Michal Menšík propojí technologie logistického startupu DoDo a tržiště Atoto. Chce s nimi vylepšit online prodej květin
Michal Menšík
Michal Menšík má dlouholeté zkušenosti ze světa e-commerce hlavně díky svému akcelerátoru Inveo. Jelikož se však jeho byznys postupem času rozšířil i do dalších oblastí, v září oznámil vznik venture kapitálové skupiny V-Sharp, ve které sdružuje několik e-commerce projektů s cílem zvyšovat jejich udržitelnost i efektivitu.
Jak Menšík oznámil už při vzniku V-Sharp, do skupiny chce zapojovat i další své projekty a v oblasti začít významněji investovat. Svůj plán teď začíná naplňovat, když majoritně vstupuje do projektu online prodeje květin, v němž bude spolupracovat s dosud nejmenovaným květinářstvím.
Na první pohled nevypadá online prodej květin přelomově, ale podle V-Sharpu jde pořád o relativně zastaralý a logisticky extrémně náročný trh, což přináší ideální podmínky na studium a testování pokročilého plánování řízení a kompletování objednávek. Při doručování květin je totiž kladen extrémní důraz na šetrné zacházení se zbožím, které má navíc velmi krátkou expiraci spotřeby.
Větší podrobnosti zatím skupina nesděluje a známo je tak jen několik detailů. Nová služba by měla spatřit světlo světa v následujících měsících a v průběhu prvního roku od spuštění počítá s objemem třiceti tisíc zakázek. Na trh s online nákupem a následným doručováním květin chce V-Sharp přinést využitím svých technologií svěží vítr.
Klíčové je totiž nyní především to, že Menšík začíná naplno využívat synergie firem začleněných do V-Sharpu. Jednou z nejdůležitějších je nově oznámená investice v řádu vyšších milionů korun do startupu Atoto. Ten aktuálně funguje jako online tržiště pražských kamenných obchodů s doručováním zboží do 120 minut, ale to hlavní, kvůli čemu ho V-Sharp kupuje, je jeho technologické know-how.
Productboard shání posily na následujících pozicích
Více na CzechCrunch Jobs„U Atota nás vedle zkušeného týmu zaujalo především technologické řešení a vnímáme potenciál možného rychlého vstupu do téměř jakéhokoliv segmentu v režimu marketplace obchodování,“ říká Michal Menšík.
Atoto totiž stojí za vývojem e-commerce platformy, která je jako tzv. white-label využitelná pro vznikající projekty, které potřebují tržiště. Podle Menšíka díky tomu nabízí maximální optimalizaci procesů a V-Sharp díky Atotu významně rozšíří svůj obchodní i akviziční potenciál.
Do platformy Atoto je totiž zaintegrována i další z firem skupiny – DoDo zaměřujícího se na oblast chytré městské logistiky. Tato integrace Atotu umožňuje obcházet kroky meziskladu a objednávky kompletovat přímo v autech, kde je také prioritizuje a následně veze k zákazníkovi. Při citlivém zboží, jakým jsou květiny, je to vhodná kombinace na zabezpečení rychlosti a čerstvosti doručení zákazníkům.
„Již nyní máme rozpracováno více projektů, které využijí synergie infrastruktury Atoto a DoDo, a můžeme tak rychle vstupovat do pro nás nových segmentů. I přes to, že je Česká republika e-shopovou velmocí, existuje ještě řada oblastí, které lze rozvíjet, jako například online prodej květin nebo třeba segment kancelářských potřeb,“ dodává Menšík.
DODO