V online módě roste další velký hráč. České Bibloo koupilo Urbanstore a chce být trojkou na trhu

Peter BrejčákPeter Brejčák

bibloo-store2-min

Foto: Bibloo

Bibloo Concept Store v OD Kotva

0Zobrazit komentáře

V módním sektoru českého e-commerce trhu dochází ke změnám, které do budoucna mohou výrazně zamíchat karty. Módní portál Bibloo kupuje konkurenční Urbanstore.cz, čímž v daném segmentu vzniká jeden z nejvýznamnějších hráčů. Obě značky však mají na trhu nadále působit samostatně.

Za Bibloo, který aktuálně provozuje lokalizované e-shopy v deseti evropských zemích, stojí podnikatel v realitním byznysu Václav Skala a jeho zakladatel Petr Liesner. Urbanstore za nezveřejněnou částku přebírají od mediální skupiny Media Homenia a podnikatele Miroslava Koláře.

„Když se objevila příležitost koupit Urbanstore.cz, neváhali jsme, protože jsme v možném propojení našich značek viděli řadu synergických efektů. Každá z nich má trochu jinou cílovou skupinu, a díky tomu získáme pro naši firmu širší záběr v rámci zdejšího trhu. Jednání trvalo zhruba pět měsíců a nyní můžeme s radostí potvrdit, že smlouva o koupi je oficiálně uzavřena,“ komentuje významný obchod zakladatel e-shopu Petr Liesner.

bibloo-store1-min

Foto: Bibloo

Bibloo Concept Store v OD Kotva

„Naším hlavním cílem je rychlý kontinuální rozvoj společnosti. Pro rok 2020 plánujeme v rámci skupiny dosáhnout objem přijatých objednávek od zákazníků ve výši 1,5 miliardy korun. Tím se zařadíme mezi nejvýznamnější online prodejce módy v Česku. Naší ambicí je patřit mezi tři hlavní hráče na všech trzích, kde aktuálně působíme,“ doplnil CEO Bibloo Aleš Pitro.

Na českém módním online trhu tak chce Bibloo s Urbanstorem na palubě vyzvat Zoot, About You a Zalando. Právě tato trojice společně s řetězcem H&M módnímu online byznysu dominuje. Podle poslední účetní závěrky měla v roce 2016 společnost Digital People, která Bibloo provozuje, tržby na úrovni 148 milionů a hospodařila se ztrátou 82 milionů korun. V rozhovoru pro Marketing & Media pak za rok 2017 firma mluvila o tržbách 411 milionů.

Podle Pitrova vyjádření Bibloo zaznamenává silný nárůst tržeb a za poslední tři měsíce letošního roku dosáhne na jejich padesátiprocentní navýšení oproti stejnému období loňského roku. V říjnu Bibloo přesunulo své logistické centrum do nových prostor v Jenči u Prahy, které mají zabezpečit dostatečnou kapacitu pro další rozvoj v příštích letech.

„Prodej společnosti Urbanstore do rukou Bibloo je ten nejlepší krok, který jsme pro tuto značku mohli udělat. Bibloo je silným partnerem, který zajistí další růst. Na základě naší dohody budu ve firmě i nadále působit v roli poradce tak, abychom pro naše věrné zákazníky zachovali kontinuitu poskytovaných služeb a pokračovali v rozšiřování nabídky prodávaných značek s našimi ověřenými dodavateli,“ vysvětlil Miroslav Kolář, zakladatel značky Urban Store.

urbanstore-praha-min

Foto: Urbanstore

Obchod Urbanstore

Diskuze (0)

Novinka

Anonym