Sázka Spotify na podcasty se vyplácí. Příjmy z reklamy vyrostly téměř o třetinu

spotify-mobile1

Mobilní aplikace Spotify

0Zobrazit komentáře

Ze Spotify by se do několika let měl stát Netflix pro podcasty. Původem švédský startup koupil za více než 400 milionů dolarů hned tři podcastové startupy, jejich obsah a některé služby integroval do své platformy a snaží se pokrýt co nejvyšší počet uživatelů. Za poslední čtvrtletí se Spotify podařilo navýšit počet posluchačů podcastů o více než 50 procent.

S tím souvisí i navýšení příjmů z reklamy, které jsou na podcasty napojeny. Ty vyrostly dle informací serveru The Information za poslední měsíce o celkem 31 procent. Aktuálně si podcasty na Spotify přehrají desítky milionů aktivních uživatelů, z nichž podstatná část je konzumuje zdarma výměnou za občasné zobrazení reklamy.

Po uplynutí bezplatného zkušebního období se ale i díky podcastům může Spotify podařit konvertovat v platící zákazníky čím dál více uživatelů. Nedávno švédský startup hlásil, že přesáhl 100 milionů platících předplatitelů s tím, že celkově se počet uživatelů přehoupl přes 215 milionů. To vše poháněl 32% meziroční růst, který by měl i nadále pokračovat.

Z českého UPC se stane Vodafone. Vznikne velký hráč, který v jednom balíčku spojí internet, televizi a mobilní služby

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

vodafone-stodulky

Prodejna Vodafone v pražských Stodůlkách

0Zobrazit komentáře

V České republice začíná vznikat nový velký hráč na poli mobilních služeb, pevného internetu a kabelové televize. Tuzemský operátor Vodafone se v rámci obří transakce své britské matky ve výši 18,4 miliardy eur, což je v přepočtu zhruba 472 miliard korun, spojuje s kabelovou sítí UPC. Ta se postupně přejmenuje na Vodafone.

Spojením Vodafonu a UPC Česká republika vznikne společnost s 1,5 milionu domácností v dosahu sítě UPC a 3,9 milionu zákazníků Vodafonu. Jde o výsledek velké akvizice britské telekomunikační skupiny Vodafone Group, která za zmíněné stovky miliard korun koupila aktivity společnosti Liberty Global v Německu, Maďarsku, Rumunsku a České republice.

V polovině července pak dala celému obchodu zelenou Evropská komise a Vodafone tak od 1. srpna zahájil proces sloučení. Výsledkem bude největší tuzemský poskytovatel připojení k sítím nové generace a služeb placené kabelové televize, které nabízelo právě UPC. Vodafone tak bude nově moci svým zákazníkům nabídnout mobilní, pevné i televizní služby.

petr-dvorak-vodafone

Foto: Vodafone

Petr Dvořák, generální ředitel Vodafone Czech Republic

„Toto spojení posílí pozici Vodafonu nejen jako předního poskytovatele telekomunikací a zábavy, ale i jako strategického investora a významného zaměstnavatele v České republice,“ říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic, který ve své funkci i nadále setrvá. Do pozice viceprezidenta firmy nově nastoupí Petr Procházka, který působil přes 10 let jako finanční ředitel v UPC.

Na sítě nově generace UPC, které chce Vodafone dál rozvíjet, bylo napojeno 1,5 milionu domácností. Z toho přes půl milionu lidí využívalo vysokorychlostní pevný internet, 539 tisíc zákazníků kabelovou televizi a 200 tisíc uživatelů pevnou telefonní linku. Nově vše přechází pod křídla českého Vodafonu.

alzabeauty

Přečtěte si takéAlza rozšiřuje svůj byznys s parfémy. V showroomu v pražských Holešovicích otevřela první vlastní parfumeriiAlza rozšiřuje svůj byznys s parfémy. V showroomu v pražských Holešovicích otevřela první vlastní parfumerii

Veškeré produkty budou postupně přecházet pod jednu značku a UPC u nás nakonec zanikne, avšak přímé a okamžité změny prozatím propojování Vodafonu s UPC pro zákazníky ani jedné z firem neznamená. Vodafone nicméně plánuje již brzy nabídnout tzv. konvergované balíčky, ve kterých bude kombinovat mobilní služby, pevný internet a kabelovou televizi, aby využil všech synergií z obou firem.

petr-prochazka-upc-vodafone

Foto: Vodafone

Nový viceprezident Vodafonu Petr Procházka z UPC

„Jsem přesvědčený, že spojení Vodafonu a UPC představuje velký krok směrem ke gigabitové společnosti, budou z něj profitovat zákazníci napříč Českou republikou,“ uvádí Martin Miller, odcházející generální ředitel společnosti UPC Česká republika.

Současní zákazníci UPC budou moci začít využívat také prodejny Vodafonu a postupně se pod jednu střechu sjednotí také veškerá obsluha služeb. Například firemní zákazníci, kteří dosud využívali služby od Vodafonu i UPC zvlášť, nově získají jednu smlouvu s jedním obchodním zástupcem. Změny budou ale probíhat postupně v následujících měsících.