Český internetový gigant Seznam si pro své uživatele a fanoušky připravil zajímavou novinku. Ve spolupráci s tuzemskou e-shopovou jedničkou Alza.cz a Samsungem zahájil prodej speciální verze nového telefonu Galaxy A40, který se oproti standardním modelům liší tím, že přichází s předinstalovanými aplikacemi, za nimiž Seznam stojí. Uživatelé se tak mohou těšit například na Mapy.cz, Email.cz, Jízdní řády nebo Seznam Zprávy, které v telefonu najdou hned po spuštění.
Navíc Seznam touto sadou aplikací teprve začíná. Jak vysvětluje Pavel Zima, předseda představenstva Seznamu, vizí společnosti je čím dál užší střet s koncovými zákazníky. Z toho důvodu má „seznamácká“ edice Galaxy A40 vedle dodatečných aplikací jako Novinky.cz, Sport.cz, Zboží.cz, Super.cz nebo Sauto.cz být přizpůsobena i samotným telefonním rozhraním včetně nativně nastaveného webového vyhledávače Seznam nebo platformy pro přehrávání originálního obsahu. Velkou výhodou má být také automatická synchronizace údajů (například e-mailových či osobních) po prvním přihlášení do účtu na telefonu.
„Je naším dlouhodobým cílem dostat se s našimi službami a aplikacemi do co nejčastějšího kontaktu s uživatelem. Proto hledáme způsoby umožňující nám přítomnost v mobilech, které dnes mají všichni téměř neustále u sebe. Díky aktuální spolupráci se společnostmi Samsung a Alza.cz se můžeme tomuto cíli alespoň přiblížit, i když zvolené řešení rozhodně nepovažujeme za finální,“ komentuje novou spolupráci Zima.
Co se pak týče samotné nabídky, Samsung Galaxy A40, který disponuje například 5,9palcovým Infinity-U displejem, 25megapixelovým fotoaparátem, nejnovější verzí operačního systému Android (Pie) a pojme dvě SIM karty, je nabízen k volnému prodeji za 6 499 korun, tedy za stejnou cenu jako původní model. K pořízení je v prvním měsíci exkluzivně přímo na Alza.cz.
„Technickými parametry se od sebe klasická a seznamácká verze nijak neliší, stejná zůstává i koncová cena. Rozdíly uvidí zákazníci až po zapnutí telefonu, ve variantě od Seznamu budou totiž automaticky dostupné mobilní aplikace a služby společnosti,“ vysvětluje Tomáš Balík, ředitel mobilní divize Samsung Electronics Czech and Slovak, a dodává, že důvodem uzavření netradiční spolupráce byla mimo jiné i snaha nabídnout něco speciálního jen pro české zákazníky „V edici od Seznamu totiž lidé najdou všechny služby a aplikace, na které mohou být zvyklí ze svých stolních počítačů, a navíc v češtině,“ upřesňuje Balík.
Nebude to jednoduché, tvrdili mnozí kritici při vstupu kalifornské automobilky Tesla na pole elektromobilů ještě v dobách, kdy byly takové typy automobilů spíše raritou než běžnou součástí silnic. Od té doby automobilka, kterou vede Elon Musk, ušla pořádný kus cesty a dnes se vyrobené a prodané kusy jejích elektromobilů počítají ve stovkách tisíc za rok.
Na dlouhé cestě za změnou smýšlení zákazníků a edukací trhu si prošla automobilka mnoha složitými obdobími, ve kterých došlo nejen na ohrožení vedení společnosti či nesplnění plánů produkce, ale také na hluboké propady příjmů, kvůli nimž Tesla bilancovala na hranici bankrotu. A zatímco za poslední dvě čtvrtletí v minulém roce Tesla skončila po dlouhé době v zisku a prodala rekordní počet vozů, první tři měsíce v letošním roce se jí vydařily o poznání méně.
Za první letošní kvartál Tesla utržila 4,5 miliardy dolarů, což je výsledek, který zcela propadl ve srovnání s očekáváním analytiků, kteří předpovídali tržby kolem 5,8 miliardy dolarů. Pro srovnání v předchozím čtvrtletí Tesla utržila 7,2 miliardy dolarů. I kvůli slabším prodejům se automobilka Elona Muska propadla do další ztráty ve výši 702 milionů dolarů, do níž jsou započítané i jednorázové náklady ve výši 188 milionů dolarů či náklady spojené s restrukturalizací společnosti ve vyšších desítkách milionů dolarů.
Foto: Tesla
Tesla Model 3
I tak jde o více než dvojnásobnou ztrátu oproti očekávání – šéf firmy Elon Musk již při ohlašování výsledků za minulé období tvrdil, že se mají akcionáři připravit na slabší start roku, ale až takový debakl čekal málokdo. Na vině jsou především zpožděné dodávky Modelů 3 v Evropě, Číně a konec konců i na domovském trhu ve Spojených státech. Nejhorší na tom celém je, že sotva se Tesla dostala z produkčního pekla, kdy nestíhala automobily vyrábět, tak hned přeskočila do další fáze, kdy je nezvládá včas doručovat.
Podstatná část prodaných a doručených vozů se totiž započítá až do příštího čtvrtletí, které by mělo být o poznání silnější. Tesla za první tři měsíce doručila pouze 63 tisíc kusů automobilů, což je značný pokles oproti třetímu a čtvrtému čtvrtletí loňského roku, kdy jich doručila 83 500, respektive 90 700. Musk věří, že Tesla na řešení problému s doručováním přijde včas, ale do té doby jsou její následující měsíce značně nejisté, což samozřejmě vyvolalo znepokojení i mezi akcionáři.
Plné vzpamatování firmy navíc dle Muska a jeho včerejšího vyjádření při oznámení výsledků v příštích měsících očekávat nemáme. I na druhý kvartál letošního roku počítá Tesla se ztrátou, a to i přesto, že plánuje doručit 90 až 100 tisíc kusů svých elektrických vozidel. Musk ovšem dodal, že si je jistý, že třetí čtvrtletí už bude opět v kolonce zisku s černými čísly. Tehdy by se naplno mělo projevit snížení ceny produkce na jeden kus vozidla a také rostoucí počet doručených automobilů.
O celkem 1,5 miliardy dolarů se také snížila finanční hotovost firmy, která ke konci roku 2018 představovala 3,7 miliardy dolarů. Zapříčiněno je to především splacením konvertibilního dluhu ve výši 920 milionů dolarů, který Tesla doplatila v průběhu března. A také negativním cash flow z posledního čtvrtletí, které operovalo s mínusem ve výši 188 milionů dolarů.
Záchrana v podobě německé továrny
I pro české zákazníky je ovšem nyní nejzásadnější především vstup Modelu 3 od Tesly do Evropy. Tam na něj již naplno začala přijímat objednávky, a dokonce i doručovat první kusy, ale s ohledem na výrobu ve Spojených státech a logistické problémy bude mít značný počet objednaných kusů zpoždění s doručením, což na náladě mezi zákazníky moc nepřidá. Tesla tak zvažuje, že by výhledově otevřela továrnu také v Německu.
Již dříve se spekulovalo, že by mohla otevřít továrnu v několika evropských zemích, ale stále nepřicházely konkrétnější informace. Německá továrna by měla pomoci s produkcí Modelu 3 a také nového Modelu Y, který přijde na trh v druhé polovině příštího roku. Jednu továrnu již Tesla v Evropě má, konkrétně v holandském Tilburgu. Nejde ale o klasickou Gigafactory, ale pouze místo, kde se finalizuje výroba Modelů S a X.
Plnohodnotná továrna, která by zvládla rychlejší produkci Modelu 3, by dávala pro Teslu v Evropě obrovský smysl. Ostatně podobně útočí Tesla i na Čínu, konkrétně Šanghaj, kde začala s výstavbou nové Gigafactory, jež má za cíl urychlit výrobu zmíněné novinky v podobě Modelu Y.
Tak či tak se ovšem firma Elona Muska drží a vypadá to, že se po dalším složitém období opět oklepe a překlopí se do profitu. Musk se udržení pozitivní nálady snaží i oznámením mnoha novinek, jako je třeba robotická taxislužba, kterou naznačil v průběhu tohoto týdne a kterou chce Tesla spustit již příští rok. Ke konci letošního roku má totiž mít kalifornská automobilka hotový plně autonomní systém pro auta a bude čekat pouze na jeho plné otestování a schválení. V polovině příštího roku ho má pak nasadit všem majitelům Modelu 3.
Při vyhlašování finančních výsledků zároveň Elon Musk prozradil, že se chystá zhruba do měsíce začít svým zákazníkům nabízet také nové pojištění, které prý má být mnohem zajímavější než současné alternativy na trhu. Šéf Tesly ovšem prozatím odmítl prozradit bližší podrobnosti, a tak můžeme očekávat, že detaily ohledně nového pojišťovacího produktu odhalí v následujících týdnech.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.