Filmovou databázi FDb.cz koupila skupina HyperMedia. Chce začít šlapat na paty ČSFD

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

fdb.cz
0Zobrazit komentáře

Už téměř 16 let funguje na českém internetu filmová databáze FDb.cz, na které najdete informace o filmech, režisérech a další zprávy z filmového světa, přičemž každý měsíc ji navštíví 660 tisíc uživatelů. Stále je to ale jen zhruba pětina oproti lídrovi trhu, konkurenční Česko-Slovenské filmové databázi (ČSFD), což se však má nyní měnit. FDb.cz totiž získává nový majitel a má s databází velké plány.

Známý sériový podnikatel Pavel Matoušek, který už na českém internetu založil celou řadu projektů, s Filmovou databází přišel v roce 2003. Těsnou nadpoloviční většinu ve firmě vlastnil spolu se svým kolegou Martinem Matouškem, zbylých 49 procent držela společnost United Movie Rentals a společně nyní celý projekt prodali do rukou firmy HyperMedia, která se zabývá internetovým marketingem a patří ji mimo jiné portál HyperInzerce.cz. Od jara pak HyperMedia většinově vlastní reklamní skupina BigBoard.

„S FDb.cz máme velké plány. Filmoví fanoušci se tak již nyní mohou těšit na mnoho pozitivních změn, které určitě přivítají, a stejně tak na proměnu webové stránky FDb.cz, která získá atraktivnější a uživatelsky příjemnější prostředí,“ říká Petr Beneš, výkonný ředitel společnosti HyperMedia, který na dotaz CzechCrunche odmítl prozradit, kolik Filmová databáze jeho firmu stála.

petrbenes

Petr Beneš, výkonný ředitel HyperMedia

Ohledně budoucích plánů už byl ovšem Peter Beneš sdílnější. Hlavní konkurencí Filmové databáze je ČSFD.cz, které navštíví měsíčně tři miliony uživatelů, a právě na dotahování lídra trhu se chtějí HyperMedia v následujících měsících soustředit.

„ČSFD je pro nás v tuto chvíli hlavní konkurencí, ale určitě ji budeme chtít předčit hlavně kvalitním obsahem, čtivými recenzemi a celkovou přehledností stránek. Plánujeme také redesign celého webu,“ prozradil Beneš, podle kterého mají být recenze jednotlivých filmů a jejich hodnocení na prvním místě. Na FDb.cz tak mají uživatelé do budoucna najít kvalitnější obsah.

mapy.cz-booking4

Přečtěte si takéMapy.cz umožní ve spolupráci s Booking.com rezervaci ubytování kdekoliv po světěMapy.cz umožní ve spolupráci s Booking.com rezervaci ubytování kdekoliv po světě

Filmovou databázi dnes podle Beneše navštíví 660 tisíc reálných uživatelů měsíčně a přilákat další má i zmíněný kompletní redesign webu, který bude počítat s responzivitou a lepším zobrazením na mobilních zařízeních, což byla dosud slabší stránka celého projektu. Byznys FDb.cz je nicméně postaven především na reklamních systémech a s ročním obratem v nižších jednotkách milionů korun je dlouhodobě ziskový.

matousek

Pavel Matoušek

Původní vlastníci z Filmové databáze kompletně odcházejí. Pavel Matoušek se nyní po projektech jako Benefi či AAApoptávka.cz věnuje novému byznysu, v němž opět spolupracuje s Martinem Matouškem. Jde o portál Modemi.cz, který slouží jako rychlý online vyhledávač módy a agregátor tuzemských obchodů.

Český módní vyhledávač Glami expanduje do dalších tří zemí. E-shopům chce letos přinést 5 miliard korun

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

tomas-hodbod-glami

Foto: Glami

Tomáš Hodboď, zakladatel Glami

0Zobrazit komentáře

Módní vyhledávač Glami nepolevuje ve své expanzi po celé Evropě. Tuzemský projekt Tomáše Hodbodě (na úvodní fotce) a Michala Jiráka ohlásil vstup na další tři nové evropské trhy, čímž si upevňuje svou pozici největšího nezávislého vyhledávače módy na starém kontinentu. Služeb Glami mohou nově využít uživatelé ve Slovinsku, Chorvatsku a Bulharsku.

Český módní vyhledávač patří do stáje investiční skupiny Miton a každoročně proniká na nové trhy. Zatímco v roce 2017 to byly Rumunsko a Maďarsko, loni přibyla působnost v Turecku, Řecku a Rusku a nyní Glami zaokrouhluje počet trhů, kde operuje, na patnáct. Na nových trzích slibuje Glami partnerským e-shopům, v nichž vyhledává módu, pro letošní rok obrat v hodnotě 250 milionů korun.

„Nové trhy, na které jsme v posledních měsících vstoupili, se vyznačují rychlým tempem růstu e-commerce. V Bulharsku je to meziročně až 10 % s tím, že třetinu obchodovaného objemu tvoří právě móda. Ve Slovinsku a Chorvatsku má zkušenosti s nákupem online 9 z 10 obyvatel. Na základě zjištěných dat jsou tyto trhy zajímavé pro velké množství e-shopů, se kterými Glami spolupracuje,“ popisuje Ján Kešelák, manažer pro expanzi Glami.

glami

Ostatně silnou pozici tuzemského vyhledávače v rámci Evropy potvrzuje i to, že hned od začátku na nově otevřených trzích spolupracuje s velkými značkami a e-shopy jako Footshop, Astratex, Reserved či Bibloo. Celkem plánuje Glami všem svým partnerským obchodům ve všech zemích v letošním roce přinést obrat ve výši 5 miliard korun.

„Expanzí do Bulharska, Slovinska a Chorvatska Glami pokračuje v naplňování svého cíle, kterým je zjednodušení a zpříjemnění nákupů módy online nejenom v Čechách, ale i v dalších evropských zemích, a upevňování pozice největšího nezávislého vyhledávače módy v Evropě,“ doplňuje Ján Kešelák.

jakub-havrlant-rockaway-top

Přečtěte si takéHeureka míří k prodeji za 7,5 miliardy korun. Mall Group místo Havrlanta povede Oldřich BajerHeureka míří k prodeji za 7,5 miliardy korun. Mall Group místo Havrlanta povede Oldřich Bajer

Glami dnes v patnácti evropských zemích měsíčně navštíví 25 milionů uživatelů, kteří mají v nabídce 8 milionů produktů ve více než 4 tisících e-shopů. Služba byla založena v roce 2013, ale mimo obratu, který zprostředkovává svým partnerům, Glami své finanční výsledky nekomentuje. Vedle České republiky dnes působí v Německu, Francii, Rumunsku, Maďarsku, Rusku, Řecku, Turecku, Bulharsku, Chorvatsku, Slovinsku a na Slovensku.

„V roce 2018 jsme umožnili lidem objevit a nakoupit více módy než kdykoliv předtím za naši dosavadní pětiletou historii. Díky Glami bylo doručeno více než 1,7 milionu balíčků. V byznysovém měřítku to znamená, že jsme našim partnerským e-shopům přinesli 2 miliardy korun. Když se podíváme na návštěvnost největších fashion brandů v Evropě, neexistuje zde větší online destinace pro módu, než je GLAMI,“ uvedl pro CzechCrunch Tomáš Hodboď.

GLAMI

Po úspěšném vybudování a prodeji srovnávače cen Heuréky, založili v…

Klíčoví lidé

tomas-hodbiod

Tomáš Hodboď

Co-founder