Když v roce 2012 Facebook za miliardu dolarů kupoval Instagram a následně vyplatil 22 miliard dolarů za službu WhatsApp, mnozí si ťukali na čelo. Dnes je ovšem z trojice služeb absolutní dominanta mezi sociálními sítěmi a komunikačními službami. Facebooku ale pořád něco chybí. Chybí mu větší kredit za to, co s Instagramem a WhatsAppem dokázal, jelikož si stále tyto aplikace lidé s kalifornským gigantem mnohdy nespojují.
Podle informací serveru The Information tak společnost Marka Zuckerberga začíná testovat nové změny, které by mohly kredit Facebooku v obou službách umocnit. Konkrétně má jít o změnu názvu z Instagram a WhatsApp na „Instagram from Facebook“ a „WhatsApp from Facebook“. A i když se to na první pohled nemusí zdát jako drastická změna, uvnitř Facebooku jde o hodně.
Společnost si od toho slibuje lepší zásah na inzerenty, kteří si lépe spojí všechny služby dohromady. Ostatně, už nějakou dobu je možné například v rámci facebookových stránek propagovat jednotlivé příspěvky také na Instagramu nebo ve zprávách na WhatsAppu.
Interně se začíná o změnách a jejich implementaci naplno mluvit a vše se ze strany zaměstnanců setkává s mírným nepochopením a údivem. Přeci jen, všem třem službám se dařilo samostatně a na jakékoliv propojování jsou nejen zaměstnanci, ale především uživatelé citliví. Na druhou stranu je nutno říct, že Facebook podobný branding využívá například i u korporátní služby Workplace.
Cestovat po světě letadlem má své výhody i nevýhody. Mezi výhody zcela jistě patří rychlost a servis, který cestování doprovází. Mezi nevýhody můžeme zahrnout pro některé zákazníky cenovou náročnost. Ovšem zkušenější cestovatelé namítnou, že pokud člověk ví, kde letenky hledat a jak nakupovat, dá se letadlem cestovat velice výhodně. Jedním z nástrojů, který vám v tomto ohledu může pomoci, je i Flightor.com, chytrý vyhledávač českých autorů, který agreguje ty nejvýhodnější letenky a nabídky ubytování z různých serverů.
Celý klíč k úspěchu k nákupu levné letenky spočívá v načasování a především ve vyhledávání, což může zabrat podstatné množství času. Pokud máte přesně vybraný termín odletu, vyplatí se koukat po letenkách i dva měsíce předem. Jejich cena se přitom může měnit klidně každou hodinu a na mnoha místech se cena liší podle aktuálních akcí či času a místa, odkud vyhledáváte.
Aerolinky totiž ví, že jak v případě nákupu s půlročním předstihem, tak i v případě nákupu na poslední chvíli, letenku obvykle koupit prostě potřebujete a zaplatíte za ni i vyšší cenu, jelikož již na daný termín neexistuje alternativa. Pokud tedy začnete hledat včas, máte poměrně velkou šanci, že na zajímavou nabídku dříve či později narazíte.
Flightor.com
Otázkou však je, kde hledat. Využít k tomu můžete například některou z cestovních platforem, jako je brněnské Kiwi.com, které propojuje lety i jinak nespolupracujících aerolinek nebo vyhledávač Lety od Googlu, který umí v přehledném kalendáři zobrazit nejvýhodnější nabídky podle přesného výběru dat. Pokud však hledáte výhradně zvýhodněné letenky, na ty se specializuje český cestovatelský projekt Flightor.com, který v roce 2015 založili Vladimír Kobzev a Jan Kněžínek.
Flightor agreguje nabídky velice levných, akčních a i tzv. error fare neboli chybných letenek, spolu s levnými pobyty. Denně tak zařazuje nové nabídky z celého světa, které čerpá z více než 100 různých zdrojů, mezi než patří jak aerolinky, tak i nejrůznější weby, které se na vyhledávání akčních letenek a nabídek specializují, a to nejen ty české.
Pokud vás najednou přepadne chuť cestovat a je vám víceméně jedno kam, můžete se podívat na rychlý přehled toho nejvýhodnějšího, co je zrovna k dispozici, sbalit batoh a vyrazit. Hledat přitom lze i bez konkrétního termínu nebo lokality, stačí zadat jen místo odletu.
O užitečný nástroj se však jedná i v případě, kdy přesně víte odkud, kam, kdy a za kolik chcete letět. Flightor totiž nabízí možnost nastavení tzv. hlídacích psů, kterým zadáte přesné parametry nabídek, které vás zajímají. V případě, že Flightor objeví zajímavou nabídku, okamžitě vám ji odešle na e-mail.
Foto: Flightor
Autoři Flightoru: Honza Kněžínek, David Švejda, Jakub Goldmann a Vláďa Kobzev
Flightor aktuálně navštěvuje 5 tisíc unikátních návštěvníků měsíčně a hlídacího psa využívá přibližně 10 tisíc cestovatelů. Vedle samotného odkazu na výhodné letenky vám navíc služba připojí také krátké popisky cílové destinace, tipy, co by vám nemělo uniknout, a užitečné odkazy na nejrůznější průvodce, pojištění či ubytování.
Ačkoliv by se mohlo zdát, že projekt získává peníze výhradně prostřednictvím doporučení různých služeb pojišťoven či ubytovacích zařízení, faktem je, že podstatně větší zisky plynou společnosti z nejrůznějších služeb pro firmy, jako je například zajišťování hromadných letenek či plánování cest. Kromě toho chce Flightor v nejbližší době začít spolupracovat s dalšími firmami, kterým bude poskytovat svá data.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.