Do kin míří pokračování komerčně nejúspěšnějšího animáku Frozen. Podívejte se na první trailer

Nela VítováNela Vítová

frozen2

Foto: Falcon

Hlavní hrdinové animáku Ledové království II

0Zobrazit komentáře

Fanoušci kreslených pohádek od Disneyho se už teď mohou těšit na podzim, kdy do kin konečně zavítá dlouho očekávané pokračování pohádkového muzikálu Frozen, v češtině Ledové království. Walt Disney Animation Studios nyní zveřejnily oficiální trailer chystaného filmu, který by měl příběhově navazovat na první díl z roku 2013, který se stal nejúspěšnějším animovaným filmem historie vůbec s celosvětovými příjmy ve výši 1,27 miliardy dolarů. Premiéra Frozen 2 je plánovaná na 22. listopadu letošního roku.

Detaily příběhu prozatím nejsou známy, protože režisérská dvojice Chris Buck s Jennifer Lee odmítají sdělit jakékoliv podrobnosti. Podobně nicneříkající je i první trailer, na který fanoušci už dlouho netrpělivě čekali. Na první pohled lze ale říct, že z něj panuje napjatá i relativně pochmurná atmosféra. Můžeme tedy hádat, zda je možné, že se tvůrci rozhodli na druhý pokus více upustit od pohádkového základu s veselými postavami a vytvořit spíše pohádkové drama.

Trailer nedoprovází žádná slova, můžeme v něm vidět pouze vyobrazení jednotlivých postav v situacích, kdy musí překonat různá úskalí za doprovodu dobrodružné hudby. Jedna z neoblíbenějších postaviček filmu, veselý sněhulák Olaf, který se stal oblíbenou ikonou nejen u dětí, se navíc v ukázce stěží objevuje. Vlastně ho na obrazovce vidíme pouze jednou v záběru s ostatními filmovými hrdiny.

Trailery mohou být bezpochyby zavádějící, nelze tedy s jistotou říci, jaký nakonec děj doopravdy bude. Nezbývá, než si počkat na vydání dalších trailerů, kterých do podzimní premiéry bude bezpochyby ještě několik. „Elsa, Anna, Kristoff a Olaf musejí překonat les, aby zjistili pravdu starověkého tajemství jejich království.“ I podle úvodního popisu lze ale předpokládat, že tvůrci pohádkového filmu možná doopravdy postavám přidali na dospělosti. Možná i z toho důvodu, že i v řadách dětských fanoušků snímku jich v pětileté pauze spousta dospěla.

Podle toho, co ale tvůrci doposud veřejnosti sdělili, by i druhý díl měl být, stejně jako ten první, ve své podstatě muzikálem. Ten totiž kromě dalších oblíbených písní přinesl jednu z nejznámějších písní z filmu, která je velmi hraná i dodnes, Let It Go, za kterou její tvůrci Kristen Anderson-Lopez a Robert Lopez dokonce získali v roce 2013 Oscara.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Elektrická vozítka Revolt si lze nově vypůjčit i přes český carsharing HoppyGo. Od 650 korun na den

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

revolt-carsharing

Foto: Revolt

Elektroauto Revolt

0Zobrazit komentáře

Pražskými ulicemi už několik měsíců jezdí miniaturní žlutá autíčka, která upoutají pozornost snad každého chodce i řidiče. Jde o vozy českého startupu Revolt, které jsou zajímavé hned z několika důvodů. Jednak jsou plně elektrické a navíc fungují v rámci carsharingu, takže si je zaparkované na ulici může půjčit kdokoliv. A komu by to nestačilo na pár desítek minut, může si je nově vypůjčit klidně na celý den. Revolt totiž svá auta zpřístupnil také na HoppyGo.

V obou případech jde o carsharing, ale každá strana k němu přistupuje trochu jinak. Zatímco Revolt sází na tzv. fleetový carsharing v ulicích, kdy má určitý počet aut (aktuálně 20), které si mohou lidé najít na mapě a pomocí mobilní aplikace vypůjčit kdykoliv a kdekoliv, HoppyGo je tzv. P2P carsharing. To znamená, že tam – zpravidla na delší dobu – zapůjčují lidé svá auta ostatním.

Unikátní elektrický carsharing Revolt získal v Praze už několik tisíc uživatelů a jeho nepřehlédnutelně žlutá, golfový vozík připomínající auta tak můžete pravidelně potkávat zejména v centru města. Lidé je využívají především jako alternativu k městské hromadné dopravě nebo vlastnímu automobilu, i třeba proto, že s těmito vozítky, jelikož jsou elektrické, můžete zaparkovat i na modré zóně.

revolt-hoppygo

Jelikož je ale jízda čínským elektromobilem značky Jiayuan, který si nechává tuzemský Revolt vyrobit na míru, velmi zábavná, mnozí uživatelé by rádi delší výpůjčky. „Uživatelé často volají po možnosti delší výpůjčky, respektive levnější, tak jsme si chtěli v praxi ověřit, jaký by byl zájem a spokojenost s takovouto variantou. Možnost delší výpůjčky či zvýhodnění takové výpůjčky je jedna z našich priorit spolu s rezervací vozidla a pozastavením jízdy v případě potřeby,“ vysvětluje šéf Revoltu Pavel Kuchta.

Od nedávného zdražení stojí výpůjčka malého elektromobilu 6 korun za minutu, což už se v případě delších výpůjček příliš nevyplatí. Na HoppyGo si lze auto od Revoltu půjčit na celý den za 650 korun včetně pojištění (5% spoluúčast a kauce 5 000 korun) s tím, že má předplacené parkování na všech modrých zónách v Praze a také plnou elektronádrž, což znamená dojezd zhruba 114 kilometrů. Pak musíte dobíjet. Když si auto půjčíte na 3 a více dnů, je cena za den ještě nižší.

daniel-vavra-warhorse-studios

Přečtěte si takéTHQ Nordic za více než miliardu korun kupuje české herní studio Warhorse, stojící za titulem Kingdom ComeTHQ Nordic za více než miliardu korun kupuje české herní studio Warhorse, stojící za titulem Kingdom Come

„Potěšilo nás, že Revolt projevil zájem zviditelnit a nabízet svoje vozy prostřednictvím platformy HoppyGo. Je to pro nás potvrzení, že jsme vedoucí platformou po sdílení automobilů na trhu. Pokud řidič projeví zájem si vůz Revolt u nás vypůjčit, předání auta a další náležitosti služba Revolt již zajistí prostřednictvím svého zákaznického servisu,“ doplňuje Jan Charouz, šéf HoppyGo, které je od loňského léta společným podnikem Škoda Auto DigiLab a Leo Express. Ten předtím provozoval vlastní platformu SmileCar.

revolt-carsharing-pavel-kuchta-martin-matousek

Foto: Revolt

Martin Matoušek (CTO) a Pavel Kuchta (CEO) z Revoltu

Koncem loňského roku, pár měsíců po sloučení, hlásilo HoppyGo 40 tisíc uživatelů a tento týden zástupci největšího českého P2P carsharingu prozradili, že již mají 42 tisíc uživatelů. Vedle elektrických aut od Revoltu má v databázi celkem 1 500 vozů, přičemž z elektrických to jsou například ještě Volkswagen e-Golf, BMW i3 a dokonce i Tesla.

Revolt na HoppyGo zatím umístil na zkoušku jen pět svých vozů, protože už nyní by jich v ulicích Prahy často potřeboval víc, než jich má. Jeho flotilu navíc doplňují také elektrické motorky, ale ty se zatím na HoppyGo neobjeví. Šéf Revoltu Pavel Kuchta navíc prozrazuje, že si jeho firma i nadále hraje s různými variantami pronájmu a placení, aby co nejvíc vyhověli požadavkům svých zákazníků. Delší pronájem přes HoppyGo je jen jedna z variant.

revolt-carsharing2

Foto: Revolt

Elektroauto Revolt se vejde všude

„Teď se zkrátka snažíme nalézt ideální řešení pro uživatele, abychom neprogramovali zbytečně něco, co lidi ani nebudou chtít. Další varianta by mohla být adaptivní cenotvorba dle rychlosti auta. V případě, že auto nepojede/pojede velmi malou rychlostí (nákupy, dopravní zácpa, semafor), bude tarif nižší, než když se auto pojede v běžném provozu,“ poodhaluje možné plány Kuchta.