Český Smartsupp rychle roste. Loni zdvojnásobil tržby na 67 milionů korun a další desítky milionů pošle do expanze
Zakladatelé Smartsuppu Dušan Kmeť a Vladimír Šandera a Ondřej Machek a Petr Janošík ze Smartlooku
Živý chat u nás používá téměř pětina všech e-shopů, z nichž až 70procentní podíl trhu v Česku drží startup Smartsupp. Ten stojí za vývojem stejnojmenné služby poskytující právě live chaty a zároveň za produktem Smartlook, který analyzuje chování uživatelů webů a aplikací.
Souhrnně celá firma za loňský rok dosáhla na tržby ve výši 67 milionů korun, což je oproti roku předtím téměř dvojnásobek. Podobně rychle plánuje růst i letos – v rámci ARR, tedy v ročních opakujících se příjmech, chce dosáhnout na 120 milionů korun.
Cílem služby Smartsupp je posunout komunikaci firem se zákazníky na novou úroveň a podle dat startupu je o takový produkt zájem. Za loňský rok dosáhla tato odnož firmy tržeb na úrovni 31 milionů korun a díky tomu si v regionu zemí Vyšehradské čtyřky drží pozici nejpopulárnějšího řešení a patří mezi pět nejpoužívanějších v zemích západní Evropy. Letos se v rámci ARR (ročních opakujících se příjmů) plánuje dostat na 46 milionů korun.
Pozici na trhu si Smartsupp jako služba posílila také rozšiřováním integrací s e-shop platformami. Loni navázala partnerství s velkými hráči, jako jsou francouzský Prestashop, němečtí ePages či Shopware nebo maďarský Shoprenter. Aktuálně čtyřiadvacetičlenný tým pracuje na vylepšení integrace s českou platformou Shoptet.
Kromě toho loni Smartsupp zaměřil síly na rozvoj produktu. Původní plán integrace Facebook Messengeru rozšířil a začal od začátku přepracovávat celý produkt. Díky tomu se letos promění z live chatu na komplexní platformu, která nabídne e-maily, live chat i Messenger v jednom. Chybět by neměl ani chatbot či redesignované chat okno. Kvůli tomu také plánuje o třetinu rozšířit svůj tým.
„Náš cíl je stát se jednou z nejlepších customer messaging platforem v Evropě pro e-shopy a malé firmy. Pro dosažení tohoto cíle plánujeme letos investovat do Smartsuppu dvacet milionů korun z vlastních zdrojů. Osmdesát procent investic půjde do produktu,“ říká Vladimír Šandera, spoluzakladatel Smartsuppu.
Globální škálování
Dařilo se však i druhé službě, kterou Smartsupp vyvíjí. Smartlook analyzuje chování uživatelů na webu a v aplikacích na iOS a Androidu a loni dosáhl na 36 milionů korun v tržbách s plánem růstu do úrovně 74 milionů v letošním roce. „V únoru minulého roku jsme dosáhli po třech letech od spuštění Smartlooku na break-even point. Ověřili jsme si tak product-market fit a začali s ještě masivnější investicí do produktu a expanze,“ uvádí Petr Janošík, CEO a spoluzakladatel Smartlooku.