Podívejte se na novou ukázku z poslední série seriálu Hra o trůny, která přijde již v dubnu

got
0Zobrazit komentáře

Už jen několik měsíců nás dělí od vůbec poslední, osmé série oblíbeného seriálu Hra o trůny z produkce HBO, jejíž první díl se bude vysílat 14. dubna ve Spojených státech. Fanoušci na návrat jednoho z vůbec nejúspěšnějších seriálů čekali více než rok, jelikož se poslední díl odvysílal ke konci srpna 2017, a s blížícím se datem se postupně objevují i další nové ukázky.

Po prvotním teaseru, který přišel začátkem prosince, se v noci z neděle na pondělí objevila další ukázka, která zobrazuje trojici hlavních postav – Jona Snowa, Sansu Stark a Aryu Stark – procházející kryptou v Zimohradu, kde spatří tři sochy se svojí podobou. To, co se stane dále, již nechceme v rámci možných spoilerů prozrazovat, proto se raději podívejte na ukázku sami:

O poslední sérii toho obecně moc známo není, prozatím pouze víme, že bude obsahovat, stejně jako sedmá série, pouhých 6 dílů, které pravděpodobně délkou nepřesáhnou 60 minut. Dlouhá pauza mezi sedmou a osmou sérii, kterou oznámilo HBO v lednu minulého roku, nepotěšila množství fanoušků, ale i tak na seriál pravděpodobně nezanevřeli.

Pro připomenutí všech událostí v minulých dílech bude ovšem přeci jen lepší podívat se minimálně na celou předchozí sérii znovu, jelikož ta poslední bude na její události přímo navazovat. Spekuluje se zároveň o tom, zda seriál, který si mnohokrát hrál s účinkováním hlavních postav, vůbec může dopadnout dobře, ale na to si samozřejmě budeme muset ještě nějaký ten měsíc počkat. Níže se můžete podívat také na zmíněný teaser z prosince.

HBO lákalo na novou sérii Hry o trůny také při ukázce ze seriálu True Detective, jehož novou, v pořadí již třetí sérii, HBO začalo vysílat rovněž dnes v noci našeho času. V jeho hlavní roli se objevují herci Mahershala Ali a Stephen Dorff a poslední video ukazuje některé detaily z natáčení. A právě před premiérou třetí řady True Detective poprvé HBO odvysílalo také nejnovější trailer na Hru o trůny.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Ve světě začínají jezdit vlaky poháněné vodíkem. Mohou i na dráhy bez elektrického vedení

Jiří SvobodaJiří Svoboda

alstom-hydrogen-train
0Zobrazit komentáře

Budoucnost dopravy a zejména té hromadné dost možná nebude záviset pouze na elektrických motorech. Na ně si sice začínají zvykat odvětví od automobilového přes letecký až po lodní, avšak trochu jiným směrem se vydávají vlaky. Na neelektrifikovaných tratích ve Velké Británii i jinde po Evropě totiž začínají jezdit soupravy, jejichž jediným palivem je vodík.

Francouzský výrobce vlaků Alstom zmodernizuje pro provoz na britských ostrovech soupravy z 80. let, které by s vodíkovým pohonem měly být schopné na jedno nabití ujet 1 000 kilometrů. Jejich výhodami budou nulové emise, menší hluk a především malé provozní náklady oproti dieselovým soupravám. Velká Británie se zároveň zavázala, že do roku 2040 ze svých drah odstraní všechny dieselové soupravy, jelikož ale má elektrifikovaných jen 40 % své své železniční sítě, hledá vedle klasických vlaků poháněných elektřinou i další řešení.

Vodíkové vlaky nicméně již fungují i jinde ve světě. Loni v září dodal Alstom dvě vlakové jednotky Codaria iLint na stokilometrovou trasu do Německa, a to s příslibem dodat dalších čtrnáct během následujících let. Plány se rýsují i v samotné Francii, odkud Alstom pochází, nicméně užití by našly i v mnohých dalších zemích. Například v Česku je elektrifikována jen třetina tratí, avšak s tím, že Česko má nejhustší železničních síť na světě.

© René Frampe_evb_coradia ilint_EFR0023

Německá vodíková souprava Codaria iLint

Alstom je renomovaný výrobce vlaků, který po světě zaměstnává přes 34 tisíc lidí a už od roku 1928 se věnuje široké paletě činností v železničním průmyslu. V poslední době dodával vlaky do Švédska, Albánie či Lucemburska a tramvaje do měst v domovské Francii.

Vlakové hybridy

První vodíková lokomotiva byla představena v Kanadě už v roce 2002, místo přepravy cestujících však byla určena na těžbu. O čtyři roky později začal v Japonsku vývoj prvního osobního vlaku určeného na pohon vodíkem. V roce 2012 začal vývoj vodíkového vlaku také v Dánsku a v roce 2016 představil Alstom zmínění iLint.

elonmusk

Přečtěte si takéTesla v Číně staví továrnu, kde bude vyrábět i nový Model Y, a odhalila miliardový podíl zakladatele OracluTesla v Číně staví továrnu, kde bude vyrábět i nový Model Y, a odhalila miliardový podíl zakladatele Oraclu

Vlaky však nejsou jen elektrické, dieslové, nebo vodíkové – ve vzduchu aktuálně visí i varianta hybridních vozů, které by kromě vodíkových článků disponovaly i bateriemi, jež by se za jízdy nabíjely. Část cesty by tak vlak teoreticky mohl je to po elektrifikované trati a část mimo ní. Jak informovaly Hospodářské noviny, tento koncept u nás testují i České dráhy. Ve spolupráci se Škodou Transportation totiž předělají na hybridní verzi jednu ze souprav Regio Panther. První hybridní vlak by se mohl začít testovat do konce letošního roku v Jihomoravském kraji.