Podívejte se na nové vizualizace interiérů výletní lodi Virgin Voyages miliardáře Richarda Bransona

voyagestop
0Zobrazit komentáře

Zprávy o tom, že se miliardář a zakladatel společnosti Virgin Richard Branson pouští do nového segmentu, konkrétně lodní přepravy, proběhly již v roce 2017, kdy oznámil výstavbu obrovské zaoceánské lodi. Od té doby se vše posunulo kupředu mílovými kroky a celá konstrukce by měla být již pomalu dokončena, takže na řadu přijde samotný interiér, na který postupně divize Virgin Voyages láká.

Vyplout by měla obří loď označovaná jako Scarlet Lady již v průběhu příštího roku a stále je na ní plno práce a stovky, spíše tisíce hodin testování a nejrůznějšího dolaďování. Loď má pojmout 2 860 pasažérů, více než 1 100 členů posádky a také možný náklad o hmotnosti až 110 tisíc tun. Dobrou zprávou pro ty, kteří si chtějí alespoň na chvilku odpočinou od svých dětí, může být fakt, že je loď dostupná pouze od 18 let a že je již nyní možné složit vratnou zálohu pro prvotní rezervace míst ve výši 500 dolarů (11 200 korun).

První plavba má vyrazit z přístavu v americkém Miami příští rok, během následujících dvou let se pak objeví ještě dvě další totožné výletní lodě. Samotné pokoje pak mají být primárně pro kapacitu dvou osob, ale dle posledních lednových vizualizací nabídne Virgin Voyages i několik prémiových kajut, které budou disponovat velkým prostorem ložnice s obývací částí, prostornou koupelnou a především přímým a ze stran nerušeným výhledem na oceán z prostorné terasy.

voyages

Zajímavostí je, že se celá loď nebuduje ve Spojených státech, ale v janovském přístavu v Itálii, kde proběhl i první ponor základní konstrukce. Z vizualizací je patrné, že mimo moderního vybavení s lesklými materiály využije Virgin vlastního zábavního systému, jež bude pravděpodobně velmi podobný s tím, co firma nabízí ve svých letadlech. To vše samozřejmě poběží na přenosném tabletu, jelikož kromě televize půjde v rámci infotainmentu ovládat také hudba v celé kajutě i na vnější terase, kde jsou dle fotografií standardně umístěna lehátka a také venkovní sprcha.

Ne všechny pokoje mají ovšem k dispozici takový luxus, jako je terasa. Standardní pokoj pro dvě osoby bude mít často imitovaný výhled přes malé okno a pouze postel s posezením vedle ní a televizí. Koupelna pak nemá rozdělení na záchod a sprchu zvlášť, ale vše je dohromady na menším prostoru.

loop-waste

Přečtěte si takéPepsi, Nestlé a další testují prodej zboží v ekologických obalech, které se znovu více než 100krát použijíPepsi, Nestlé a další testují prodej zboží v ekologických obalech, které se znovu více než 100krát použijí

Na lodi bude konkrétně 1 330 klasických kajut a 78 takzvaných „RockStar Suites“, které nabízí zmíněný větší prostor i rozlehlejší terasy. Celkem 93 procent kajut bude mít k dispozici alespoň částečný výhled na oceán a 86 procent by mělo mít terasu.

Šetření prostorem je samozřejmě logické, pokud se má na loď vejít přes 2 800 pasažérů a ještě posádka. Důležité je to i z pohledu ceny, jelikož klasické zaoceánské plavby nejsou oproti letecké dopravě úplně nejlevnějším dopravním prostředkem, je nutné vytvořit i varianty pro běžné zákazníky. Zatím ale není jasné, jaké služby Virgin Voyages nabídne, jaká bude přesně cena za přepravu nebo co vůbec Virgin Voyages v letošním roce ještě před vyplutím na začátku toho dalšího chystá. Bližší informace budou známy zhruba v polovině února.

voyages10
voyages5
voyages11
voyages6
voyages9
voyages2
voyages7
voyages3
voyages4
voyages8

Foto: Virgin Voyages

Robot Stan za vás vyřeší parkování na letišti. Auto sám zaparkuje a po příletu ho opět přistaví

Filip HouskaFilip Houska

stan-cc
0Zobrazit komentáře

Pokud jste někdy museli parkovat na letištním parkovišti, pravděpodobně víte, v jak zoufalou situaci se to může zvrtnout. Nejen, že jsou všude lidé, kteří postupně opouští svá auta s několika objemnými zavazadly, což musíte řešit zvýšenou opatrností, ale zpravidla jsou všechna parkovací místa v dostupné vzdálenosti od výtahu či východu obsazená. I když na tabuli svítí, že je volno v několika sekcích, je skoro nemožné to najít. Natož pak pohodlně zaparkovat, aniž byste neztratili nervy. Co ale kdyby existovala možnost, jak těmto problémům na hromadných parkovištích předejít?

S touto myšlenkou si před šesti lety začal pohrávat francouzský robotický startup Stanley Robotics. Tehdy ještě pouze dvojice zakladatelů Clément Boussard–Aurélien Cord pracovala na speciálním autonomním vozítku, která by umělo samo parkovat. Technologie prý sice fungovala, ale náklady byly příliš vysoké, a tak dvojice nakonec navrhla zcela jiný robotický systém, respektive platformu, která dokáže vjet pod auto, přichytit jeho kola a následně jej odtáhnout tam, kam bude třeba.

stan-cc3

Vznikl tak Stan, pojízdný robotický sluha, jehož schopnosti se odvíjí od základního, lehce antropomorfního těla, které slouží jako řídící jednotka využívající dostupný navigační a funkční software, a nízké dlouhé rampy, kterou táhne za sebou. A vzhledem k tomu, že se tento projekt osvědčil ve zkušebních provozech na vybraných letištních parkovištích v Paříži (Charles de Gaulle) a Lyonu, startuje tato vychytávka postupně i na dalším frekventovaném místě — londýnském Gatwicku.

dogs

Přečtěte si takéAmerický startup One Health vyvíjí unikátní technologii pro léčbu psí rakoviny. Psům ordinuje lidské lékyAmerický startup One Health vyvíjí unikátní technologii pro léčbu psí rakoviny. Psům ordinuje lidské léky

Na londýnském letišti si Stan od srpna letošního roku podmaní parkoviště u jižního terminálu, kde nahradí 170 „tradičních“ parkovacích míst za 270 dedikovaných míst, kam bude parkovat auta cestujících. Princip jeho práce by pak měl být totožný jako ve Francii: řidič zajede se svým autem do speciální garáže před parkovištěm, kde auto ponechá a současně si oskenuje letenku, aby měl robot přesné informace, kdy se bude z dovolené či pracovní cesty vracet. To je pro Stana velmi důležitá informace.

Poté, co řidič opustí garáž, za krátký čas dovnitř dorazí Stan, který auto naloží a odveze jej na parkovací místo. Během své cesty však zároveň myslí na to, kdy se bude vracet, protože jakmile tento čas nastane, obdoba animovaného VALL-Iho musí auto vrátit zpět a hlavně včas do stejné garáže, odkud jej odvezla. Tam si pak vůz jeho majitel vyzvedne a pohodlně odjede.

Efektivita a bezpečnost

I když se může zdát, že tento projekt od Stanley Robotics míří hlavně na ušetření starostí parkujících, nemusí to být jediný důvod. Velkou roli v tomto procesu hraje i bezpečnost. Vzhledem k tomu, že má celý parkovací blok pod palcem robot, dokáže auta poskládat tak, aby byly co nejblíže u sebe. A to třeba jen na několik centimetrů, což výrazně ztíží případnou práci zlodějů. Nehledě na to, že okolo nejsou žádné vyhrazené cestičky.

kopie-navrhu-navrh-bez-nazvu

Přečtěte si takéStranger Things, Wednesday a další. Netflix ukazuje velké novinkyStranger Things, Wednesday, Na nože a další. Netflix ukázal, co chystá, tohle jsou hlavní novinky

S tím se pojí i efektivita, jelikož při správném porovnání vozů se dokáže ušetřit až několik desítek míst. Ostatně jak startup udává v případě Gatwicku: jakmile tam začne pracovat Stan, ze stejného parkovacího prostoru vytvoří 100 dalších míst navíc.

stan-cc2

Foto: Stanley Robotics