RegioJet za první pololetí vydělal stejně peněz jako za celý loňský rok. Letos chce překročit 200 milionů korun
Jeden z největších tuzemských dopravců nepolevuje ve svém růstu. RegioJet podnikatele Radima Jančury oznámil nejen to, že mu v posledním čtvrtletí opět narostl počet cestujících, ale zároveň zveřejnil, kolik mu vyneslo první pololetí. A ukazuje se, že RegioJet jen za prvních šest měsíců letošního roku vydělal stejně peněz jako za loňský rok.
V Česku je RegioJet druhým největším železničním dopravcem a právě na kolejích se mu zásadním způsobem daří růst. Za tři čtvrtě roku letos jeho dálkové vlaky přepravily o 430 tisíc cestujících více než za stejné období loni, což představuje 10% nárůst. Celkem šlo o 4,6 milionu cestujících.
Ještě silnějším potvrzením rychlého růstu firmy je však očekávaná položka v kolonce zisk. RegioJet totiž za první pololetí podle předběžných výsledků vykázal zisk před zdaněním ve výši 102 milionů korun a za celý letošní rok očekává nejméně 100% meziroční růst, když chce překonat 200 milionů korun.
Stejný zisk jako za letošní půlrok přitom firma vykázala za celý rok loňský. V něm RegioJet utržil 1,6 miliardy korun, přičemž za první letošní pololetí dosáhl v tržbách už na 905 milionů korun. I vzhledem k rychlému růstu investuje Radim Jančura, který vedle železnice podniká také na autobusových linkách, svůj vozový park.
Významnou investici RegioJet poslal do 15 nových lokomotiv, se kterými chce zdvojnásobit počet cestujících, a opci má na několik desítek dalších. Rozšiřování vozového parku si může firma dovolit díky dluhopisům, kterých prodala za téměř miliardu korun, a pomoci to má i v nových linkách na Ukrajinu a do Budapešti.
Daří se ale také žlutým autobusům, které se značkou RegioJet jezdí. Poté, co delší dobu bojovaly s konkurenčním FlixBusem, který do Česka přinesl velkou cenovou válku, se firmě podařilo opět vrátit k ziskovému hospodaření. Podle předběžných výsledků má autobusová divize vykázat hrubý zisk v řádech desítek milionů korun, ale podrobnější zatím RegioJet není. Také u autobusů se uvažuje o modernizaci celé flotily.
Co se týče vlakové dopravy, nejvíce RegioJetu fungují dálkové vlaky na trasách Praha – Ostravsko – Košice, Praha – Opava a Praha – Brno – Vídeň / Bratislava, přičemž i díky výše zmíněným expanzím do dalších zemí firma očekává až 100% nárůst přepravených cestujících. Rozšiřovat své spoje chce nicméně RegioJet také v Česku a na Slovensku.