Kofola chce posílit svou pozici v balených vodách, kupuje Korunní a Ondrášovku

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

samaras

Foto: Kofola

Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola

0Zobrazit komentáře

Posílit svou pozici v kategorii balených vod na českém trhu a zareagovat na pohyby u konkurence, které již za sebou mají podobná spojení. To je hnací motor nejnovějšího nákupu skupiny Kofola, která za nezveřejněnou částku koupila 100% podíl ve společnostech Karlovarská Korunní a Ondrášovka.

„V letošním roce již došlo k velmi významnému spojení mezi konkurenty na trhu s nealkoholickými nápoji a toto je logický krok, který zúčastněným subjektům této transakce pomůže za současné situace udržet konkurenceschopnost a možnost dalšího rozvoje,“ oznámila Kofola.

Transakce ještě podléhá schválení Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže a její dokončení transakce je očekáváno v první polovině příštího roku. Kofola v podobně Korunní a Ondrášovky získá do svého portfolia tradiční české značky minerálních vod, které v rámci Ondrášovka Holdingu v roce 2018 vygenerovaly dohromady roční tržby ve výši 850 milionů korun.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Do Česka vstupuje rychle rostoucí online prádelna Mr Jeff. Vyprané a vyžehlené prádlo doručí do 48 hodin

Peter BrejčákPeter Brejčák

mrjeff3

Foto: Mr Jeff

Mr Jeff zajistí praní vašeho oblečení

0Zobrazit komentáře

Španělský startup nabízející online služby v oblasti čistíren a prádelen vstupuje do České republiky. Mr Jeff má být nejrychleji rostoucí franšízou světa a aktuálně působí již ve čtyřiceti zemích, ve kterých hlásí více než 1 780 obchodů s milionem uživatelů.

Klienti si mohou služby objednat pomocí mobilní aplikace, kde si zvolí čas a místo vyzvednutí prádla, které kurýr v daném čase vyzvedne a následně do 48 hodin přiveze zpět čisté a vyžehlené. Mr Jeff tak cílí zejména na mladé lidi žijící ve větších městech, kteří podle něj ocení snadno dostupnou službu i úsporu času.

„Podle našeho průzkumu jsou praní a žehlení prádla pro 78 % lidí nejvíce nenáviděnými domácími pracemi,“ říká generální ředitel Eloi Gómez, který firmu zakládal v roce 2015 společně s Adriánem Lorenzem a Rubénem Muñozem.

mrjeff

Foto: Mr Jeff

Spoluzakladatelé Mr Jeff: Rubén Muñoz, Adrián Lorenzo a Eloi Gómez

Na rozdíl od tuzemské konkurence v podobě Cleany.cz, které nedávno získalo miliony korun od Jiřího Hlavenky, nebo We Hate Ironing nabízí Mr Jeff klientům kromě možnosti využít službu jednorázově také na bázi měsíčních předplatných. Tuzemské služby zase nabízejí výhodu v tom, že prádlo přivezou do 24 hodin.

Na českém trhu aktuálně Mr Jeff začíná podnikatelům nabízet možnost otevřít si vlastní franšízu. Podle vyjádření firmy jde o nízkou počáteční investici a návratnost slibuje již do šestnácti měsíců.

Mr Jeff, který od investorů získal již téměř 400 milionů korun, v našem regionu působí již v Polsku a Maďarsku. Kromě praní a žehlení prádla se postupně rozšiřuje i do segmentů kosmetiky a fitness. Salóny Beauty Jeff už startup otevřel v Argentině, Kostarice a Peru, první fitness centrum otevře v blízké době. Obě služby, které také fungují na principu franšíz, nabídne Mr Jeff v příštích měsících také v Česku.

mrjeff2

Foto: Mr Jeff

Pobočka Mr Jeff