VR hra Beat Saber se stala českou hrou roku. Porazila i miliardový titul Kingdom Come: Deliverance
Nejprodávanější hra ve virtuální realitě, Beat Saber, kterou má na svědomí Beat Games československého tria Ján Ilavský, Jaroslav Beck a Vladimír Hrinčár, má za sebou další z řady úspěchů. Po oznámení prodeje milionu kusů během pouhých 10 měsíců a po výhře několika mezinárodních cen se Beat Saber stal také hrou roku v anketě Česká hra roku za rok 2018.
Za sebou Beat Saber nechal i tak nákladné áčkové tituly jako Kingdom Come: Deliverance od vývojářského studia Warhorse nebo DayZ od Bohemia Interactive. Mezi čtveřicí her, nominovaných na českou hru roku, byla také designovka Chuchel od tuzemských Amanita Games. Beat Saber ovládl také další z kategorií – Cenu herních redaktorů.
I když si konkurenční Kingdom Come neodnesl hlavní cenu večera, i tak získal celkem tři ocenění. Konkrétně Cenu herních youtuberů, Cenu za technologické řešení a také za herní design. Audiovizuální zpracování naopak ovládla mezi čtveřicí nominovaných her Amanita Design s Chuchelem. Za ní mimo Kingdom Come a Beat Saberem skončil ještě Project Hospital od Oxymoron Games.
Výherní Beat Saber je aktuálně dostupný na celkem dvou platformách, konkrétně PC vybavenými zařízením HTC Vive nebo Oculus Rift a také na herní konzoli PlayStation 4 s jejím VR headsetem. Nedávno Beat Games pro svou hru vydali první placený dodatek do hry s názvem Monstercat Music Pack Vol. 1 za cenu 13 dolarů (300 korun). Dodatek do hry přidává 10 nových skladeb, které lze alternativně zakoupit i jednotlivě po dvou dolarech.
Čísla za prvních 10 měsíců prodeje, tedy od vydání hry do 1. února letošního roku, představovala příjmy v řádu stovek milionů korun. Za další měsíce a ještě dodatečný placený obsah se tak očekává další zásadní růst, který ovšem Beat Games prozatím odmítají komentovat. Obrovský úspěch za sebou má i vývojářské studio stojící za Kingdom Come: Deliverance, které skončilo v anketě Česká hra roku se třemi oceněními.
Warhorse Studios, které založili herní veteráni Daniel Vávra a Martin Klíma, odkoupila rakousko-německá firma Koch Media, spadající pod švédské THQ Nordic. Částka se nakonec vyšplhala na 42,8 milionu eur, tedy kolem 1,1 miliardy korun. Částka po odečtení aktiv, kterými studio disponovalo, představovala 33,2 milionu eur, respektive kolem 850 milionů korun. Samotný Vávra ve Warhorse Studios držel 17% podíl, Martin Klíma 13%. Oba budou ve firmě, která má přes 120 zaměstnanců, figurovat i nadále.