Michal Menšík propojí technologie logistického startupu DoDo a tržiště Atoto. Chce s nimi vylepšit online prodej květin

Peter BrejčákPeter Brejčák

michal-mensik1-minInsider

Foto: Inveo

Michal Menšík

0Zobrazit komentáře

Michal Menšík má dlouholeté zkušenosti ze světa e-commerce hlavně díky svému akcelerátoru Inveo. Jelikož se však jeho byznys postupem času rozšířil i do dalších oblastí, v září oznámil vznik venture kapitálové skupiny V-Sharp, ve které sdružuje několik e-commerce projektů s cílem zvyšovat jejich udržitelnost i efektivitu.

Jak Menšík oznámil už při vzniku V-Sharp, do skupiny chce zapojovat i další své projekty a v oblasti začít významněji investovat. Svůj plán teď začíná naplňovat, když majoritně vstupuje do projektu online prodeje květin, v němž bude spolupracovat s dosud nejmenovaným květinářstvím.

Na první pohled nevypadá online prodej květin přelomově, ale podle V-Sharpu jde pořád o relativně zastaralý a logisticky extrémně náročný trh, což přináší ideální podmínky na studium a testování pokročilého plánování řízení a kompletování objednávek. Při doručování květin je totiž kladen extrémní důraz na šetrné zacházení se zbožím, které má navíc velmi krátkou expiraci spotřeby.

dodo-startup

Foto: DoDo

Kurýr donáškového startupu DoDo

Větší podrobnosti zatím skupina nesděluje a známo je tak jen několik detailů. Nová služba by měla spatřit světlo světa v následujících měsících a v průběhu prvního roku od spuštění počítá s objemem třiceti tisíc zakázek. Na trh s online nákupem a následným doručováním květin chce V-Sharp přinést využitím svých technologií svěží vítr.

Klíčové je totiž nyní především to, že Menšík začíná naplno využívat synergie firem začleněných do V-Sharpu. Jednou z nejdůležitějších je nově oznámená investice v řádu vyšších milionů korun do startupu Atoto. Ten aktuálně funguje jako online tržiště pražských kamenných obchodů s doručováním zboží do 120 minut, ale to hlavní, kvůli čemu ho V-Sharp kupuje, je jeho technologické know-how.

„U Atota nás vedle zkušeného týmu zaujalo především technologické řešení a vnímáme potenciál možného rychlého vstupu do téměř jakéhokoliv segmentu v režimu marketplace obchodování,“ říká Michal Menšík.

Atoto totiž stojí za vývojem e-commerce platformy, která je jako tzv. white-label využitelná pro vznikající projekty, které potřebují tržiště. Podle Menšíka díky tomu nabízí maximální optimalizaci procesů a V-Sharp díky Atotu významně rozšíří svůj obchodní i akviziční potenciál.

mario-megela-atoto-min

Mario Megela, CEO Atoto

Do platformy Atoto je totiž zaintegrována i další z firem skupiny – DoDo zaměřujícího se na oblast chytré městské logistiky. Tato integrace Atotu umožňuje obcházet kroky meziskladu a objednávky kompletovat přímo v autech, kde je také prioritizuje a následně veze k zákazníkovi. Při citlivém zboží, jakým jsou květiny, je to vhodná kombinace na zabezpečení rychlosti a čerstvosti doručení zákazníkům.

„Již nyní máme rozpracováno více projektů, které využijí synergie infrastruktury Atoto a DoDo, a můžeme tak rychle vstupovat do pro nás nových segmentů. I přes to, že je Česká republika e-shopovou velmocí, existuje ještě řada oblastí, které lze rozvíjet, jako například online prodej květin nebo třeba segment kancelářských potřeb,“ dodává Menšík.

DODO

Jsme logistická služba pro e-commerce, retail, restaurace a rychlá občerstvení.

Klíčoví lidé

_michal_mensik_3

Michal Menšík

Zakladatel

DODO

Jsme logistická služba pro e-commerce, retail, restaurace a rychlá občerstvení.

Klíčoví lidé

_michal_mensik_3

Michal Menšík

Zakladatel

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Footshop letos v tržbách překročí 800 milionů korun a šlape do expanze. První prodejnu otevřel v Rumunsku

Peter BrejčákPeter Brejčák

footshop-bukurest-boxed-minInsider

Foto: Footshop

Prodejna Footshopu v Bukurešti

0Zobrazit komentáře

Prodejce tenisek a streetového oblečení Footshop po osmi letech od svého založení letos v obratu přesáhne 800 milionů korun. Původně čistě internetový obchod už před pěti lety v Praze otevřel svou první kamennou prodejnu a postupně se rozšiřoval dál. A to nejen dál po Praze, ale také do Bratislavy a Budapešti a nové také do Bukurešti.

Na rozdíl od mnoha konkurentů však Footshop své prodejny nevyužívá jen na prodej nových kousků oblečení. Buduje je jako stylová kulturní „sneakers centra“, která slouží na podporu budování zákaznické komunity, pro kterou v nich organizuje workshopy, přednášky či další eventy. Jak popisoval zakladatel Footshopu Peter Hajduček v našem rozhovoru na začátku roku, právě komunita je pro jeho byznys zásadní.

Veškeré komunitní akce nyní začne Footshop organizovat už ve čtvrté zemi, konkrétně v Rumunsku, kam se obchod rozhodl dále expandovat.

footshop6

Foto: Footshop

Peter Hajduček, zakladatel Footshopu

„Otevřením rumunského obchodu jsme splnili úkol, který jsme si na počátku tohoto roku zadali. Východní Evropa má pro nás na rozdíl od západního trhu z hlediska našeho byznysu neuvěřitelný potenciál, který se pokusíme využít naplno,“ upřesňuje Peter Hajduček.

Nová prodejna o rozloze 245 metrů čtverečních se nachází na prémiové adrese Ion Câmpineanu v centru Bukurešti. V přízemí zákazníci najdou prodejní plochu, první poschodí pak patří prostoru na workshopy či přednášky.

footshoop-bukurest3-min

Foto: Footshop

Prodejna Footshopu v Bukurešti

Úspěšný byznys Footshop postavil na prodeji limitovaných kolekcí tenisek. Staví na spolupráci se značkami jako Nike, Vans či Adidas a jako jediný tuzemský prodejce je členem Adidas Consortium. Prodeje podporuje i výraznou aktivitou na sociálních sítích s více než milionem fanoušků a nejsilnějším Instagramem mezi českými e-shopy vůbec.

A jak Footshop prozradil pro CzechCrunch, veškeré tyto aktivity mu letos v tržbách přinesou přes 800 milionů korun, zatímco loni se pohybovaly na úrovni 500 milionů korun. Footshop aktuálně provozuje e-shopy již ve třinácti jazykových mutacích a své kamenné prodejny má ve čtyřech zemích. Rumunskem však zahraniční expanze nekončí, do budoucna plánuje své aktivity rozšířit také do Bulharska, Chorvatska nebo na Ukrajinu.

footshoop-bukurest1-min

Foto: Footshop

Prodejna Footshopu v Bukurešti

footshoop-bukurest-min

Foto: Footshop

Prodejna Footshopu v Bukurešti

footshoop-bukurest4-min

Foto: Footshop

Prodejna Footshopu v Bukurešti

footshoop-bukurest2-min

Foto: Footshop

Prodejna Footshopu v Bukurešti