Český stylingový startup pro muže Genster získává první investici. Jednotky milionů korun do něj vkládá Vojta Roček
Už přes rok na českém trhu funguje startup Genster, který po vzoru zahraničních módních služeb sází na to, že muži ve většině případů nemají ani čas, ani chuť na nakupování oblečení. Po stručném telefonátu, během kterého uživatel upřesní svůj styl a konkrétní představu, pak stylisté startupu vyberou a nakoupí oblečení, které následně doručí zákazníkovi až domů. Ten si následně oblečení vyzkouší a to, které se mu zamlouvá, si ponechá, ostatní pošle zpět. Zkrátka jednoduchá možnost, jak ušetřit čas a vyhnout se přeplněným obchodům a obchodním centrům.
Nejvýraznějším globálním hráčem v tomto oboru je prozatím americký startup Stitch Fix, který předloni vstoupil na burzu a jehož hodnota se pohybuje okolo 2 miliard dolarů, v přepočtu 44 miliard korun. Právě u něj se česká alternativa založená bývalou mediální manažerkou Michaelou Kloudovou a designérem Ryanem Colem inspiruje.
„Za 16 měsíců ostrého provozu jsme oblékli již více než 350 mužů. Přibližně 60 % mužů se k nám vrací a Genster Box si objednávají 3- až 4krát do roka,“ říká k dosavadním výsledkům projektu Kloudová.
Zákazníky módní startup získává napříč všemi obory a sektory, včetně z pohledu módy dříve konzervativnějšího IT. Doba v tomto ohledu ale pokročila a mezi klienty Gensteru tak dnes patří například zakladatel Socialbakers Jan Řežáb nebo Jiří Psota z Yieldigo.
A cíl je jasný: rychlejší růst, pro jehož potřeby nyní Genster získává první seed investici. Řádově jednotky milionů korun do něj investovalo další známé jméno tuzemské technologické scény Vojta Roček. Ten po kariéře ve firmách Keboola a Rockaway Capital založil před 3 lety startup pro analýzu dat Stories, který společně se svými kolegy před několika měsíci úspěšně prodal americkému gigantovi Workday. Od té doby se s volným kapitálem dívá na vhodné příležitosti, do kterých investovat.
„Genster má všechny aspekty pro mě zajímavého projektu – silný tým, zajímavý trh a dobrý produkt. Zakladatelé tvoří exekučně silný tým, fashion v onlinu je rostoucí trh a Genster elegantně řeší jeho dva největší problémy – výběr a logistiku,“ říká k investici Roček.