Pilulka hlásí rekordní rok. Internetové a kamenné lékárny loni utržily téměř 2,5 miliardy korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

martin-kasa-pilulka-4

Foto: Pilulka

Martin Kasa, spolumajitel Pilulky

0Zobrazit komentáře

Skupina Pilulka provozující online i kamenné lékárny v Česku, na Slovensku a Rumunsku loni dosáhla na nejlepší výsledek ve své šestileté historii. Meziročně se její tržby zvýšily o 24 procent a dosáhly úrovně 2,45 miliardy korun. Letos očekává růst na podobné úrovni a v druhé polovině roku chystá expanzi do Maďarska.

„V roce 2019 jsme výrazně investovali do spektra a kvality služeb, za což nás zákazníci a pacienti ocenili svou aktivitou. Celkové tržby skupiny dosáhly 2,45 miliardy korun, z čehož tržby franšízy tvořily 1 miliardu korun,“ říká Martin Kasa, spolumajitel Pilulky.

Tržby celé skupiny jsou z pohledu distribuce rozděleny mezi zmiňované franšízy, online prodej a vlastní lékárny. Příjmy ze zásilkového prodeje Pilulky loni rostly organicky a dosáhly úrovně téměř 900 milionů korun (tyto tržby nezahrnují rezervace a osobní odběry v lékárnách učiněných přes internet).

pilulka-cz-expedice-balik

Foto: Pilulka.cz

Balení zásilky z Pilulka.cz

Síť vlastních lékáren Pilulka se během loňského roku rozšířila o několik desítek, aktuálně jich je v Česku v provozu 146. Během letoška očekává skupina bratrů Kasových další rozšiřování, minimálně o dvacet nových lékáren. Skupina oznámila nárůst také ve svém Pilulka Klubu, kde se počet registrovaných zákazníků za uplynulý rok zvýšil o 300 tisíc na 1,1 milionu.

 „Sedmdesát procent našich online zákazníků tvoří ženy. Téměř čtyřicet procent zákazníků volí při nákupu na e-shopu Pilulka.cz platbu online kartou. Druhá nejoblíbenější platební metoda je platba na dobírku – u tohoto typu platby ovšem zaznamenáváme oproti loňskému roku pokles. Velmi nás těší, že více než 75 procent všech online objednávek tvoří stávající zákazníci a toto číslo každoročně výrazně roste,“ doplňuje Tomáš Záruba, ředitel produktu.