Bikesharingový startup Rekola letos začne v Praze jezdit s vlastními elektrokoly

Michal PtáčekMichal Ptáček

rekola-1
0Zobrazit komentáře

Tuzemský bikesharingový startup Rekola se připravuje na významný milník své téměř sedmileté historie. Zatímco loni startup vedený zakladatelem Vítkem Ježkem nasadil do pražské metropole sdílené skateboardy, letos rozšíří ve spolupráci s energetickou firmou Innogy své kapacity o takzvaná elektroREkola poháněná elektrickým pohonem. Právě německé Innogy, který patří mezi největší energetické hráče v Evropě, by se mělo postarat o dodání samotné technologie.

„​V průběhu jara se v Praze rozjedou naše vlastní elektroREkola. Našli jsme skvělého partnera – innogy, dodavatele energií, který nám náš sen pomůže splnit. Podrobnosti o spolupráci, ceník i to, kde budou moci uživatelé elektroREkola parkovat, včas prozradíme,“ prozrazuje zatím bez bližších podrobností zakladatel Rekol Vítek Ježek.

​„Městská mobilita je téma, kterým se v Rekolech zabýváme již nějaký čas. Proto jsme ostatně v loňském roce spustili vedle kol i sdílené koloběžky a skateboardy. Posunutí k elektromobilitě vnímám jako logický krok, i vzhledem k celosvětovému trendu​,“ dodává Ježek, který loni se svými kolegy oslavil rekordní rok.

vit-jezek-rekola

Foto: Rekola

Vítek Ježek, zakladatel a ředitel bikesharingu Rekola

I tentokrát se však novinky dočkají pouze pražští uživatelé. V ostatních městech, mezi které letos budou kromě Prahy patřit opět Brno, Olomouc, České Budějovice, Liberec, Frýdek-Místek a postupem času znovu i Ostrava, si pasažéři budou muset vystačit pouze s typickými růžovými rekoly bez elektrického pohonu.

Rekola si letos odšlapou již svoji sedmou sezónu a potvrdí konstantně rostoucí popularitu tuzemského přepravního startupu. Ten aktuálně eviduje 182 tisíc uživatelů s tím, že loni služba zaznamenala 172 tisíc uskutečněných jízd. Jejich počet by měla do budoucna navýšit i zahraniční expanze. Už od loňského října totiž Rekola působí ve Finsku, konkrétně v přístavním městě Vaasa, kde již několik desítek růžových kol brázdí ulice.

yemi-ad1

Přečtěte si takéYemi A.D.: Od začátku jdu za svým snem. Jsem hrdý, že můžu ve světě reprezentovat Českou republikuYemi A.D.: Od začátku jdu za svým snem. Jsem hrdý, že můžu ve světě reprezentovat Českou republiku

„Řešili jsme, co a jak budeme dělat s naší expanzí, a v tom se nám někdy v červnu ozvala slečna z finského města Vaasa. Znala náš příběh, zaujalo ji, jak recyklujeme stará kola, a říkala, že by bylo pěkné, kdyby i Vaasa měla vlastní bikesharing,“ uvedl v říjnu pro CzechCrunch zakladatel Rekol Vít Ježek.

Rekola-7

Další zahraniční města Ježek a spol. plánují přidat i letos, mezitím však ale startup čeká spousta práce i na domácím trhu. Například do Ostravy stejně jako Rekola míří i německý bikesharingový gigant Nextbike. Ten jen v Německu disponuje desítkami tisíc kol a celkem působí ve 26 zemích včetně Spojených států, Velké Británie, Nového Zélandu, Rakouska, Polska nebo Chorvatska.

V Ostravě Nextbike uspěl ve veřejné zakázce, kterou město vypsalo, ale Rekola se nakonec rozhodla, že se do třetího největšího českého města i přesto vrátí, jelikož tam v loňském roce podnikla úspěšný pilotní provoz. Kdy a za jakých podmínek provoz v Ostravě začne, Rekola teprve oznámí.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym