České Notino je největší e-shop s parfémy v Evropě. Loni v rekordních tržbách atakovalo 10 miliard korun
E-shop s parfémy a kosmetikou Notino začal svůj příběh psát ještě pod názvem Parfums.cz už v roce 2004 v Brně. Za patnáct let působení na trhu vyrostl do největšího online obchodu svého oboru v Evropě, rozkročil se do čtyřiadvaceti zemí a pořád roste.
Loňský rok byl pro něj opět rekordní, své tržby meziročně zvýšil o sedmnáct procent, což v řeči čísel znamená nárůst na 9,8 miliardy korun. I když podíl Česka na celkovém obratu tvoří již jen sedmnáct procent, dosaženými výsledky se řadí mezi největší hráče tuzemské e-commerce.
Rekord Notino zaznamenalo i co se týče počtu prodaného zboží. „Zatímco v roce 2018 jsme prodali 29 milionů produktů, loni to bylo téměř 35 milionů, tedy o 20 procent více. Největší podíl stále představují parfémy, kterých jsme prodali více než 6 milionů,“ uvedl Zbyněk Kocián, výkonný ředitel Notina, které ve zmíněném roce 2004 založil Michal Zámec.
Online parfumerie zároveň získala 2,1 milionu nových zákazníků. Z části tomu vděčí loňské expanzi do Švýcarska a Ruska, které pro Notino představuje výzvu z pohledu logistiky. „Zatímco v roce 2018 cestoval balík nejdále do Španělska, nyní musel urazit dvojnásobnou cestu – přes osm tisíc kilometrů do Sachalinské oblasti,“ prozradil Tomáš Hofer, ředitel logistiky.
Jeho oddělení dostalo zabrat také v nejúspěšnější den v roce, který už tradičně připadl na Black Friday, tedy 29. listopadu. „Během Black Friday jsme vyřídili 100 tisíc objednávek a prodali 400 tisíc produktů. Zákazníci tak kupovali přibližně 280 produktů za minutu,“ doplnil Hofer.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsMezi loňské novinky firmy patří i rozšíření sítě kamenných prodejen a výdejních míst. Vlajkovou loď mezi sedmadvaceti prodejnami představuje částečně digitalizovaný obchod v pražském Florentinu, prvních prodejen se dočkali i zákazníci v Bulharsku a Rumunsku. Notino tak má kamenné pobočky již v devíti zemích.
Pro letošek plánuje e-shop nadále růst, rozšiřovat a modernizovat stávající prodejny a rozšířit sortiment. V Česku plánuje uvést do provozu druhý sklad a zároveň rozšířit síť distribučních kanálů napříč celou Evropou, což zrychlí dobu doručení například ve Skandinávii a Velké Británii.