Rohlik.cz má za sebou rekordní Vánoce. Prodával 300 tisíc produktů denně a poprvé skončí v zisku

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

tomas-cupr-rohlik2

Tomáš Čupr, zakladatel a šéf Rohlik.cz

0Zobrazit komentáře

Vánoční svátky potvrdily narůstající trend v nakupování potravin, kdy je lidé stále více objednávají online. Těžil z toho pochopitelně zejména největší český online supermarket Rohlik.cz, který má za sebou dosud nejúspěšnější Vánoce. V řeči čísel to znamená zvýšení obratu o 83 procent a stovky tisíc vydaného zboží každý den v období od 20. do 24. prosince.

Rohlik.cz dnes oznámil, že ze skladu během Vánoc chrlil denně kolem 300 tisíc kusů zboží, přičemž je dokázal zákazníkům dovážet tradičně za pár hodin od objednání. „To je v takto hektickém období malý zázrak. Bylo to velice náročné, ale díky skvělé připravenosti našich lidí napříč firmou to byly pro Rohlík dosud nejúspěšnější Vánoce,“ hodnotí Rostislav Brzobohatý, marketingový ředitel Rohlik.cz.

Vánoční nápor navíc potravinovému e-shopu nepřinesl pouze rekordní obrat, ale také mnoho nových zákazníků, kteří si místo návštěvy kamenných obchodů, které jsou obvykle během svátků přeplněné, raději objednali zboží z pohodlí domova. Na Rohlíku letos nakupovalo o Vánocích o třetinu více lidí než před rokem a oproti dennímu průměru ve zbytku roku přijímal e-shop o 44 procent více objednávek.

Rohlik_mix ryb

Více než tradiční ryby jako kapr táhla na Rohlíku exotika

V nejfrekventovanějších prosincových dnech doručovali kurýři Rohlíku průměrně 8 tisíc objednávek denně. Rekord padl v pátek 21. prosince, kdy se rozvezlo téměř 9 tisíc objednávek. Ostatně šéf Rohlik.cz Tomáš Čupr na Twitteru 20. prosince komentoval, že pro jeho firmu začínají tři pekelné dny a že nepotravinové e-commerce závidí celé silné poslední čtvrtletí, zatímco Rohlik.cz zatím trhá rekordy zejména v pár předvánočních dnech.

Ve stejný den zároveň Tomáš Čupr oznámil, že bude jeho firma letos poprvé v zisku. Podle jeho vyjádření na Twitteru má letos Rohlik.cz dosáhnout na obrat ve výši 2,4 miliardy korun, přičemž zisk bude 30 milionů korun. Největší tuzemský online supermarket tak podle všeho za rok 2018 poprvé vykáže černá čísla a chce dál růst.

Co se týče samotných nákupů, dařilo se tradičnímu i méně tradičnímu sortimentu. Vedle tří tisíc kusů tradičního kapra se prodalo více než 10 tisíc porcí lososa a zákazníci prý potvrdili výrazný zájem o exotické ryby včetně žraločího masa nebo kambaly. Bodovalo i hotové cukroví. Denně se prodávalo až 100 krabic rohlíčků a 80 krabic vosích hnízd.