České Notino je největší e-shop s parfémy v Evropě. Loni v rekordních tržbách atakovalo 10 miliard korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

notino

Foto: Notino

Prodejna Notino v Bratislavě

0Zobrazit komentáře

E-shop s parfémy a kosmetikou Notino začal svůj příběh psát ještě pod názvem Parfums.cz už v roce 2004 v Brně. Za patnáct let působení na trhu vyrostl do největšího online obchodu svého oboru v Evropě, rozkročil se do čtyřiadvaceti zemí a pořád roste.

Loňský rok byl pro něj opět rekordní, své tržby meziročně zvýšil o sedmnáct procent, což v řeči čísel znamená nárůst na 9,8 miliardy korun. I když podíl Česka na celkovém obratu tvoří již jen sedmnáct procent, dosaženými výsledky se řadí mezi největší hráče tuzemské e-commerce.

Rekord Notino zaznamenalo i co se týče počtu prodaného zboží. „Zatímco v roce 2018 jsme prodali 29 milionů produktů, loni to bylo téměř 35 milionů, tedy o 20 procent více. Největší podíl stále představují parfémy, kterých jsme prodali více než 6 milionů,“ uvedl Zbyněk Kocián, výkonný ředitel Notina, které ve zmíněném roce 2004 založil Michal Zámec.

zbynek_kocian_highres

Foto: Notino

Zbyněk Kocián, výkonný ředitel společnosti Notino

Online parfumerie zároveň získala 2,1 milionu nových zákazníků. Z části tomu vděčí loňské expanzi do Švýcarska a Ruska, které pro Notino představuje výzvu z pohledu logistiky. „Zatímco v roce 2018 cestoval balík nejdále do Španělska, nyní musel urazit dvojnásobnou cestu – přes osm tisíc kilometrů do Sachalinské oblasti,“ prozradil Tomáš Hofer, ředitel logistiky.

Jeho oddělení dostalo zabrat také v nejúspěšnější den v roce, který už tradičně připadl na Black Friday, tedy 29. listopadu. „Během Black Friday jsme vyřídili 100 tisíc objednávek a prodali 400 tisíc produktů. Zákazníci tak kupovali přibližně 280 produktů za minutu,“ doplnil Hofer.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Mezi loňské novinky firmy patří i rozšíření sítě kamenných prodejen a výdejních míst. Vlajkovou loď mezi sedmadvaceti prodejnami představuje částečně digitalizovaný obchod v pražském Florentinu, prvních prodejen se dočkali i zákazníci v Bulharsku a Rumunsku. Notino tak má kamenné pobočky již v devíti zemích.

Pro letošek plánuje e-shop nadále růst, rozšiřovat a modernizovat stávající prodejny a rozšířit sortiment. V Česku plánuje uvést do provozu druhý sklad a zároveň rozšířit síť distribučních kanálů napříč celou Evropou, což zrychlí dobu doručení například ve Skandinávii a Velké Británii.

notino-prodejna-novy-smichov

Foto: Notino

Prodejna Notino v Novém Smíchově

Hledají se startupové zakladatelky. Women Startup Competition v Česku už počtvrté motivuje ženy k podnikání

Nela VítováNela Vítová

women-startup-competition-2019_1

Foto: WSC

Finalisté Women Startup Competition

0Zobrazit komentáře

Ačkoliv se genderová propast mezi muži a ženami za poslední roky značně zužuje, co do počtu podnikatelů mají muži bezpochyby stále navrch. A právě to byl jeden z motivů k založení mezinárodní soutěže Women Startup Competition, která vznikla původně v Maďarsku, ale za poslední roky se stihla rozšířit do dalších více než 10 zemí.

Od roku 2017 funguje soutěž i u nás a její cíl je zde stejný jako jinde – nejen zviditelnit a ocenit firmy vedené ženami, ale také motivovat další, aby se nebály pustit do podnikání.

„Cílem Women Startup Competition je nejen ocenit dobré nápady a práci ženských podnikatelek, ale primárně motivovat další, aby s podnikáním začaly,“ vysvětluje spoluorganizátorka soutěže Pavlína Zychová, která se v roce 2015 sama této soutěže zúčastnila.

Tehdy se se svým cestovatelským startupem MyStay vydala do Maďarska, kde již Women Startup Competition probíhala, a koncept soutěže si jí natolik zalíbil, že se ho nakonec rozhodla přivést i do Česka. U nás ho nyní pořádá spolu s Janou Hodboďovou a projektem Vodafone Nápad roku.

pavlina-zychova

Foto: WSC

Pavlína Zychová, spoluorganizátorka soutěže v Česku

Soutěž organizátoři vyhlašují každoročně a jejím vrcholem je tradičně finálový večer konaný v pražském coworkingovém centru HubHub Palác ARA. V Česku letos proběhne čtvrtý ročník a nadějné startupy, v jejichž čele stojí alespoň jedna žena, se do něho mohou přihlašovat až do 8. února. CzechCrunch bude jako hlavní mediální partner u toho.

Vybraní finalisté se poté sejdou 25. února a svůj projekt budou muset obhájit před sedmičlennou porotou složenou z investorů a osobností českého byznysu. Samotnému finále však předchází výukový bootcamp, který se koná den před vyhlášením.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Během něho se všichni semifinalisté vzdělávají v šesti různých oblastech, které by měl každý z nich dobře ovládat ke správnému vedení svého podnikání. Vybranými oblastmi jsou sales a marketing, finance, tvorba byznys plánu, jak jednat s investory, právo a nechybí ani trénink prezentačních dovedností.

Vítěz získá pozornost médií a vyjede do Londýna

Finálový večer potom přinese jednoho vítěze, který za svůj projekt získá kromě dalších cen především také mediální pozornost, cenné kontakty a především na podzim odjede do Londýna, kde bude mít možnost obhájit svou českou výhru i v mezinárodním finále. Tam však bude mít znovu nemalou konkurenci v podobě všech regionálních vítězů z dalších zúčastněných států.

grason-jarmila-kowolowska-milan-zemanek-miton

Foto: Miton

Milan Zemánek, Partner v Mitonu, a Jarmila Kowolowská, spoluzakladatelka Grasonu

Loňským výhercům se daří

V loňském kole se tuzemským vítězem stal projekt Grason, který přišel s inovativním způsobem na zprostředkování zaměstnání pro pracovníky v restauračních zařízeních a do kterého loni poslal 10 milionů korun investiční fond Miton. Od svého vítězství se firma pod vedením Jarmily Kowolowské a Karla Maříka stihla nejen rozšířit na sousední Slovensko, ale také lidem zprostředkovat desítky tisíc hodin směn.

tomas-cupr-rohlik3

Přečtěte si takéPřes 4 miliardy korun v obratu a dvakrát větší zisk. Rohlík Tomáše Čupra dál roste a potvrzuje svou pozici jedničkyPřes 4 miliardy korun v obratu a dvakrát větší zisk. Rohlík Tomáše Čupra dál roste a potvrzuje svou pozici jedničky

„Přínosné pro nás byly postřehy a podněty mentorů soutěže. Úspěch nám přinesl prestiž a zájem médií i dalších subjektů,“ říká ředitelka a spoluzakladatelka Jarmila Kowolowská. Právě díky rychlému růstu firmy a jejímu úspěchu se do Grasonu rozhodli investovat jak v Mitonu, tak ve vývojářském studiu Futured (dříve The Funtasty).

Daří se ale i dalším projektům, které se v loňském kole soutěže umístily na stupních vítězů. Jedním z nich je například startup Snuggs, který se se svými menstruačními kalhotkami stal výrazným hráčem v českém byznysu nejen v oblasti projektů vedených ženami.

Firma nabízející inovativní menstruační kalhotky z nanovláken po svém umístění na třetím místě od té doby stihla prodat přes 10 tisíc kusů a těší se také velkému zájmu investorů. V současné chvíli má namířeno za hranice a tým Snuggs hledá spolehlivé distributory, skrze které by mohly nakoupit produkt i ženy v dalších zemích.