Pravnuk Ferdinanda Porscheho odhalil svůj elektrický supersport. Piëch Mark Zero se na 80 % nabije za 5 minut

piech-mark-zero8

Foto: Piëch

Elektomobil Piëch Mark Zero

0Zobrazit komentáře

Legendární automobilový inženýr Ferdinand Porsche založil před téměř 100 lety rodinnou tradici, které je věrný i jeho pravnuk Anton Piëch. On a podnikatel Rea Stark Rajcic založili v roce 2016 ve Švýcarsku vlastní automobilový startup Piëch Automotive, jehož prvním projektem je plně elektrické GT. První koncept pojmenovaný Piëch Mark Zero již automobilka představila na autosalonu v Ženevě, ovšem neprozradila příliš detailů týkajících se samotné techniky vozu. Nyní však víme trochu více a je jasné, že Piëch Automotive pracuje na něčem zcela jedinečném.

Piëch Mark Zero totiž nabízí výkon 612 koňských sil, který mu dodává trojice elektromotorů, každý o výkonu 150 kW v rozložení dva v zadní části vozu a jeden v přední. Díky tomu je elektrické GT schopné akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a dosahovat maximální rychlosti až 250 km/h. Této dynamiky se mu dostává i díky relativně nízké váze, kterou chce výrobce udržet pod 1 800 kilogramy.

piech-mark-zero-anton-piech-rea-stark-rajcic

Foto: Piëch

Rea Stark Rajcic a Anton Piëch

Ještě zajímavější je to, co se ukrývá na zadní nápravě a ve středovém tunelu vozu. Zde najdeme 70kWh lithium-iontovou baterii s unikátní architekturou, které dělá doprovod rekuperační systém, na jehož vývoji se podílela i čínská společnost Desten. Díky kapacitě baterie a schopnosti rekuperace je podle výrobce možné s elektromobilem urazit až 500 kilometrů na jedno nabití.

„Byli jsme schopni vyvinout bateriový článek s vnitřní architekturou, která umožňuje silnější tok proudu, během nabíjení a vybíjení nevytváří téměř žádné teplo a celý proces rekuperace je mnohem efektivnější,“ prozradil výrobce. Nabíjení vozu by díky tomu mělo trvat stejně dlouho jako tankování paliva do klasického konvenčního automobilu. Na 80 % své kapacity se baterie dostane už za 4 minuty a 40 sekund nabíjení, pokud je vůz napájen přes rychlonabíječku vyvinutou samotnou společností.

elonmusk

Přečtěte si takéTesla získá až 2 miliardy eur od skupiny Fiat-Chrysler. Ta díky tomu splní přísné emisní normy EUTesla získá až 2 miliardy eur od skupiny Fiat-Chrysler. Ta díky tomu splní přísné emisní normy EU

Nicméně Piëch uvádí, že velmi rychlého nabíjení bude možné dosáhnout i při použití stávajících nabíjecích zařízení. Standardní 350kW rychlonabíječka bude schopna automobil nabít na 80 % kapacity baterie za 8 minut. Díky uložení baterií navíc GT nabízí jízdní vlastnosti, které jsou v mnohém podobné vozům s vnitřním spalováním.

piech-mark-zero6

Foto: Piëch

Elektomobil Piëch Mark Zero

Automobilka bude z konceptu Mark Zero odvozovat hned několik již sériově vyráběných modelů. Prvním z nich by mělo být dvoumístné kupé pojmenované GT-2, které se ve svém konceptu představí v příštím roce a na trhu se objeví v roce 2022. Dále je v plánu sportovní SUV GT-X a po něm přijde na řadu čtyřmístné GT, pojmenované GT-4. Všechny tři modely budou vycházet z platformy konceptu Mark Zero, kterou chce výrobce vybavovat celou řadou pohonných jednotek i v hybridních a vodíkových variantách.

Architektura vozu, kterou Piëch plánuje nabízet i ostatním výrobcům, by navíc měla být co nejvíce modulární, a tak její baterie a další hardwarové části bude možné časem vyměnit za novější díly. Design všech vozů bude vycházet z konceptu Mark Zero, který se inspiroval modely značky Aston Martin a také vozy značky Porsche, čemuž se s ohledem na rodinnou minulost Antona Piëcha nelze vůbec divit.

piech-mark-zero2

Foto: Piëch

Elektomobil Piëch Mark Zero

piech-mark-zero1

Foto: Piëch

Elektomobil Piëch Mark Zero

piech-mark-zero5

Foto: Piëch

Elektomobil Piëch Mark Zero

piech-mark-zero7

Foto: Piëch

Elektomobil Piëch Mark Zero