Zatímco Rohlik.cz tento týden představil spolupráci s další populární pražskou pekárnou, konkurenční Košík.cz spustil službu Benjamímek, která cílí na rodiče s dětmi a přináší jim několik výhod. Na Rohlíku už přitom podobná služba funguje přes dva roky.
Podle Košíku tvoří polovinu jeho B2C tržeb právě rodiny s malými dětmi, které začínají nakupovat potraviny na internetu stále více. Online supermarket patřící do e-commerce skupiny Mall Group se proto rozhodl reagovat a nabízí rodičům možnost vstupu do klubu Benjamínek, v němž poskytuje dopravu zdarma, osobní slevy na dětský sortiment a až 5% cashback.
Do klubu se může přihlásit jakýkoliv uživatel, jedinou podmínkou je, že každý měsíc utratí minimálně 100 korun v kategorii dětského zboží. Poté je možné v rámci Benjamínku objednávat zboží od pondělí do pátku mezi 9. a 16. hodinou s dopravou zdarma a rodiče pravidelně obdrží slevy až do výše 30 procent na 50 položek z dětského sortimentu, tedy například plenky, dětskou výživu nebo výbavičku. Některé speciální akce a produkty mimo klub Benjamínek vůbec nebudou k dispozici.
Vedle dopravy zdarma pak navíc členové dětského klubu Košíku dostanou 2% cashback v kreditech a v případě nákupu přes službu Twisto další 3 %. Partnery klubu Benjamínek se staly značky jako Pampers, Nutrilon nebo Sunárek a Košík je plánuje rozšiřovat o další dodavatele.
Podobné jako vejce vejci
„Dětský klub je jen další z řady vylepšení, která jsme našim uživatelům v posledních týdnech přinesli. Košík.cz tu je jednoduše pro všechny. Mámy, tátové a jejich děti zároveň patří mezi naše nejdůležitější zákazníky. Tvrdě jsme pracovali na cenotvorbě, abychom zajistili opravdu bezkonkurenční ceny. Víme totiž, že i pár korun méně za každou plenku může domácnosti s dětmi výrazně pomoci,“ zmiňuje ředitel Košíku Tomáš Jeřábek, který v nedávném rozhovoru pro CzechCrunch hlásil, že nedává smysl, aby v Mall Group stavěli druhý Rohlik.cz.
Přitom když se podíváme na novinku jeho e-shopu v podobě klubu Benjamínek, jde prakticky o totožnou službu, jako je dětský klub Rohlíček, který na konkurenčním Rohlik.cz funguje už více než dva roky. Rohlíček je pro nastávající rodiče a rodiče s dětmi do 4 let, kteří mají od pondělí do čtvrtka mezi 10. a 16. hodinou dopravu zdarma, 2% (s Twistem až 5%) cashback v kreditech a nechybí ani speciální nabídky.
„Někdy to může vypadat, že Rohlík kopírujeme, ale podle mě jde jen o logické vyústění změn, které v Košíku po mém příchodu nastaly. (…) Vzhledem k tomu, že si jsou obě firmy natolik podobné, tak by bylo překvapující, kdybychom tyto bazální nápady neměli stejné,“ komentoval v listopadu důvod, proč se na obou e-shopech objevují často velmi podobné služby, šéf Košíku.