Kompletně veganský cheeseburger. Nestlé po falešném mase vytvořilo také alternativní sýr a slaninu
Veganství se v posledních letech těší neustále větší oblíbenosti a s tím souvisí i rozmach rostlinných alternativ běžných jídel živočišného původu. S veganským masem se za poslední rok ve světě doslova roztrhl pytel a dnes už můžeme některé tyto potraviny nakoupit i u nás. Nejznámější z nich je přitom asi americká značka Beyond Meat, která nabízí veganské maso téměř nerozeznatelné od masa živočišného původu.
Na vlnu inovací v potravinářském světě naskočil i švýcarský potravinářský gigant Nestlé, který již dříve pracoval na falešném masu a tento týden oznámil, že dokázal vyvinout rovněž veganskou alternativu sýru a slaniny. Nestlé se tak stává první firmou na světě, která vytvořila všechny tři klíčové ingredience potřebné k vytvoření veganské varianty nestárnoucího pokrmu – cheeseburgeru se slaninou.
Při vývoji firma využila své odborné znalosti v oblasti výzkumu a vývoje i patentované technologie. Veganské alternativy sýru a slaniny jsou vytvořeny pomocí kombinace přírodních ingrediencí, jako jsou rostlinné proteiny, vlákna a oleje. Celého procesu se účastnili nejen odborníci přes stravování, ale také odborní šéfkuchaři a vědci zabývající se tímto odvětvím.
Příští rok v restauracích
Nestlé svůj nový objev plánuje začít prodávat hned začátkem příštího roku s tím, že chce produkt nabídnout nejprve svým stálým zákazníkům z oblasti stravovacích služeb a dalším lidem z tohoto profesionálního odvětví. Jeho cílem je přinést svůj nový burger s názvem PB triple play především do restaurací, kde zákazníci rozšířenou nabídku rostlinných jídel stále více vyhledávají.
„Více a více zákazníků hledá chutné, zdravé a ekologické rostlinné varianty, když vyrazí na jídlo do restaurace. Nyní jsme laťku opět o něco pozvedli tím, že jsme vyvinuli ‚PB triple play‘ z ingrediencí pro vytvoření nadčasové klasiky, a to cheeseburgeru se slaninou. Nadále pokračujeme v plnění našeho slibu, abychom zákazníkům nabídli jídlo, které je správné jak pro ně, tak pro naši planetu,“ vysvětluje CEO Nestlé Mark Schneider.
Varianty veganského burgeru s rostlinnou náhražkou masa nabízí Nestlé už nyní. Ve Spojených státech mohou zákazníci sehnat rostlinný burger Sweet Earth, který firma vyvinula již v roce 2012, a v několika zemích Evropy zase Garden Gourmet burger.
Od roku 2020 se k nim tak přidá nový PB triple play s nově vzniklými ingrediencemi, kterými jsou rostlinný sýr bez nulového obsahu mléka a veganská náhražka slaniny.
Nerozeznatelná chuť i struktura
Novinku by si měli oblíbit hlavně zákazníci, kteří chtějí ze svého jídelníčku vyřadit maso a naopak přidat více rostlinných jídel. Pro tyto strávníky by tak měl být nový cheesburger od Nestlé ideálním řešením, protože jim nabízí dobře známé chutě masa a sýru, které jim v rostlinné stravě běžně chybí.
TOP PRACOVNÍ NABÍDKY
Více na CzechCrunch JobsVšechny veganské náhražky živočišných výrobků mají podle švýcarského potravinářského giganta téměř nerozeznatelnou chuť od těch klasických. Veganská alternativa chedaru tak prý opět vyniká svou nezaměnitelnou texturou, rozpustností v teple i chutí mléčného sýra, byť v něm mléko není. Rostlinná slanina zase tepelným zpracováním příjemně změkne a křupe stejně jako běžná vepřová. Podle všeho má dokonce i stejnou vynikající chuť, ale to ověří až první jedlíci.
Aby takový pokrm byl kompletní, Nestlé nabízí svým zákazníkům také nemalý výběr veganských omáček, které dotvoří celkový zážitek z rostlinného burgeru. Rostlinný cheeseburger však nabízí jak uspokojivou chuť běžného burgeru, tak i velmi přívětivé nutriční hodnoty. Má totiž značně nižší množství tuku než běžný burger, neobsahuje žádný cholesterol a dokonce má vyšší obsah vlákniny. Jeho výroba navíc zanechává velmi nízkou ekologickou stopu, která tak souvisí s udržitelnou filozofií Nestlé, které plánuje do roku 2050 dosáhnout nulové hodnoty vypuštěných skleníkových plynů.
Švýcaři ale pochopitelně v tomto byznysu nejsou sami. Vedle již zmíněného výrobce Beyond Meat, který před pár měsíci úspěšně vstoupil na burzu, je aktuálně zejména ve Spojených státech nejvíce vidět konkurenční Impossible Foods. Jeho falešné maso nabízejí v Burger Kingu a vedle toho firma chystá i alternativu k rybímu masu. Obecně se fastfoodové řetězce vlny falešného masa chytají stále více. V KFC sklidili obří úspěch s nepravými kuřecími křidélky a trendu neodolal ani konkurenční McDonald’s.