Google Mapy se dál přibližují populární navigaci Waze. Nově v nich lze hlásit možná rizika a uzavírky na trase

google-maps-car

Google Mapy jako autonavigace

0Zobrazit komentáře

Waze, nebo Google Mapy? Otázka, která u některých dokáže vyvolat sáhodlouhou debatu, na jejímž konci je vždy jen jediný vítěz, kterým je v tomto případě Google, pod který Waze i Google Mapy spadají.

Během těchto debat se nejčastěji uživatelé navigace Waze snaží vyjmenovat výhody, díky kterým má tato navigace před Google Mapami navrch. Mezi hlavní přednosti zařazují možnost sdílení komplexních dopravních informací od kolon přes uzavírek a radarů až po další události na trati.

Ovšem díky nové aktualizaci pro Google Mapy, která přijde pro všechny uživatele během tohoto týdne, budou zastánci Waze muset hledat ještě jiné argumenty. Nová aktualizace Google Map totiž přináší uživatelům na systému iOS možnost nahlásit dopravní nehody, místa, kde je měřena rychlost, nebo dopravní zácpy.

Podávat tyto informace bylo již dříve umožněno uživatelům Google Map na zařízeních s operačním systémem Android – nově se otevírají i dalším. K tomu Google otevřel pro všechny uživatele Google Map možnost hlásit i další rizika, která se mohou na silnicích objevit.

google-maps-aktualizace

Foto: Google

Přidání ohlášení je poměrně jednoduchou záležitostí

Řidiči si tak budou moci sdílet informace o stavbách silnic, uzavírkách jízdních pruhů, zákazech vjezdu vozidel či předmětech na silnici. I přestože spadají obě aplikace pod Google, technologický gigant se snaží stále více protežovat navigaci, která nese jeho jméno přímo ve svém názvu. Proto začaly Mapy od Googlu postupně z Waze vyzobávat jeho nejoblíbenější funkce.

V květnu tohoto roku spustil Google ve více než 40 zemích možnost upozorňovat v Google Mapách na rychlostní omezení a rychlostní radary a zároveň testoval řadu dalších výstrah. Hlášení jakéhokoliv problému je možné provést prostřednictvím možnosti přidat oznámení, která otevře celou řadu nabídek od dopravních nehod a radarů přes zácpy, práce na silnici a uzavřené jízdní pruhy až po nepojízdná vozidla a další objekty na silnici.

banksy-1

Přečtěte si takéBanksy spouští vlastní e-shop. Nabízí slavný street art i použitý sprej, kupovat ale mohou jen ti nejkreativnějšíBanksy spouští vlastní e-shop. Nabízí slavný street art i použitý sprej, kupovat ale mohou jen ti nejkreativnější

Mimo výstrahy a upozornění si Google Mapy od Waze propůjčily také další funkce jako možnost přidání zastávky na trase nebo aktivaci zobrazování cen pohonných hmot v blízkém okolí. Neznamená to však, že by nyní byla aplikace Waze zcela odepsaná.

Stále totiž nabízí o něco lepší plánování tras za využití informací z kalendáře nebo z Facebooku a Waze je i nadále také o něco více společenskou aplikací, kdy staví na komunitě řidičů, kteří si při cestě vzájemně pomáhají mimo jiné právě tím, že hlásí různé překážky na silnici.

Google Mapy se však mohou pochlubit mnohem silnější základnou uživatelů, a tedy větším množstvím přesnějších dat nejen o samotném provozu na silnici. Ta jsou k tomu využívána i v dalších službách od Googlu, jako jsou informace o délce čekacích dob, návštěvnosti a vytíženosti jednotlivých podniků.

Tyto informace chce Google do budoucna využívat i v rámci své nové platformy My Business, která se chce stát jakousi alternativou pro facebookové stránky. Uživatel na ní bude moci sledovat své oblíbené podniky, informovat se o jejich akcích a nabídkách nebo jim přímo napsat zprávu.

V CDN77 Zdeňka Cendry a KPMG jezdí na elektrokolech. Rekola spouští firemní bikesharing

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

rekola-bikesharing-praha

Foto: Rekola

Český bikesharing Rekola

0Zobrazit komentáře

Co možná nejrychlejší, nejefektivnější a zároveň i šetrná doprava po městě je stále větším tématem nejen pro jednotlivce, ale také celé firmy. Každá firma na to jde různými způsoby, ale vedle tradičních automobilových flotil se rozmáhají i menší dopravní prostředky – například elektrokola.

Do firemních flotil se svými růžovými elektrokoly nyní vstupuje český bikesharing Rekola, za nímž stojí Vít Ježek a který dnes operuje v deseti městech, kde svým uživatelům půjčuje přes dva tisíce kol. Letos v létě firma představila své první elektrokolo a nyní ho nabízí i jako firemní benefit pro zaměstnance.

Jako první začali elektrická kola využívat v KPMG a technologické firmě CDN77, za kterou stojí Zdeněk Cendra. V obou společnosti vidí v přidání elektrokol do svých flotil logiku v mnoha ohledech. „Udržitelnost je pro nás důležité téma, a proto chceme zaměstnance podporujeme v aktivnějším a ekologičtějším chování,“ vysvětlil rozhodnutí KPMG zapojit se do programu Karel Růžička, partner odpovědný za CSR.

rekola-elektrokolo-min

Elektrické kolo od bikesharingu Rekola

Firemní bikesharing od Rekol funguje tak, že firma získá jednak přístup ke kompletní síti Rekol po celém městě, ale zároveň získá i vlastní elektrokola, která mohou využít jen její zaměstnanci. Zatímco firmy si kola pronajímají za fixní poplatek, servis i logistiku řeší Rekola.

Právě v tomto modelu vidí ideální řešení Zdeněk Cendra, který své webhostingové a CDN služby buduje s týmem v CDN77 ve vilové čtvrti na pražských Vinohradech.

CDN77

CDN77 je česká technologická firma zajišťující rychlé načítání obsahu největších…

„Co je skutečný firemní benefit? Flexibilita. Většina firem lidem dovoluje pracovat celkem kdykoliv. U nás jsme přidali před vilky elektrická Rekola, protože auta v centru a širším centru nefungují a koloběžky nejsou pro Prahu správný hardware,“ vysvětlil na Facebooku Cendra.

zdenekcendra

Foto: CDN77

Zakladatel CDN77 Zdeněk Cendra

Podle šéfa CDN77, které magazín Forbes nedávno zařadil mezi čerstvé tuzemské miliardáře, je elektrické kolo ideální dopravní řešení pro rychlý oběd, který je dál než pár minut pěšky, na odpolední odjezd domů nebo třeba na rychlou otočku k doktorovi v centru. A navíc se díky kolům ušetří několik parkovacích míst.

Pro Rekola se jedná o další byznys model a posun k rozšíření nabídky vůči firemní klientele. Letos již bikesharing spolupracoval například s některými obchodními centry, u nichž rozšiřoval dopravu v okolí obchodu, a nyní chce do firemních flotil po celé České republice proniknout ještě více. Rekola prý jednají s desítkami firem a další by měly do jejich programu naskočit na jaře.

virgin-galactic-spacesuit

Přečtěte si takéVirgin Galactic a Under Armour představili oblečení pro vesmírné turisty. Proletí se v nich i ČešiVirgin Galactic a Under Armour představili oblečení pro vesmírné turisty. Proletí se v nich i Češi

„Ambice máme vůči firemní klientele velké: chceme nahradit část vozového parku koly. To je obrovský trh. I proto čekám, že v B2B výrazně porosteme. Přidat (elektro)kola do nabídky firemní mobility je pro firmy racionální krok. Jsou levnější než auta, není potřeba (tolika) parkovacích míst a ve městě jsou často rychlejší než auta. Navíc jsou ekologičtější, což je pro firmy čím dál větší argument. A s aktuálními diskusemi o omezení vjezdu aut do centra je to logický krok, jak zajistit mobilitu zaměstnanců,“ komentuje šéf Rekol Vít Ježek.