Ze Spotify by se do několika let měl stát Netflix pro podcasty. Původem švédský startup koupil za více než 400 milionů dolarů hned tři podcastové startupy, jejich obsah a některé služby integroval do své platformy a snaží se pokrýt co nejvyšší počet uživatelů. Za poslední čtvrtletí se Spotify podařilo navýšit počet posluchačů podcastů o více než 50 procent.
S tím souvisí i navýšení příjmů z reklamy, které jsou na podcasty napojeny. Ty vyrostly dle informací serveru The Information za poslední měsíce o celkem 31 procent. Aktuálně si podcasty na Spotify přehrají desítky milionů aktivních uživatelů, z nichž podstatná část je konzumuje zdarma výměnou za občasné zobrazení reklamy.
Po uplynutí bezplatného zkušebního období se ale i díky podcastům může Spotify podařit konvertovat v platící zákazníky čím dál více uživatelů. Nedávno švédský startup hlásil, že přesáhl 100 milionů platících předplatitelů s tím, že celkově se počet uživatelů přehoupl přes 215 milionů. To vše poháněl 32% meziroční růst, který by měl i nadále pokračovat.
V České republice začíná vznikat nový velký hráč na poli mobilních služeb, pevného internetu a kabelové televize. Tuzemský operátor Vodafone se v rámci obří transakce své britské matky ve výši 18,4 miliardy eur, což je v přepočtu zhruba 472 miliard korun, spojuje s kabelovou sítí UPC. Ta se postupně přejmenuje na Vodafone.
Spojením Vodafonu a UPC Česká republika vznikne společnost s 1,5 milionu domácností v dosahu sítě UPC a 3,9 milionu zákazníků Vodafonu. Jde o výsledek velké akvizice britské telekomunikační skupiny Vodafone Group, která za zmíněné stovky miliard korun koupila aktivity společnosti Liberty Global v Německu, Maďarsku, Rumunsku a České republice.
V polovině července pak dala celému obchodu zelenou Evropská komise a Vodafone tak od 1. srpna zahájil proces sloučení. Výsledkem bude největší tuzemský poskytovatel připojení k sítím nové generace a služeb placené kabelové televize, které nabízelo právě UPC. Vodafone tak bude nově moci svým zákazníkům nabídnout mobilní, pevné i televizní služby.
Foto: Vodafone
Petr Dvořák, generální ředitel Vodafone Czech Republic
„Toto spojení posílí pozici Vodafonu nejen jako předního poskytovatele telekomunikací a zábavy, ale i jako strategického investora a významného zaměstnavatele v České republice,“ říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic, který ve své funkci i nadále setrvá. Do pozice viceprezidenta firmy nově nastoupí Petr Procházka, který působil přes 10 let jako finanční ředitel v UPC.
Na sítě nově generace UPC, které chce Vodafone dál rozvíjet, bylo napojeno 1,5 milionu domácností. Z toho přes půl milionu lidí využívalo vysokorychlostní pevný internet, 539 tisíc zákazníků kabelovou televizi a 200 tisíc uživatelů pevnou telefonní linku. Nově vše přechází pod křídla českého Vodafonu.
Veškeré produkty budou postupně přecházet pod jednu značku a UPC u nás nakonec zanikne, avšak přímé a okamžité změny prozatím propojování Vodafonu s UPC pro zákazníky ani jedné z firem neznamená. Vodafone nicméně plánuje již brzy nabídnout tzv. konvergované balíčky, ve kterých bude kombinovat mobilní služby, pevný internet a kabelovou televizi, aby využil všech synergií z obou firem.
Foto: Vodafone
Nový viceprezident Vodafonu Petr Procházka z UPC
„Jsem přesvědčený, že spojení Vodafonu a UPC představuje velký krok směrem ke gigabitové společnosti, budou z něj profitovat zákazníci napříč Českou republikou,“ uvádí Martin Miller, odcházející generální ředitel společnosti UPC Česká republika.
Současní zákazníci UPC budou moci začít využívat také prodejny Vodafonu a postupně se pod jednu střechu sjednotí také veškerá obsluha služeb. Například firemní zákazníci, kteří dosud využívali služby od Vodafonu i UPC zvlášť, nově získají jednu smlouvu s jedním obchodním zástupcem. Změny budou ale probíhat postupně v následujících měsících.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.